Video Bomba Keluarkan Mangsa Kemalangan Ngeri di Sg Petani

|


SUNGAI PETANI, 23 Dis (Bernama) -- Seorang tukang masak rentung selepas keretanya bertembung sebuah treler yang sarat dengan muatan papan lapis di jalan Sungai Petani-Bedong berhampiran stesen minyak Sungai Lalang malam tadi. Kejadian berlaku ketika Mohd Shamshuri Osman, 35, yang bekerja di Hospital Sultan Abdul Halim dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Haji Ali, Bedong kira-kira 7.45 malam.

Jurucakap polis berkata kereta Proton Saga BLM yang dipandu mangsa dipercayai terbabas dan memasuki arah bertentangan sebelum melanggar bahagian tangki minyak treler berkenaan. -- BERNAMA

Lawak Bodo Nasional: Jabatan Pendaftaran Facebook Negara?

|

Tiada keperluan wajib pendaftaran pengguna Facebook, kata Shabery Cheek
OLEH DIYANA IBRAHIM
December 17, 2013

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, berkata setakat ini kementeriannya mendapati tiada keperluan untuk menerima cadangan mewajibkan pengguna laman sosial Facebook didaftarkan sebagai usaha mengekang aktiviti penyalahgunaan laman siber.

Beliau berkata, cadangan itu mustahil untuk dilakukan berikutan jumlah pengguna laman sosial berkenaan mencecah 15 juta orang.

Katanya, jika kerajaan tetap ingin melaksanakan sistem pendaftaran sebagai lesen membenarkan rakyat di negara ini menggunakan laman sosial terkenal itu, ada kemungkinan Jabatan Pendaftaran Facebook Negara perlu ditubuhkan.

“Itu sebabnya kita tidak nampak ada keperluan untuk pengguna laman sosial di negara ini untuk berdaftar dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

"Kita juga mengambil kira jumlah pengguna yang begitu ramai dan sudah pasti tidak relevan sekiranya kita terpaksa menubuhkan Jabatan Pendaftarahan Facebook Negara," katanya dalam sidang Dewan Negara di Parlimen, hari ini.

Shabery berkata, setakat ini SKMM mengenal pasti 36 kes melibatkan salah guna di laman sosial iaitu kes terdapat unsur penghinaan dan fitnah antaranya yang berkait isu Syiah.

"SKMM tidak mempunyai keupayaan mengawal sepenuhnya penggunaan laman Facebook kerana pelayan laman sosial tersebut beroperasi di Amerika Syarikat (AS) dan ia pasti melibatkan kos yang amat tinggi.

"Kita sentiasa mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati dengan penggunaan mereka di laman siber supaya tidak timbul perkara yang menyentuh sensitiviti," katanya ketika menjawab soalan Senator Datuk Abdul Rahman Bakar.

Selain itu, katanya, undang-undang sedia ada di negara ini mencukupi untuk menangani isu berkait salah guna laman sosial. – 17 Disember, 2013.

Video Kelakar Sindir BN: Korek Lobang Dan Tol

|

GEMPAR BANJIR! Sabun Dacing, Syampu & Ubat Gigi Janji Di Capati

|

Internet Marketing Hot Trends & Opportunities In 2014!

|

Just registered Internet To Income 4 Seminar. Best-selling internet marketing author, Patric Chan will be holding a solid 2-day seminar on how to start an internet business and make money online. Very limited seats available.

Read about it now at --->> http://bit.ly/InternetToIncome4Seminar

P.S. The good news is, if you secure your seat now, you pay only RM99. That’s a massive saving. However, this is only LIMITED to the next 50 registrants!



Nak tau siapa wanita ter'power' di Malaysia

|

Apa perasaan anda bila melihat 2 gambar di bawah?

|

1. Bara
2. Terbakar
3. Hangus


Meja pelajar

Meja guru

Momentum Perniagaan Internet @ De' Garden Hotel, Butterworth

|





Hari ni join Seminar Momentum Perniagaan Internet. Dah lama tunggu Tuan Najib Asaddok - Usahawan Internet datang ke kawasan utara.

Walaupun program singkat (8.30am-12.30pm) tapi banyak betul teori dan tips berguna terutama sekali perbezaan antara FB Ads dan Email Marketing.

Masa nak register minggu lepas mcm tak percaya murah sgt sbb selalunya program sebegini mahal giler.

Jom tengok harga diskaun tu sekarang, lepas tu daftar je...

Gula oh Gula

|

Sama saja polis Mesir dgn polis Malaysia, kaki pukul

|


Sekor lagi penentang Presiden Morsi masuk hantu, nyaris mampus

|

Makcik penentang Presiden Mursi masuk hantu

|

Kekejaman Bashar Al Asad: Ground Zero Syria HD

|

Kisah Warak Salahuddin Al-Ayubbi Yang Ramai Tak Tahu

|


Huzaifah Al Kedahi | July 16, 2013 |

Kisah Warak Salahuddin Al-Ayubbi Yang Ramai Tak Tahu | Dalam kesejukan malam itu..Aku mendengar..Cerita tentang hebatnya seorang muslim bernama Salahuddin Al-Ayubbi, pemilik pedang paling tajam di dunia (LINK). Rugilah bagi anak-anak pelapis agama dan bangsa sekarang yang kerap kali mendengar cerita Hero fiksyen, tahyul dan rekaan barat seperti Batman, Spiderman, serta ultraman lebih kerap daripada mendengar cerita tentang pahlawan Islam..

salahuddin al-ayubi

Kita ? Kita bagaimana? Secara jujur, kita sendiri lebih kenal siapa spiderman daripada kisah tokoh-tokoh Islam bukan?

Cuba kita tanya pada umat Islam sekarang tak kisah mat rockers ke anak muda ke orang veteran ke..

Siapa dia Salahuddin Al-Ayubbi?
Siapa dia Syeikh Yusuf Qaradawi ?
Siapa dia As-Syahid Hassan Al-Bana?
Siapa dia Muhammad Al-Fateh?
Siapa dia Syeikh Ahmed Deedat?

Hurm..

Aku dengan teliti mendengar cerita sang penceramah tentang Sallahuddin bagaikan anak kecil mendengar cerita sang pelipur lara. Bezanya Sang pelipur lara hanya bercerita kisah dongeng.. Tetapi ini kisah benar-benar berlaku..

Bila??

Suatu Masa Dulu…..

“”"”Bagaimana aku ingin ketawa sedangkan masjid Al-Aqsa masih dibawah jajahan musuh?”"”

kata Sallahuddin al-Ayubbi ketika ditanya mengapa beliau sentiasa serius dan tidak pernah ketawa..

Salahuddin adalah dari keturunan Kurdis. Bukan berbangsa Arab.. bukan berbangsa palestin..tapi.. mengapa salahuddin menghabiskan sepanjang umurnya bertarung mendapatkan Palestin dan Al-Aqsa?

Betapa hebatnya salahuddin apabila berjaya menyatukan umat islam yang berpecah belah .. segala persoalan fahaman, mazhab, bangsa,dan keturunan semuanya ditinggalkan untuk bersatu dibawah panji islam yang diketuai Salahuddin. Malah.. Salahuddin berjaya menyatukan fahaman yang sering bertelagah syiah dan ahli sunnah waljamaah untuk berjuang atas nama Islam..

Hebatnya Kau Salahuddin….

Suatu ketika dulu beliau pernah meminta air minum, tetapi entah apa sebabnya air itu tidak diberikan kepadanya. beliau meminta sehingga lima kali lalu berkata, “Aku hampir mati kehausan”. beliau kemudian meminum air yang dibawakan kepadanya tanpa menunjukkan kemarahan..

Penyabarnya kau Salahuddin..

Dalam kesungguhan, semangat dan ketahanan rasanya tiada siapa yang boleh menandingi Salahuddin.

Kadang-kadang beliau sendiri pergi ke kawasan perkhemahan tentera musuh bersama perisik-perisiknya sekali bahkan dua kali sehari. Ketika berperang beliau sendiri akan pergi merempun celah-celah tentera musuh yang sedang mara. beliau sentiasa mengadakan pemeriksaan ke atas setiap tenteranya dan memberikan arahan kepada panglima-panglima tenteranya.

Suatu Malam.. Richard the lion Raja England , musuh salahuddin sedang sakit didalam khemah tentera kristian... Tiba-tiba ada satu kelibat manusia datang kepada Richard the Lion untuk merawat penyakitnya.. siapa sangka manusia itu musuh Richard sendiri.. Solahuddin Al-Ayubi.. Beliau sanggup menyamar dan membuang perasaan benci untuk merawat musuhnya sendiri. Subhanallah..

Pernah diceritakan, Salahuddin Al-ayubi pernah berhadapan Richard the lion untuk menunjukkan kehebatan dan kemahiran masing-masing. Richard the lion yang berbadan sasa mengambil pedang dari sarungnya dan dengan penuh tenaga menghunus kearah sebiji batu besar.. batu itu terbelah..

Apabila tiba giliran Salahuddin.. Salahuddin lantas mencampakkan sehelai kain sutera kelangit dan menghulurkan pedangnya,. Kain sutera dengan perlahan jatuh dan hinggap dimata pedang.. Kain itu terpotong dua kerana tajamnya mata pedang Salahuddin.

Dalam medan peperangan beliau bagaikan seorang ibu yang garang kehilangan anak tunggal akibat dibunuh oleh tangan jahat.

Beliau akan bergerak dari satu hujung medan peperangan ke hujung yang lain untuk mengingatkan tenteranya supaya benar-benar berjihad di jalan Allah semata-mata. Beliau juga akan pergi ke seluruh pelosok tanah air dengan mata yang berlinang mengajak manusia supaya bangkit membela Islam.

Ketika mengepung Acre beliau hanya minum, itupun selepas dipaksa oleh doktor peribadinya tanpa makan. Doktor itu berkata bahawa Salahuddin hanya makan beberapa suap makanan semenjak hari Jumaat hingga isnin kerena beliau tidak mahu perhatiannya kepada peperangan terganggu ..

Asakan Tentera Islam teramat dahsyat
Memaksa Tentera Kristian menyerah kalah.
tiada lagi pertempuran berlaku

Ketua tenteta kristian menunggang kuda menuju kearah Salahudin Al-Ayubbi didepan Baitul Maqdis..

“Adakah kamu orang islam akan memperlakukan kami seperti mana kami memperlakukan keatas orang-orang kamu terdahulu?” Kata Ketua Tentera Kristian

Semasa Kristian berjaya menawan Baitul Maqdis dahulu, jalan-jalan di jerusalem ‘tersumbat’ dengan mayat-mayat, orang-orang Islam yang tidak bersenjata disiksa, dibakar dan dipanah dari jarak dekat di atas bumbung dan menara rumah-rumah ibadah. Darah merah mewarnai bumi palestin akibat pembunuhan orang Islam beramai-ramai.

” Kami orang Islam tidak seperti kamu” Jawab Salahuddin Al-Ayubi.

Jawapan ini telah menyebabkan ramai orang kristian memeluk Islam akibat keindahan akhlak yang ditunjukkan Salahuddin Al-ayubbi..

Salahuddin tidak membalas tindakan mereka membunuh orang Islam yang tidak bersalah semasa orang kristian menawan baitul maqdis. Bersesuaian dengan tuntutan Islam, Orang awam tidak boleh dibunuh dalam peperangan..

Hari itu, Langit begitu Cerah
Laungan “Allahhu Akbar” dan “Tiada tuhan melainkan
Allah” telah memenuhi langit..
Para tentera tersenyum girang..

Pada Jumaat, 27 Rajab 583H bersamaan dengan tarikh peristiwa iskraj mikraj Rasulullah SAW.

Baitul Maqdis Ditawan Tentera Mukmin.
Ramai orang yang terdiri dari ulama,
Pembesar-pembesar, peniaga dan orang-orang biasa
datang merayakan gembira kemenangan ini
Selepas menunggu hampir 90 tahun
kini sembahyang Jumaat telah diadakan
semula di Baitul Muqaddis. ALLAHUAKBAR!
Salib yang terpampang di ‘Dome of Rock’ telah diturunkan.
Betapa Hebatnya hari itu hanya Allah yang tahu..
Kemenangan Seluruh Umat Islam
Kemenangan Atas Kemenangan

27 Safar, 589H

Malam itu telah nampak tanda-tanda berakhirnya hayat Salahuddin

Syeikh Abu Ja’afar , seorang yang wara’ telah diberi kepercayaan untuk duduk disebelah Salahuddin ketika beliau Nazak.

Salahuddin Antara pengsan dan sedar.

Lantas, Syeikh Abu Jaafar membacakan

“Dialah Allah, tiada tuhan melainkan Dia, Yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata”
(Al-Hasyr: 22)

Sejurus Syeikh Abu Jaafar membacakan ayat tersebut, Salahuddin terus membuka matanya sambil tersenyum dengan muka yang berseri dan perasaan yang gembira dia berkata

“Memang Benar”

Selepas mengucapkan kata-kata itu, Rohnya pun kembali kerahmatullah.

Salahuddin tidak meninggalkan harta kecuali satu dinar dan 47 dirham ketika beliau wafat. Tiada rumah-rumah, barang-barang, tanah, kebun dan harta-harta lain yang ditinggalkannya. Bahkan harta yang ditinggalkannya tidak cukup untuk kos pengkebumiannya. Keluarganya terpaksa meminjam wang untuk menanggung kos pengkebumian. Malah kain kafan pun diberikan oleh seorang menterinya.

Empat puluh tahun kemudian, Lord Olenby yang mengetuai pasukan Salibiah berjaya memasuki semula kota Baitulmaqdis, dia pergi ke kubur Salahuddin dan menginjakkan kakinya ke atas kubur Salahuddin sambil berkata:

“Sekarang aku datang semula ke sini.”

Alangkah penakutnya Si Olenby.. Celakalah si penakut ini kerana hanya berani berdepan dengan Salahuddin yang telah mati..

Tidak cukup dengan itu,

1917

Selepas Perdana Menteri Britain mengumumkan tamatnya perang salib, General Perancis, Goro telah datang ke kubur Salahuddin Al- Ayubi dan menyepak kubur pembela Islam ini sambil berkata

”Bangunlah Salahuddin, Kami dah sampai disini!”

Alangkah bencinya mereka terhadap Hero umat islam ini.. Maha Suci Allah , telah mengurniakan seorang manusia yang hebat dalam membantu menegakkan umat Islam

Dalam tidak sedar,
aku rasa ada air mengalir dipipi..

Layakkah kita dibandingkan dengan Salahuddin Al-Ayubi?

Reflexi dan cermin-cerminkan diri... mana tahap kita?

astaghfirullah..
lemah nya umat sekarang..
lemahnya aku…

Malam itu, aku terdengar bunyi bising motor berlumba..
aku menjenguk diluar jendela..
Anak-anak muda bertaruh nyawa untuk mendapatkan hadiah- seorang perempuan untuk ditiduri,..

Aku menggelengkan kepala…

mungkin ini generasi Salahuddin Al-Ayubi??
hurm..

SUMBER

Polis trafik reload / tikam nombor di bulan Ramadhan

|



sumber FB 17 Julai 2013 / 8 Ramadhan 1434 @ Pekan Bt. Gajah

Maklumat syarikat kroni yg supply dakwat penipu kpd SPR

|

sykt berdaftar - mcm2 bisnes dari supplier barang hingga jual ayam goreng


https://www.sennego.com/supplierIndex?viewDetail&compId=312557
Company Name: INTEGRATED CHALLENGER (M) SDN. BHD.
  Company Profile
  Registration No: 513369-V
  MOF No: 357-01007156
  Business Category: N/A
  Country: MALAYSIA
  Industry: N/A
  Email: na_yus@adtech.com.my
 
  Contact Info
  Address : NO 8B, JALAN BOLA TAMPAR 13/14 SEKSYEN 13, 40000 null
  Postcode: 40000
  City: N/A
  State: SELANGOR
  Website: N/A
  Facebook: N/A
  Twitter: N/A
  Youtube: N/A
 
  Person Incharge
  Title: N/A
  Name: NORSIAH BINTI YUSOFF
  Designation: PENGARAH
  Tel/Mobile: 60355122535
  Fax: 60355102881
  Email: na_yus@adtech.com.my

https://www.sennego.com/supplierIndex?viewDetail&compId=319567
Company Name: BUMI TEXTILES SDN BHD
  Company Profile
  Registration No: 551227-W
  MOF No: 357-02005774
  Business Category: N/A
  Country: MALAYSIA
  Industry: N/A
  Email: na_yus@allisons.com.my
 
  Contact Info
  Address : NO. 32, JALAN BULAN U5/E BANDAR PINGGIRAN SUBANG, 40150 null
  Postcode: 40150
  City: N/A
  State: SELANGOR
  Website: N/A
  Facebook: N/A
  Twitter: N/A
  Youtube: N/A
 
  Person Incharge
  Title: N/A
  Name: NORSIAH BINTI YUSOFF
  Designation: PENGARAH
  Tel/Mobile: 60355122535
  Fax: 60355102881
  Email: na_yus@allisons.com.my

http://www.allisons.com.my/contact.html
Allisons Corp Sdn Bhd
 
Address
: No 44A & 44B
 Jalan Tengku Ampuan Zabedah A 9/A
Seksyen 9, 40000 Shah Alam
  Selangor, Malaysia

 
Tel : +6 03 5512 2535
Fax : +6 03 5510 3235
Email : sales@allisons.com.my

http://www.halalmalaysia.com.my/as-sabeel-food/
AS SABEEL FOOD MANUFACTURING SDN BHD

Description
FULL DESCRIPTION
About us

AS SABEEL FOOD MANUFACTURING SDN BHD

JAKIM Reference No

JAKIM/(S)/(22.00)/492/2/ 1 027-10/2011

Products

CHICKEN CUTS

Contact

AS SABEEL FOOD MANUFACTURING SDN BHD
NO. 44A & 44B, JALAN TG. AMPUAN ZABEDAH A 9/A
SEKSYEN 9
40000
SHAH ALAM, SELANGOR

Tel : 03-5512 2535

Fax : 03-5510 3235

EMAIL : admin@as-sabeel.com.my

Halal Desk Officer
NORSIAH BINTI YUSOFF

AS SABEEL FOOD MANUFACTURING SDN BHD
NO. 44A & 44B, JALAN TG. AMPUAN ZABEDAH A 9/A
SEKSYEN 9
40000
SHAH ALAM

AS SABEEL FOOD MANUFACTURING SDN BHD
Alamat :
Negeri :
Selangor
No. Telefon :
03-5512 2535
No. Fax :
03-5510 3235
e-mail :
admin@as-sabeel.com.my
Laman Web :
No. Rujukan :
JAKIM/(S)/(22.00)/492/2/ 1 027-10/2011
Pegawai Rujukan :
NORSIAH BINTI YUSOFF

http://www.majalah.com/?business:as-sabeel-food-manufacturing-sdn-bhd:C7Q50NYG07H
As-sabeel Food Manufacturing Sdn Bhd
Che Mat Fried Chicken

Company Profile
Name
Che Mat Fried Chicken
Company As-sabeel Food Manufacturing Sdn Bhd (675044-X)
Website www.assabeel.com.my
Tel 03-55122535
Fax 03-55103235
Address No.44a, Jalan Tg. Ampuan Zabedah A9/a

https://www.facebook.com/pages/Che-Mat-Fried-Chicken/252301581515790?id=252301581515790&sk=info
About
It's all about Chicken Fast Food Chains. Tel: 012-989 0803 or 03-5512 2535
Mission
Alll time favorite Fried Chicken Fast Food.
Description
Che Mat Fried Chicken was established in January 2012 with 20 combined years of experience in the food service and poultry-related industry.
Regardless of being called as LOCAL IMITATION of Taiwanese XXL Chicken, we the ONLY ONE who have the proprietary in chicken preparation. Always moist, always flavorful and always a customer favorite.

Gambar Kelisa kena hempap Jambatan Kedua Pulau Pinang

|

Ni ke muka suspek yg belasah & bunuh Dhamanderan?

|

Tiga anggota polis dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas tuduhan membunuh N Dhamanderan pada 21 Mei lalu.

Ketiga-tiga mereka iaitu Jaffri bin Jaafar, 44; Mohd Nahar Abdul Rahman, 45; dan Mohd Haswadi Zamri Shaari, 32; bersama seorang lagi yang masih bebas dituduh "dalam mencapai niat bersama telah melakukan bunuh dengan menyebabkan kematian kepada Dhamanderan Narayanasamy". - Malaysiakini




GEMPAR Ahli baru BN = Barisan Negro

|

HIJAU! Ceramah Ustaz Azhar Idrus - Presint 19, Putrajaya

|





Lagu yg menjahanamkan UMNO pada tahun 2008

|

Kembali utk belasah UMNO, jom dengar lagu bangang MIC

|

Apa kata kita lantik Tuan Guru ni jadi MB Kedah lepas PRU 13

|

UMNO-BN burukkan PAS & DAP, senang je nak settle

|


TG Nik Aziz sambut hari lahir di rumah Karpal Singh, klik gambar untuk paparan lebih besar

Zambry Kg Pisang guna agensi kerajaan utk kempen PRU 13

|

Madu Tualang Ori di Penang & Sg Petani, harga berpatutan

|

Klik gambar untuk ke Fanpage Madu Tualang Ori

Siri Madu Tualang (harga seperti yg tertera di produk)

Siri Madu "Abang Kuat" (harga seperti yg tertera di produk)

Untuk maklumat lanjut sila hubungi:

Emizam 019 - 542 0316 / 012 - 481 3116 (Agen/Pengedar - Penang)
Fahmi 019 - 457 4607 (Agen/Pengedar - Sungai Petani)

Hantu Mak Limah pakai topeng, sumpah takde cincin

|