Dapatkan DVD Pelaburan Emas No.1 Di Malaysia Sekarang!

|

KLIK GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH JELAS

KLIK GAMBAR UNTUK MEMBUAT TEMPAHAN

Fenomena artis sertai PAS, sediakan platform utk mereka

|

~ KOMEN: Harap PAS ambil perhatian, mesej telah disampaikan kepada Dr Dzulkifly Ahmad

Salam Dr, saya merujuk kepada fenomena artis-artis menyertai PAS sekarang ini (Bob Lokman, Aisyah, Hairie Othman dll).

Memandangkan Dr menjadi Pengerusi Lajnah Kebudayaan dan Kesenian saya mencadangkan supaya lajnah ini mengadakan program khas untuk meraikan mereka. Tawarkan platform untuk mereka memperjuangkan hak-hak mereka.

Saya amat berharap pengorbanan mereka akan mendapat sokongan penuh dari Lajnah Kebudayaan dan Kesenian. It will definitely be a win-win situation for both sides.

   

Dunia kini semakin terang. Segala fitnah yang dulunya berselindung disebalik bayang-bayang, kini terserlah disuluh sinar kebenaran.

Sedikit masa dahulu, amatlah payah untuk kita mendengar berita mengenai para artis mendekati satu jemaah yang mengangkat Islam sebagai perjuangannya. Artis dan pembawa obor agama, bagaikan magnet yang berlainan kuasa, saling tolak menolak.

Tetapi, hari ini berita mengenai artis yang mendekati, malah bersama-sama di dalam perjuangan menegakkan agama Islam sudah menjadi lumrah. Keghairahan mengenai berita itu kini beralih kepada siapakah artis terbaru yang bersama-sama dengan parti PAS mahupun Pakatan Rakyat.

Terbaru, pelakon dan pengarah filem Hairie Othman telah membuat kejutan dengan hadir berdiri berceramah di pentas PAS di Kg Seri Jaya, Batu Gajah, Perak malam tadi. Beliau turut menyatakan bahawa borang keahliannya untuk bersama PAS akan diadakan di satu program di ibu negara pada 6 Julai nanti.


Bermula dengan komen beliau di dalam laman facebooknya, yang menyelar kenyataan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang berkata bahawa tindakan segelintir bekas pegawai kerajaan dan selebriti menyertai Pas kononnya untuk berdakwah, sebaliknya hanya untuk berpolitik.

"Saya artis jugak, kalau artis kempen/masuk Umno tak de pulak nak dijadikan isu, kenapa bila kita nak demokrat, nak berbeza pendapat selalunya dianggap pembangkang, kenapa, nak berbeza pendapat tak boleh ke? mesti ikut macam lembu saja?" tempelak beliau terhadap kenyataan Menteri tersebut.

Komen beliau itu mendapat liputan meluas di laman facebook dan tweeter. Ramai yang berkongsi pandangan dan menghebahkan komen beliau itu untuk dikongsi oleh yang lain.

Daripada komen tersebut, mula terbuka hatinya untuk mendekati parti politik yang berbeza pendapat dengan kerajaan hari ini. Dan parti yang didekati dan menjadi pilihannya adalah PAS.


Gambar di atas telah berlegar-legar di laman facebook beberapa hari lalu, menunjukkan terdapat perjumpaan beliau bersama seorang lagi rakan artis yang sebelum ini telah kelihatan di beberapa siri ceramah dan program anjuran PAS, bersama-sama dengan Naib Presiden PAS Dato' Haji Mahfuz Omar.

Memang tidak dinafikan bahawa ramai lagi golongan artis yang mula terbuka hati dan minda untuk mendekati Pakatan Rakyat. Mungkin selama hari ini, mereka telah dipergunakan untuk melalaikan serta dilalaikan daripada tanggungjawab sebagai seorang insan yang beragama Islam agar menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran.

ALLAH berfirman yang bermaksud: “Sesiapa yang Allah kehendaki mendapat hidayah nescaya dilapangkan dadanya untuk menerima Islam dan sesiapa yang dikehendaki sesat nescaya dijadikan dadanya sempit dan sesak seolah-seolah naik ke langit. Demikianlah Allah menimpakan kehinaan kepada orang yang tidak beriman.” (Surah al-An’am, ayat 125).

Semoga ramai lagi artis-artis dan selebriti yang dikenali ramai untuk bersama-sama dengan jemaah Islam untuk membuka jalan kepada rakyat negara ini membina masa depan yang lebih baik daripada hari ini.

Siapakah artis atau selebriti yang akan bersama-sama dengan Pakatan Rakyat selepas ini, sama-samalah kita nantikan pengumuman mengenainya.

Slip Maybank: Jgn lembab PR, selamatkan Felda dgn DEMO!

|

UMNO dah tak tahan sangat nak buat duit, Felda Global Ventures mcm dah tak sempat2 nak disenaraikan di BSKL 28 Jun ni. Kalau lambat nasi akan jadi bubur... CEPAT BERTINDAK!
 

Balasan bunuh Altantuya, dapat menantu syaitan

|

Lepas kau pancut awek Mongolia, anak kau kena pancut dgn penipu dari Kazakhstan LOL!

Patutlah aku tak jadi kahwin dgn orang Felda

|

Respon Pembaca

Ketidakadilan Felda Didedah Bekas Kakitangannya

Seorang penjengok blog saya mengaku sebagai bekas kakitangan Felda menulis rengkas mempersoalkan penyenaraian saham Felda Global Ventruce  (FGVB) ke bruasa saham bertanya penyenaraian itu memberi keuntungan kepada siapa. 

Paling mengejutkan menurutnya dengan penyenarian itu  bermakna tanah milik Felda seluas 360,000 hektar milik Felda bakal terlepas ke tangan orang lain.
Menurutnya apabila tanah yang dipajak oleh FGV bagi meningkat saham FVG tidak mungkin ia akan dapat dikembalikan ke Felda lagi walaupun menangis sampai air mata darah sekalipun.
Selain itu bekas kakitangan Felda ini juga mempertikaikan mengenai pengagihan saham yang tidak adil dan seimbang dimana pengagihan itu tidak berdasarkan kepada kesetiaan kakitangan berdasarkan kepada tempoh perkhidmatan tetapi berdasarkan kepada merit jawatan.
Asas pembahagian itu menurutnya menyebabkan kakitangan yang memegang jawatan tinggi walaupun baru berkhidmat mendapat peruntukan besar manakala yang berjawatan rendah walaupun sudah berpuluh tahun berkhdimat mendapat peruntukan sedikit.
Katanya dari maklumat yang sahih diterima misalnya bagi jawatan bukan eksekutif jumlah saham yang diuntukkan cuma 3,000 unit seorang berbanding 6,000 unit bagi penjawat junior eksekutif; Pengurus 25,000 unit, Pengurus Besar 40,000 unit dan Pengarah Eksekutif 75,000 unit
Ikutilah luahan perasaan dan pendedahan bagaimana ketidakadilan berlaku berleluasa dalam Felda seperti mana dicatatkan dalam email kepada blog Merah Tinta ini: 
Penyinaraian FGV ke Bursa Saham Malaysia hampir menjadi kenyataan.  Ini bermakna berbagai usaha sama ada oleh pihak NGO atau individu tertentu untuk menyekat usaha penyenaraian FGV ini nampaknya menemui kegagalan.  

 Ini bermakna juga  tanah milik Felda seluas hampir 360,000 hektar yang dipajakkan kepada FGV bagi meningkatkan nilai saham FGV tidak mungkin akan dapat dikembalikan walau dengan tangisan darah sekalipun. Dan, kemungkinan asset ini bertukar tangan kepada taukeh-taukeh besar dari luar negara tidak boleh disankal lagi. Full stop.
Melalui kenyataan DS Najib semasa pelancaran prospectus FGV tempoh hari, sejumlah 182.4 juta saham FGV diperuntukkan kepada peneroka dan kakitangan Felda. Dengan jumlah peneroka seramai 112,000 orang bermakna setiap peneroka hanya mendapat saham  tidak sampai 1,500 unit bagi setiap keluarga. 

Persoalannya dengan ‘kokok riuh sedunia’, sebanyak ini sahajakah yang dapat diberi kepada peneroka? Berapa pula yang diperuntukkan kepada generasi ke dua mereka. Kosong!
Kita lihat pula pengagihan saham kepada kakitangan Felda. Daripada maklumat sahih yang diterima, pengagihan saham kepada kakitangan nampaknya sangat tidak adil. Pengagihan bukan berasaskan kepada ‘kesetiaan’mereka berkhidmat dengan Felda (yang diukur melalui tempoh khidmat) sebalinya menggunakan kaedah merit jawatan. 

Pengurusan tertinggi Syarikat/Felda (walaupun cuma berkhidmat beberapa ‘hari’ sahaja) akan mendapat habuan yang sangat lumayan manakala petugas bawahan hanya mendapat habuan yang sedikit. 

Umpamanya, bagi jawatan  bukan eksekutif  jumlah saham cuma 3,000 unit seorang berbanding 6,000 unit bagi penjawat junior eksekutif, Pengurus 25,000 unit, Pengurus Besar 40,000 unit dan Pengarah Eksekutif 75,000 unit. 

Maklumat tentang jumlah yang diperuntukkan kepada Pengerusi, Pengarah Besar dan Presiden Kumpulan tidak dinyatakan, saya menjangkakan mereka akan memperolehi saham masing-masing melebihi 100,000 unit saham. Jika harga saham na ik kepada RM6.55 sesaham semasa IPO, dengan sekelip mata  jumlah keuntungan modal yang mereka perolehi sudah tentu melebihi RM200,000. Adilkah ini?
Selain peruntukkan saham kepada peneroka dan kakitangan, sejumlah saham telah diperuntukkan kepada mereka yang menyokong serta membantu pembangunan Felda selama ini. Siapakah mereka ini? Yang pasti, pesara-pesara Felda telah dinafikan hak untuk memiliki saham kerana tidak termasuk dalam senarai ini.
Sekian dan terima kasih.
Bekas Kakitanagan Felda.
[wm.kl.5:55 pm 05/06/12]

Hanya orang bodoh saja yg sokong UMNO

|

Klik gambar utk kasi besar

Tokoh ajaran sesat muncul, semua salah ko aje yg betol

|


Pakai kopiah pun senget


Kuliah ajaran sesat cari makan di ofis along

Ceramah Ustaz Azhar Idrus di Himpunan Hijau ke Putrajaya

|