GEMPAR! Gelagat polis utk tatapan seluruh rakyat Malaysia

|



Menteri Pondan Siam membahayakan keselamatan awam

|


Menteri bersenang-lenang menonton polis macam tonton lumba kuda. Bangkai ni la yg beri arahan kepada Ketua Polis Bodoh hingga membahayakan nyawa rakyat


FRU/polis terbongkang kepenatan di atas jalan tengah panas sedangkan bos-bos mereka hanya menonton dalam bilik berhawa dingan


Pondan Siam cuba tunjuk pandai padahal dia sendiri bodoh tak faham undang2

Inilah tugas SB, buat provokasi atas arahan Ketua Polis Bodoh

|




SB dengan teknik kera melompat atas kereta polis lepas tu lesap

Ketua Polis Negara bertanggungjawab atas ibu ini, usus pecah!

|



“Dahi mak koyak, ususnya pecah dipijak sekumpulan polis berpakaian preman,” kata Khalid Ismeth, anak kepada Faridah Abdul yang parah akibat dizalimi pihak berkuasa itu pada perhimpunan Bersih 3.0. Bercakap kepada KeadilanDaily, pemimpin Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen(Kami) itu hairan mengapa ibunya menjadi sasaran kerananya ibunya sudah berusia 50 tahun.Beliau yang mengetahui hal ini selepas diceritakan kakaknya, Nurul Hanilah yang menyaksikan kezaliman itu, berkata, ia berlaku selepas ibunya jatuh di depan pejabat Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

“Ibu mahu lihat kebangkitan anak muda. Sebab itu beliau hanya lihat situasi dari perkarangan pejabat DBKL, malah ibu bukan berbaju kuning,” katanya.

Ibu Khalid kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan menerima tujuh jahitan di dahi manakala ususnya mungkin dibedah selepas dipijak dan diterajang sekumpulan polis yang memakaki kasut but keras.

“Ibu hanya boleh minum air, sukar bercakap dan terpaksa dimasuklan air ke badan 24 jam tanpa henti kerana tubuhnya sangat lemah tapi masih bersemangat berkempen menolak Umno BN kepada staf perubatan.

“Doktor beritahu ibu mungkin dibedah kerana ususnya cedera serius,” katanya yang menemani ibunya sepanjang hari ini.

Keputusan mengenai pembedahan itu, katanya diketahui Khamis ini kerana doktor mahu melihat sejauh mana kerosakan usus.

Sumber: KeadilanDaily.com

Ketua Polis Negara bertangungjawab kepada bayi ini, nyaris maut!

|



Sedih hampir menitis air mata.... sy menyaksikan sendiri keadaan baby ni ketika berlakunya semburan tear gas pada orang awam....anak kecil ini tidak terkecuali daripada terkena tear gas ....Subhanallah kagum melihat ibu bapanya masih terukir ketenangan ketika menyelamatkan anak ini walaupun dalam hati mereka berombak bagai tsunami ....dalam hati kecil saya terlintas kalaulah itu anak aku??? saya yakin bersama-sama kita ada Allah hanya mampu mendoakan keselamatan si kecil ini..... Alhamdulillah pemilik restoran yang berhati mulia izinkan mereka masuk dlm bilik kecil untuk mengelak daripada asap tear gas terus menyeksa si kecil ...... akhirnya beliau selamat.....semoga anak kecil ini dewasa kelak menjadi pejuang Islam..... Ameen...... - SUMBER

Ketua Polis Negara bertanggungjawab sabotaj Bersih 3.0 (Part 3)

|

Banyak gambar telah di'upload' ke Facebook menceritakan kerja2 kotor SB mensabotaj Bersih 3.0




Dulu tendang polis, sekarang tangkap peserta, org yg sama?

Style tutup mulut mcm sama je

Peserta Bersih tak  bawa kayu lah wahai Ketua Polis Bodoh


Sama seperti di atas, babi pakai baju 'hujan' bersarung tangan dgn lilitan kain kuning di pergelangan


Sekor lagi SB buat provokasi lepas tu pukul peserta Bersih

Ketua Polis Negara bertanggungjawab sabotaj Bersih 3.0 (Part 2)

|

Kerja-kerja sabotaj ini pasti diketahui olah manusia kerang Ketua Polis Negara.

Blog ini telah membuat pemantauan Bersih 3.0. Apabila penganjur menukar strategi Berarak kepada Duduk Bantah maka pihak polis juga menukar modus operandi mereka. Ketika Bersih 1.0 dan Bersih 2.0, polis akan terus membuat tangkapan apabila ada saja peserta berkumpul. Bersih 3.0 tidak begitu, semua peserta dgn mudah masuk ke Kuala Lumpur dan tiada tangkapan sehingga pukul 3 petang. Kawat berduri tidak diceroboh. Hanya ketika DS Anwar mula berucap kelihatan monyet2 polis atau SB yg menyelinap sebagai peserta Bersih mula membuat pencerobohan.

Monyet2 polis mula jalankan kerja kotor, polis beruniform tak buat apa2

Sekor lagi SB terkantoi jadi provokator

SB tak pandai berlakon cuba jadi saksi, siap interview tu...

UMNO bodoh pecah rahsia kerja sabotaj polis

Ketua Polis Negara bertanggungjawab sabotaj Bersih 3.0 (Part 1)

|

Umum dan mungkin pasukan polis mengetahui Ketua Polis Negara sekarang bukanlah individu paling layak memegang jawatan tersebut. Tan Sri Ismail Omar dipilih hanya kerana sanggup bertindak keras terhadap penyokong-penyokong Pakatan Rakyat. Watak ini samalah seperti Musa Hasan malah mungkin lebih teruk.

Malaysia Boleh jadi Malaysia Kelakar, manusia kerang pun boleh jadi Ketua Polis Negara

Dua orang Ketua Polis Negara paling teruk dalam sejarah, pelakon tambahan dan manusia kerang


Pondan siam, pelakon tambahan dan manusia kerang. Inilah bangkai2 yg menjaga keselamatan negara

Hingga ke hari ini Tan Sri Ismail Omar senyap tak berbunyi. Semua gara-gara kesilapan overkill ketika mensabotaj Bersih 3.0. Buktinya tunggu posting dalam Part 2.

Lakonan lancau Bersih 3.0, mungkin SB nak selamat kawan

|

Dipetik dari klip youtube di bawah 1.40 to 2.55

Bila dah kalah macam2 pembangunan UMNO buat

|

Najib: K'jaan BN akan penuhi janji p'raya kepada Sibu
10:06AM Apr 27
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) akan memenuhi janjinya dalam konteks Sarawak, terutamanya di Sibu meskipun kalah dalam pilihan raya kecil Parlimen Sibu pada 2010.

Beliau berkata keadaan Sibu lebih baik hari ini, termasuk dari segi projek tebatan banjir dan prasarana, kerana tidak seperti pembangkang, kerajaan BN memenuhi segala janjinya kepada rakyat.

"Saya masih ingat (Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar) Datuk Douglas Uggah bertanya saya apa yang akan dilakukan sekarang memandangkan Sibu bukan lagi kawasan pilihan raya parlimen BN tetapi jawapan saya kepada beliau ialah apa saja yang kita telah janjikan kepada penduduk Sibu, kita mesti laksanakan," katanya ketika berucap pada majlis makan malam pemimpin bersama rakyat di Sibu malam tadi.

Beliau berkata fasa kedua projek tebatan banjir akan bermula tidak lama lagi selepas kerajaan membelanjakan RM230 juta untuk membangunkan lima sistem saliran di Sibu.

Projek perluasan dan penambahbaikan terminal lapangan terbang Sibu yang berharga RM137 juta dijangka siap September tahun ini manakala jalan raya berkembar dua hala baharu yang bernilai RM200 juta akan memudahkan perjalanan ke lapangan terbang dari jambatan Durin, katanya.

Dalam pilihan raya kecil 2010, calon DAP Wong Ho Leng memenangi kerusi parlimen Sibu dengan majoriti 398 undi dalam pertandingan tiga penjuru melibatkan calon BN Robert Lau Hui Yew dan seorang calon bebas Narawi Haron.

Penafian peguam UMNO bermakna memang ada misi rahsia

|

Peguam: Tiada misi rahsia untuk PM dan isteri
Kow Gah Chie
3:45PM Apr 23, 2012

Peguam Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah hari ini menafikan dakwaan bahawa beliau berada di luar negara dalam satu misi rahsia perundangan untuk perdana menteri dan isterinya.

Beliau yang kelihatan tidak senang apabila ditanya mengenai perkara itu, pada mulanya enggan memberi respon kepada pihak media.

Apabila terus ditanya oleh Malaysiakini, beliau menjawab ianya karut dan apa saja yang dikatakan oleh akhbar adalah karut.


Shafee yang berada di lobi mahkamah jalan Duta kompleks untuk menerima bungkusan dari anak guamnya, Datuk S Nallakarupan, juga mengingatkan pihak media supaya tidak mereka apa-apa.

Dikaitkan dengan siasatan Scorpene?

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution telah mendedahkan bahawa Shafee dalam surat kepada mahkamah berkata beliau akan berada di luar negeri untuk tugasan rahsia untuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor dari 2 April hingga 25.

Dalam surat yang dialamatkan kepada Ketua Hakim Negara Tan Sri Ariffin Zakaria, Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Md Raud Sharif dan Hakim Besar Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad, Shafee berkata beliau akan menemuduga saksi di New York, London, Paris atau Basel.

Ini menimbulkan spekulasi bahawa misi itu ada kaitan dengan kes yang sedang berjalan di Perancis berhubung pembelian kapal selam Scorpene oleh Malaysia.

Bagaimanapun, menurut portal berita The Malaysian Insider, satu lagi surat dari firma guaman Shafee, bertarikh 9 April, mengatakan bahawa peguam itu akan menghadiri satu persidangan perundangan di Sydney dari 18-22 April.

Menteri bodoh cuba nak tipu Sasterawan Negara yg cerdik

|

BERSIH 3.0 tetap di Dataran, kata penganjur
Hafiz Yatim | 12:29PM Apr 24

Penganjur perhimpunan BERSIH 3.0 berkeras untuk meneruskan rancangan mereka untuk berhimpun di Dataran Merdeka, Sabtu ini walau dihalang DBKL.



Hisham: K'jaan tak halang tapi timbul isu lokasi
8:15PM Apr 24

"Isu kerajaan melarang tidak timbul tetapi isunya sekarang ialah lokasi. Empat lokasi ditawarkan kepada mereka kini," kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Pelakon Bukit Kepong pun menyampah dgn UMNO, sokong PR

|

Harakahdaily, 24 Apr 2012

KLANG: Media Umno menobatkan kononnya Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu menghina pengorbanan anggota polis ekoran peritiwa Bukit Kepong.

(Pelakon filem Bukit Kepong, Shamsudin Baslah bersalam dengan Mohamad Sabu)

Namun, bagi pelakun filem Bukit Kepong sendiri, beliau tidak nampak itu yang dibuat oleh Mohamad bahkan kenyataan Mohamad telah memberikan implikasi baik kepada bekas-bekas polis yang selama ini terbiar.

Bahkan, balu anggota polis Bukit Kepong yang selama ini terbiar menerima pencen yang tidak pernah diterimanya sejak tahun 1962.

Baru-baru ini, pelakon filem Bukit Kepong arahan Datuk Jins Shamsudin itu, Shamsudin Baslah yang memegang watak Mata-Mata, Abdul Khadir b. Jusoh telah menyertai Parti Keadilan Rakyat.

Beliau juga sempat bertemu dengan Mohamad Sabu ketika beliau dan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat ketika berceramah di Taman Rakyat, Sri Andalas, Klang.

Bagi pemerhati politik, ia memberi tamparan hebat buat Umno BN yang kononnya memperjuangkan mangsa peristiwa Bukit Kepong.

Kalau dengan bini pun takut apatah lagi kalah pilihanraya

|

Antara kelemahan seorang suami ialah bilamana dia takut akan si isteri maka ketakutannya itu akan dapat dihidu oleh orang lain. Selalunya isteri itu mesti sama ada jenis kaki berhias, muka garang, sombong, perasan hebat dan macam-macam lagi. Perhatikan Najib dan Rosmah maka kriteria suami takut bini ini akan amat cocok dgn Perdana Menteri Malaysia sekarang! Bini minta apa pun semua nak bagi. Bini tak tutup aurat pun tetap tersengih macam kerang busuk. Kalau dgn bini pun takut apatah lagi dengan kalah pilihanraya. Ada sumber kata PRU 13 bulan 6 ni tapi aku rasa tahun depan!


Itulah malangnya rakyat Malaysia. Kalau zaman Mahathir, si tua puaka itu tak takut bini tapi perangai jahat mengalahkan setan. Kerana perangai setan itulah Mahathir dianggap liabiliti bagi UMNO hingga ada tekanan yg akhirnya menyebabkan dia tercampak keluar macam tahi terkeluar dari usus dan dubur yg busuk.


Pak Lah pula lembap nak mampus hingga ingat dia boleh menang pilihanraya dgn senang. Dipergunakan iklan tv habis-habisan utk kempen pilihanraya sampai 'overkill' hingga menyebabkan UMNO hilang 2/3 majoriti.

Lagi klip video serangan pengecut DUBUKL & PULIS

|

Video Fahmi Reza ditangkap @ Dataran Merdeka

|

UPDATE! Pergi ke Dang Wangi pakai selipar!

|

Fahmi: Aku propose korang buat a #VforMerdeka flashmob protest pegang selipar outside the Dang Wangi police station.

#occupydataran
Fahmi: I'm tweeting from inside the police station. I was arrested this morning with another occupier Umar at our #occupydataran campsite.

Fahmi & Umar ditangkap, semua pergi ke Balai Polis Dang Wangi!

|




Fahmi forcely arrested by police without shoes on

TERKINI: Serangan DBKL & polis di Dataran Merdeka pagi Ahad!

|

Program syok sendiri Zambry Pencuri, berpeluh mcm haram

|




Pakai rantai ni biasanya berok ja

Lagi berok2 berantai

Loya sangatttt


Mooooo!!!!

Penuh frame =)

Komik fitnah Kementerian Pelajaran cuba lawan kartun Zunar

|

Sila klik tajuk untuk baca artikel ttg perangai jijik & lucah UMNO:
In schools, politics rears a sinister ‘comic’ appearance
Komik puji pentadbiran Najib diedarkan di sekolah

Kubur 1Malaysia di Tanjung Agas, Pekan dalam Parlimen Najip

|

~ KOMEN: Lepas rasmi 'Yo' Pekan eloklah kamu pergi rasmi kubur 1Malaysia seperti dlm klip youtube di bawah.

Najib akan rasmi 'Yo! Pekan'
7:59PM Apr 13


Karnival itu adalah cetusan idea perdana menteri bagi mengaktifkan dan mengeratkan hubungan sesama belia khususnya golongan belia di Parlimen Pekan.




Lepas hisap curut pakai rantai pulak, PM rosak akhlak

|



ISA tak mansuh, last2 kroni dpt duit. Sial punya UMNO!

|

Polis dapat peruntukan lebih untuk undang-undang baru
Hazlan Zakaria | 3:06PM Apr 10

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata pasukan polis akan diberi peruntukan lebih besar untuk menguatkuasa dua undang-undang baru bagi menggantikan ISA.

Bercakap dalam sidang media di bangunan Parlimen hari ini, Hishammuddin berkata kapasiti pasukan itu juga akan ditingkatkan.

Katanya, peruntukan tambahan kepada polis itu merupakan syarat yang dikemukakannya kepada kabinet untuk meluluskan dua undang-undang baru berkenaan.

Jangan percaya Menteri Gay Lidah Bercabang

|

~ KOMEN: Jangan haraplah aku nak percaya dgn lahabau pondan Siam ni... Blogger Merah Tinta MSO juga senada dgn aku. Boleh baca artikelnya yg bertajuk Retorik Bersih 2.0 Akan Berulang

Kerajaan benarkan perhimpunan BERSIH 3.0
Hazlan Zakaria | 1:21PM Apr 10

dikemaskini 2.31pm Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, atas semangat akta yang baru digubal itu, kerajaan tidak akan melarangnya.

Ke sinilah duit2 PTPTN pergi, pelajar2 tanggung hutang

|

Artikel sebagai jawapan utk komen org bodoh tentang hutang

|

~ KOMEN: Ada orang bodoh yg tidak setuju dgn pendidikan percuma. Dlm hidup ini kena bertindak secara realistik, kalau tak mampu hantar ramai pelajar ke luar negara mengaku sajalah. Masih boleh belajar di dlm negara. Ini tidak diajar pula pelajar2 utk meminjam hingga angka pinjaman mencecah ratusan ribu ringgit SEORANG. Bila Kerajaan Babi Nasional dah terlebih beri hutang kpd pelajar2 luar negara yg dalam negara pula terpaksa berhutang, diswastakan pula syarikat pemberi hutang tu (PTPTN le...). JPA hutang, MARA hutang dan macam2 lagi... Kalau bodoh sangat bacalah keratan akhbar di bawah.

Hancurkan UMNO dengan Demo Pendidikan Percuma 14 April

|

Hancurkan UMNO dengan BERSIH 3.0 pada 28 April 2012!

|

Insiden terancang, polis lepaskan penumbuk Adam Adli

|

Sila lihat minit 5:30 hingga 6:00!