TG Hj Hadi interview reporter2 cap ayam, terkulat2 kena soal

|

8 comments:

kluangman said...

aku rasa kan...apahal le bodohnya si hadi ni dok berhujah politik dengan wartawan.

Sebagai tetamu, wartawan patut dilayan dengan baik, dijawab dengan baik dan bukannya ajak wartawan cakap 'politik'.

kalau hadi pandai, tak lah hilang trengganu sekelip mata dan kalau bijak, pi lah berhujah dngan md said - barulah buku bertemu ruas.

Kesimpualnnya - hadi ni mental rendah sangatlah nak jadi PM Malaysia, bela kambing sekandang bolehlah.

matt said...

Kluang man ni memang bodoh piang tahap umnoporno jer pemikiran dia. Tuan Guru Hadi menerangkan perkara yg benar, menyuruh kpd yg maaruf dan mencegah kemungkaran kepada semua termasuklah wartawan. Itu pun hampa nak spin ke?

pocket men said...

kluang man ni memang jenis lembu sahrizat ... kalau otak dah mcm lembu tak payah nak komen lah bodoh... mun ingat wartawan tu bagus sangat... kalau otak dah biru tak boleh nak buat ape lah...

belang said...

khahaha....ini bkn masalah nak menerang perkara yg benar, tapi lebih kpd nak berdebat...kalo nak berdebat carila sama2 ahli politik...korang yg sokong pon lembab agak2 la, jgn la teruk sgt ikat sari ambiga kt kepala..tugas reporter ambik berita...lg skali diulang...amik berita...bukan diajak berdebat...korang paham ke tidak ni?

Azhari Bin Abdul Hamid said...

Berkata benda yang benar bukannya semestinya menunggu peluang berdebat, unsur-unsur dakwah diterapkan dalam apa sahaja peluang yang mendatang tidak kira masa, tempat atau sesiapa sahaja, walaupun ianya seorang pemberita, dan ia seorang yang mukallaf yang sepatutnya patut dan layak mengetahui perkara sebenar. Itulah jauh bezanya PAS dab UMNO, PAS bukan sekadah memperjuangkan siasah islamiah bahkan ianya merupakan badan dakwah yang sangat besar dan ini diakui oleh pendokong dakwah islamiah seluruh negara.... UMNO masih belum sampai ke tahap tu......

kluangman said...

secara jujur kau orang boleh faham ke vokal hadi, apa yang dia cakap jenis merapu, tak fokus, tengok pemimpin pas di sebelahnya, body langguage menunjukkan mereka sendiri terpinga dengan percakapan hadi.

Satu lagi, hadi tu minta le kemas sikit muka, serabai macam bangun tidor, macam muka mat sabu lepas mengecat...

Kalau berdakwah, kenapa menekan, suruh jawab yes or no? saolan merangkap namanya..kenapa tak mahu dengat penjelasan reporter tu dulu.

Mungkin tahap IQ reporter tu di akui rendah mcm budak tadika, tapi yang si hadi nak melayan dan tunjuk pandai, tahap apa pula tu???

kluangman said...

04/05/2012Karpal Berjaya Menunjukan Hadi Awang Memang Tidak Cerdik. Hadi Menengking Wartawan NST (Video).

Oleh: HHalemSelepas Tun Mahathir berjaya menunjukan Hadi Awang PAS hendak menipu rakyat dengan menempelak beliau apabila mahu meminda Perlembagaan (di sini>), maka tiba pula giliran Karpal DAP yang berjaya membuktikan bahawa Hadi memang kurang cerdik dan hanya sesuai dijadikan kaldai oleh DAP.

Hadi sesuka hati mengandaikan bahawa Suruhanjaya Reid yang menggubal Perlembagaan Persekutuan tidak mempunyai keahlian yang beragama Islam. Oleh itu Hadi mahu Pakatan Rakyat meminda Perlembagaan Persekutuan bagi menggantikan klausa “Islam agama rasmi” kepada “Islam sebagai Addin”, apabila berkuasa nanti.

Lihat jawapan Karpal dibawah.


"Suruhanjaya Reid terdiri daripada ulama bertaraf antarabangsa, termasuk dua orang Islam, Hakim B Malik dari India dan Hakim Abdul Hamid dari Pakistan.

"Ahli-ahli lain adalah Sir Ivor Jennings dari Britain dan Sir William McKell dari Australia. Suruhanjaya itu diketuai oleh Lord William Reid," – Karpal dipetik New Straits Times.


Kita cukup merasa simpati terhadap pengikut-pengikut PAS yang mempunyai pemimpin sedemikian rupa seperti Hadi dan amat memalukan orang-orang Melayu dan Islam.

Ini adalah satu lagi bukti bertapa tidak cerdiknya pemimpin PAS-PKR sehingga Anwar sanggup diperkudakan dan mendengar nasihat Karpal/Kit Siang. Ini kerana Anwar dikelilingi oleh mereka yang kurang cerdik seperti Hadi. Sekarang kita faham kenapa Anwar amat terdesak.

Pengemar-pengemar Hadi Awang yang mahu bukti dan ingin tahu bila Hadi bercakap sedemikian rupa, sila rujuk video di bawah.Lihat juga bagaimana Hadi Awang membuli wartawan NST (mark 07.15) yang tidak setaraf ilmu dengan beliau untuk berdebat-soal-jawap-kecil sehingga menenking wartawan tersebut. Itu juga menunjukan Hadi sangat rendah akhlak.

Sumber AntaraPos dan BuletinOnLine

Azhari Bin Abdul Hamid said...

Wasting time menerangkan benda yang terang dan duduk dalam cahaya pada orang yang Allah dah buta dan matikan mata hati.... Apa pun "Al-Islam ya'lu, wa la yu'la alaih". Tanggungjawab kita berdakwah dan mengajak manusia pada agama yang sebenar. Beri hidayah dan faham itu adalah kerja Allah