Ambik kau UMNO, aku persetankan kebodohan kamu UPDATE

|

~ KOMEN: Silalah dengar sidang media DSAI sampai habis dan berfikirlah secara waras. Tapi kalau hati dah busuk memang takde harapan la...


~ KOMEN: Nak tau apa kebodohan media UMNO, lain yg dinyatakan lain pulak yg ditulis. Tak caya baca berita keluaran UTUSAN MELOYA dan BERNAMA di bawah.

29/09/2011 3:34am

KUALA LUMPUR 29 Sept. — Majlis Pimpinan Pakatan (MPP) pembangkang tidak akan melaksanakan hukum hudud seperti yang dicadangkan Pas kerana ia tidak menepati dasar bersama, Perlembagaan Persekutuan dan agenda Buku Jingga.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pakatan pembangkang menghormati pendirian Pas dalam hal itu tetapi pada masa yang sama menerima perbezaan pendirian DAP yang menentang pelaksanaannya.

“Kita tak boleh nafikan hak mana-mana pihak untuk mengemukakan pendirian tetapi kita terikat dengan dasar bersama dan Perlembagaan Persekutuan,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat pakatan pembangkang selama tiga jam di sini malam tadi.

Turut hadir Penasihat DAP, Lim Kit Siang, Pengerusi DAP, Karpal Singh, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Ketika ditanya sama ada isu hudud akan terus diketepikan pada masa akan datang, Anwar yang juga Penasihat PKR berkata, gabungan itu tidak ada masalah untuk membincangkan tentangnya kerana berpegang pada prinsip demokrasi dan kebebasan bersuara. — Bernama

~ NOTA TAMBAHAN 1: UMNO parti perjuangan bangsa yg keliru. Sila baca di bawah:


LIGHT exchanges over the origins of Malay and whether Umno vice-president Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, who is of Turkish descent, could be regarded as Malay, had the delegates in stitches yesterday.

Fellow vice-president Datuk Seri Shafie Apdal had the floor in stitches earlier when he said that party president Datuk Seri Najib Tun Razak didn’t include the Turks when defining the Malays in the country during his presidential address.

Hishammuddin said that even Shafie, whom he called “the pirate of Semporna”, had eloquently presented his speech in Malay, complete with poetry. Shafie is of Bajau descent.
Hishammuddin took the joke further by labeling Umno vice-president Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi as Jawa Bagan Datuk, Malacca chief minister Datuk Seri Ali Rustam as Bengali Malay, Perak Mentri Besar Datuk Dr Zambri Abdul Kadir as mamak Malay, Datuk Seri Musa Aman as Malay-Pakistan-Dusun. To this, a delegate retorted he is a three-in-one Malay.

Putra Umno chief Datuk Azeez Abd Rahim was not left out.

“I have checked (with the National Registration Department) and the JPN director-general told me that Azeez’s (ethnic) status is unknown,” Hishammuddin said.

Umno deputy president Tan Sri Muhyiddin Yassin also touched on a person’s roots.

“People ask me what am I. My late father was a Bugis and my late mother was a Javanese. I am a Malay,” he said.

Najib, in his winding-up speech, declared that the man of Turkish descent and the guy with “unknown status” are also Malays.

“We are all Malays. We must be united,” he said to loud applause from the floor.

On Thursday, Najib had given a long list of creeds and ethnic groups ranging from Bajau to Pakistanis, Arabs and Indian Muslims who were regarded as part of the Malay root.

~ NOTA TAMBAHAN 2: Dalam UMNO sikap mengampu dan bangga diri adalah perkara wajib

29/09/2011 11:53am

SINTOK 29 Sept. - Malaysia bertuah kerana mempunyai pemimpin berwawasan dan berpandangan jauh serta peka dengan keperluan rakyat dan telah berjaya mengurus negara dengan baik, kata Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir.

Katanya, ciri-ciri dan sikap yang dimiliki pemimpin negara juga menyebabkan Malaysia dihormati.

Berucap merasmikan pesta konvokesyen ke-24 Universiti Utara Malaysia (UUM) di sini malam tadi, beliau berkata, rakyat harus bersyukur kerana pemimpin-pimpinan ini juga mampu mengurus ekonomi negara dengan sangat baik sehingga Malaysia mencapai tahap kemakmuran yang memberangsangkan.

"Sebab itu kita masih perlukan pemimpin yang boleh mengurus, bukan pemimpin yang hanya pandai berceramah. Ceramah baik tetapi masalah tidak boleh selesai dan kerja tidak berjalan sekiranya asyik berceramah.

"Kadang-kadang kita pergi dengar ceramah untuk tenangkan jiwa tapi yang dapat ialah caci maki dan kata-mengata,” kata Mukhriz yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah. - Bernama

Depa kata ni rumah mewah Jamil Khir, berapa harganya?

|


Babi kaki tonggang arak pun UMNO bayar RM80k sebulan

|

GERPAR!! RM80,000 Sebulan Untuk Parpukari Bagi Kerja-Kerja Fitnah


Pernahkah anda dengar ayat ini dari Parpukari - "DEMI ALLAH SAYA TAK MAKAN DUIT"? Percayakah jika saya katakan pendapatan parpukari adalah 80ribu sebulan? 

Tidak menuduh, tetapi menjadi persoalan bagaimana seorang blogger Umno memperolehi sebanyak RM80,000 sebulan ? Apa pekerjaan Parpukari atau nama sebenarnya Mohamad Salim bin Iskandar selain dari blogging ?

Sahabat saya MiloSuam yang blognya berada di kedudukkan ranking paling atas pun amat jauh sekali untuk mencecah pendapatan RM80ribu sebulan. Blog Parpukari adalah jauh lebih tertinggal daripada blog MiloSuam. Persoalan ini bukan hanya perlu dijawab tetapi perlu disiasat oleh SPRM.

Sila lihat slip di bawah yang tertera nama dan nombor IC sekali ;


Berikut pula adalah maklumat peribadi parpukari

Nama Penuh: Mohamad Salim bin Iskandar.
Nama Samaran: Parpukari
Blog :  www.parpukari.blogspot.com/
Nombor IC: 730709-08-5123
Nombor A/C Maybank: 114124062908

Lagi menjadi persoalan ialah, menteri manakah sugardaddy parpukari ?

CEO TNB naik gaji 100% tahun lepas, penyokong UMNO dpt apa?

|




~ KOMEN: Zaman Pak Lah ditolak, zaman Najib lulus. Jadi kroni lebih untung dari kerja bermati-matian sokong UMNO... padan muka


Fakta buku SPM: UMNO tak pernah tuntut kemerdekaan

|

XPDC Menjejak MAT INDERA vs Filem Bukit Kepong

|

Kenangan bersama Pak Johan, Pengerusi SAMM Chegu Bard, Sidiqin wartawan Suara Keadilan dan adik-beradik SAMM.

The impostor MB is a coward rat

|

IPOH, 15 AUGUST, 2011: Perak Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir said today he was not afraid to disclose the state's expenditure on his overseas trips. 

"I know that I did not waste any government money because they were all important official trips. I did not use the money for holidays. If I had, that would be wrong," he told reporters after a meeting of the state legislative assembly, here. 

He said he received many invitations for lectures and conferences overseas such as to China and Europe but never attended them because each trip was vetted carefully by the government. 

Dr Zambry was commenting on a written question on the matter during the session by Pasir Panjang assemblyman Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin. 

Speaker Datuk R. Ganesan had earlier explained to Mohammad Nizar that the government would give him a written answer to his question. 

Speaking to reporters after the sitting, Mohammad Nizar expressed dissatisfaction on not getting an answer during the session and alleged that Dr Zambry was afraid to disclose the figures. 

Dr Zambry clarified that today's sitting was not extraordinary and was part of the required session every six months. 

Ganesan said: "We planned to have a two-day session but finished in one day as there were no urgent matters or bills to be debated and passed." - Bernama

Bolehkah muka-muka ni dipercayai kah kah kah

|

Wartawan TV3: UMNO = United Musyrikin National Organisation

|

Ketua bahagian Umno Seputeh, Datuk Mustapha Kamal Mohd Yusof berkata kekeliruan berhubung nama surau yang diwakilinya mungkin timbul akibat kesilapan dalam satu laporan berita TV3 berhubung satu dakwaan kegiatan kristianisasi yang berlaku di kawasan itu.

Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, Mustapha menjelaskan bahawa beliau merupakan pengerusi surau Al-Imatun dan bukannya surau Al-Musyrikin seperti laporan TV3.

Laporan berkenaan adalah berhubung dakwaan kegiatan kristianisasi yang berlaku di sebuah pusat tuisyen di Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur.

"Saya bercakap sebagai pengerusi surau Al-Imatun, di Jalan Klang Lama, kira-kira dua kilometer daripada pusat tuisyen itu. Mungkin (TV3) salah tulis.

"Salah tulis itu kesalahan normal. Tapi cerita sekarang kita hendak tahu betul atau tidak betul kegiatan itu berlaku. Ya, memang betul berlaku."

Beliau mendakwa, perkara itu boleh dilihat apabila beliau telah bertanya kepada seorang kanak-kanak Islam yang telah menyertai tuisyen tersebut, seperti yang disiarkan dalam laporan berkenaan.

"Macam mana budak umur lima, enam tahun boleh menyanyi lagu Kristian? Kalau dibiarkan lima, enam tahun lagi mungkin dia betul-betul masuk Kristian," katanya lagi.

Ketika ditanya, Mustapha berkata beliau tidak dapat memastikan sekiranya pusat berkenaan masih beroperasi dan sekiranya kegiatan tersebut masih berterusan sehingga kini.

"Setakat ini saya tak tahu. Kita bukan nak pantau, itu kerja pihak tertentu," katanya yang tidak dapat memastikan siapakah pihak yang bertanggungjawab menjalankan kegiatan kristianisasi itu. - Malaysiakini


Kuat membebel rupanya si Rosmah Mansor ni...

|

(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia. - Surah An Nur ayat 26

Imelda Rosmah The Movie

|