Kuliah Ustaz Ghazali Hasbullah

|



Hohoho... ingatkan Santa Claus mana tadi baca Harakah

|

http://4.bp.blogspot.com/_Mt1_nJvq8T0/TFDUsPtBPKI/AAAAAAAABvY/4ONBum5sCAg/s1600/umno-pasti-tumbang.jpg

Kereta mewah rentung lepas penafian RON 95 punca kebakaran

|

~ KOMEN: Perasan tak bila kita isi minyak RON 95, masa nak buka penutup tangki akan ada tekanan gas yg kuat akan terkeluar. Dulu masa RON 97 takde pun tekanan gas mcm tu... Fikir-fikirlah!

BERITA SEMALAM


Jul 29, 10 3:38PM
petrol fillup
Kata Rohani, jumlah maksimum benzene adalah lima peratus sahaja, dan ia berfungsi dalam RON 95 sebagai "octane booster" yang sebelum ini menggunakan plumbum.


BERITA HARI INI
Kerabat Diraja Kelantan rentung
SEPANG - Cubaan seorang pemandu lori simen dan kelindannya untuk menyelamatkan seorang kerabat Diraja Kelantan daripada hangus gagal apabila lelaki itu rentung selepas kereta Volvo dinaikinya terbakar selepas dirempuh kenderaan berat itu dari belakang.

FOTO SEKSI Ketua Puteri UMNO rasmi Kejohanan Bina Badan 2009

|

Perasan tak bila UMNO hilang kuasa, kes roboh makin kurang

|









Kes Ling Liong Sik utk tutup aksi Sepol Baukari 'pret' peguam

|

Secara tiba2 semua terkejut berok bila baca berita ni:

PKFZ: Ling hadapi tuduhan tipu kerajaan M'sia
Hazlan Zakaria & Lee Way Loon | Jul 29, 10 12:04PM
http://media1.malaysiakini.com/276/a5bec0fcfb2071c8239d097bfce37482.gif
dikemaskini 5:45pm Bekas menteri pengangkutan itu dituduh menipu kerajaan Malaysia dengan memperdaya Jemaah Menteri berhubung pembelian tanah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Klang.

Kemungkinan besar aksi ini hanya untuk menutup perkara sensasi iaitu Sepol Baukari sudah 'pret' sama itu peguam. Ling Liong Sik bila-bila masa boleh selamat (ikatjamin RM1juta!), yg penting tibai Anwar

Jul 29, 10 10:31AM
azlan Ini berikutan surat dari peguam Anwar kepada pejabat peguan negara menuntut penjelasan berhubung ‘hubungan romantis’ itu pada perbicaraan yang bersambung Isnin ini.

Organisasi/muka yg patut dicap logo Haram

|

LOGO HARAM
http://media1.malaysiakini.com/275/ef9b63654ab748de4370db476e83116b.gif

MUFTI HARAM
http://3.bp.blogspot.com/_q6R1coPQH8c/SpXfMoAR1lI/AAAAAAAAAgs/VGpBczlF2K0/s320/harussani.jpg

MB HARAM
http://4.bp.blogspot.com/_7LRRAnobHq0/Sof--VSRi1I/AAAAAAAAFiE/HwavUFqV-CI/s320/zambry+sengeh.jpg

PARTI HARAM
http://dppbtr.files.wordpress.com/2009/09/umno-money-011.jpg

Bila pulak depa ni Melayu?

|

Dari blog The Sniper
Banjar

Jawa

DKK ooppsss... K ori!

KAH KAH KAH!
TETIBA SEMUA NGAKU MELAYU!
DULU-DULU MALU NAK NGAKU MELAYU!
TAKDAK PROXI ORI MELAYU KA NAK KELUAR KENYATAAN?
ORANG MELAYU ORI ABIH MASUK PAS DGN PKR! YANG TAK ORI TAPI MASUK PAS DGN PKR TU SEMUA NYAMAR!
WARGH WARGH WARGH!
TAK CAYA GI UMAH DEPA DENGAQ DEPA PAKAI BAHASA APA!
KIH KIH KIH!

P/S: Gambar 1 dan 2 masih boleh dikira Melayu tapi gambar 3 tu setitik melayu pun takde!

Simpati dgn mangsa Sepol ni, lain kali jgn kawan dgn malaun

|


Kalau bendera PAS mcm ni dah lama puak2 UMNO kena tembak

|

DS Nizar naik motor pun ok!

|

Karung pasir UMNO akan terburai sedikit masa lagi, sabor yop!

|

Saari : Kerajaan Pusat Petualang Sebenar Kes Curi Pasir

Pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat meneruskan gesaan kepada Kerajaan Pusat untuk tidak mensabotaj usaha Kerajaan Negeri Selangor membasmi kegiatan mencuri pasir.

Adun Hulu Kelang, Saari Sungip berkata Kerajaan Pusat menyuburkan kegiatan mencuri pasir dengan memansuhkan kuasa Pejabat Tanah dan Daerah serta Jabatan Galian Tanah, seraya menjadikan agensi terbabit tidak berupaya untuk memberkas petualang pasir terbabit.

Saari dalam nada berseloroh pada awalnya menyoal siapa gerangan yang bertanggungjawab dalam isu kecurian pasir di Selangor, diikuti dengan penjelasan bagaimana isu kecurian pasir di negeri ini dikatakan sebagai satu usaha terancang oleh Kerajaan Persekutuan.

" Tuan-tuan, siapa yang curi pasir ini? Pencuri. Yang curi pasir ini ialah pencuri. Isu pencuri ini bidang kuasa pihak polis" seloroh Saari.

Berucap dalam ceramah umum "Siapa Curi Pasir", Saari menjelaskan, amalan kerajaan UMNO-BN ketika memerintah Selangor menjadikan masalah pasir di Selangor semakin rumit untuk diselesaikan.

Ianya menjadi semakin teruk apabila berlakunya amalan pendakwaan terpilih serta wujud usaha untuk melindungi pihak-pihak tertentu yang berkepentingan.

"Isu pencuri pasir ini ialah masalah penguatkuasaan di peringkat persekutuan. Saya hendak bawa satu isu besar, di dewan pun tidak terbawa sebab tidak dapat maklumat yang sepenuhnya" tambahnya lagi.

Tambahnya, amalan menyelamatkan kroni ini dikukuhkan oleh kerajaan pusat dengan meluluskan akta baru di peringkat Persekutuan pada November 2008 apabila kuasa menahan orang yang mencuri atau pun disyaki mencuri pasir tidak lagi di bawah bidang pegawai penguatkuasa PTD dan PTG.

Penahanan hanya boleh dibuat ketika operasi bersepadu yang melibatkan pihak polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dilakukan.

Bahkan sekiranya ada kes kecurian yang terbongkar, ianya pantas dibersihkan melalui agensi yang tertakluk dibawah telunjuk kerajaan pusat.

" Ada pendakwaan pun suruh ditarik balik. Ini realitinya yang saya hendak tuan-tuan paham. Bagaimanakah kuasa pendakwaan di peringkat negeri tidak ada. Kalau Timbalan Perdana Menteri, kalau Noh Omar mengatakan bahawa kita ada mencuri pasir".

"Ini kerana kelemahan kepada mereka, kerana pendakwaan lemah, penguatkuasaan memang kita boleh buat tetapi oleh kerana pendakwaan terpilih, kalau dia tengok, kalau ada pencuri itu dari kelompok mereka, maka tidak ada pendakwaan" tambahnya lagi.

Disebabkan itulah ujar Saari, walaupun pihak kerajaan negeri menjalankan penguatkuasaan, namun ia tetap tidak berhasil untuk membanteras kecurian pasir di Selangor secara menyeluruh.

Baru-baru ini, Dewan Negeri Selangor mencatat sejarah apabila menjadi negeri pertama yang akan membawa dan membahaskan Rang Undang-undang Kebebasan Maklumat dalam Dewan Negeri.

Rang undang-undang ini bertujuan untuk mempertingkatkan penzahiran maklumat berkepentingan awam supaya setiap individu punyai peluang akses kepada maklumat setiap jabatan negeri.

Selain untuk merakyatkan informasi, ia juga akan menjadi perantara usaha yang dijalankan kerajaan negeri agar rakyat tidak mudah tertipu sekiranya timbulnya isu yang sengaja dimanipulasi oleh kerajaan pusat.

"Telus, kontraktor baik, developer baik, pemaju, peniaga, usahawan, korporat yang ada urusan dengan dana rakyat dari jabatan-jabatan kerajaan negeri dan jabatan kerajaan tempatan, tuan-tuan boleh minta maklumat".

Menurut Saari, dengan tertubuhnya jawatankuasa berkenaan, maka rakyat berpeluang untuk mengetahui perjalanan pentadbiran kerajaan negeri.

"Inilah yang menyebabkan UMNO panik. Maknanya lepas ini, selepas jawatankuasa yang dipengerusikan oleh saya ini di bawa ke dalam dewan, sekurang-kurangnya pada bulan Mac tahun depan rakyat berhak tahu siapa yang dapat kontrak pasir selama ini dengan Selangor".

"Siapa yang bekalkan lori, siapa yang bekalkan kren, siapa bekalkan pasir, siapa jadi gengstar, siapa Ketua Cawangan, siapa Ketua Bahagian yang dapat saham".

PANAS! YAB PM tidak mampu utk menjadi jantan sejati

|

Bukan 'wajar' tapi 'wajib' la wahai bodoh bangang

|

Jul 24, 10 4:27PM
NONE
Adalah baik bagi pengusaha hotel yang mempromosi pelbagai juadah di bulan Ramadan agar memohon dan mematuhi sijil halal, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Bukan 'kuasa baru' tapi 'kuasa barua'

|

Jimadie Shah Othman & Regina Lee | Jul 23, 10 7:06PM
azlan
Semua program 'Selamatkan Selangor' dirancang dan dilaksanakan melalui sekretariat ini, di mana Ezam difahamkan diberikan peranan besar dalam merancang strategi ke arah usaha itu.

Tembikai poyo tembikai emas, tolak UMNO sokong PAS

|

ARTIKEL BERKAITAN:
Umno bakal hilang 6 kerusi di Selangor - Zulkifli Sulong

SHAH ALAM, 23 Julai: Umno Selangor kini berada dalam kebimbangan ekoran maklumat yang mengatakan sudah hampir pasti BN akan hilang enam kerusi Dun jika pilihan raya umum diadakan dalam suasana sekarang.

Tembikai poyo cap Firaun



Tembikai emas berbentuk hati
http://u.kaskus.us/2/qxwbkhce.jpg

Tolak UMNO malaun kemudian sokong PAS insyaAllah puas hati
http://www.marhaen.info/v2/bn_vs_pr_280.jpg

UMNO curi royalti minyak, Allah ganti dengan royalti emas

|

Dari Siasahdaily

RM400 ribu jokong emas pertama Kelantan

Tuan Guru memegang jokong emas pertama yang dihasilkan

TANAH MERAH, 23.Julai, Biarpun Kelantan ditekan dari mendapat sumber dari kerajaan pusat dalam pelbagai bentuk dan terbaru tuntutan royalti minyak yang dinafikan haknya tidak mematahkan semangat kerajaan negeri dalam usaha mencari sumber pendapatan lain seperti hasil balak dan terbaru hasil dari sumber galian emas.

Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata Kelantan dianugerahkan dengan pelbagai sumber termasuklah perlombongan emas yang diusahakan dengan kerjasama Perbadanan Kemajuan Iktisas Negeri Kelantan dan Syarikat dari China CNMC Goldmine Limited.

Turut hadir dimajlis perasmian jokong emas pertama tersebut ialah Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan,Perdagangan dan Perpaduan Masyarakat Datuk Anuar Tan Abdullah, Adun Gual Ipoh Wan Yusuf Wan Mustapha dan Pengerusi Eksekutif PKINK Sabri Abdullah.

Proses pembentukan jokong emas

Nik Abdul Aziz juga berkata biarpun Kelantan dinafikan hak untk mendapatkan hak sebanyak 5 peratus dari hasil royalti minyak yang dkeluarkan dari perairan milik negeri ini, namun ia tidak mematahkan usaha untuk menuntut hak tersebut termasuklah melalui tindakan Mahkamah.

” Kini Alhamdulillah, Kelantan telah dianugerahkan sumber galian dari perut bumi dan dengan sedikit hasil ini ia boleh digunakan untuk menafaat rakyat negeri, semoga Allah meningkatkan lagi hasil kerajaan negeri Kelantan”ujar beliau.

Buat Kali pertama jokong emas di Kelantan dapat dihasilkan dengan berat 2.975 kg yang dianggarkan bernilai RM400 ribu dihasilkan di dalam tanah seluas 975 hektar bermula enam tahun lalu.

Sementara itu Pengerusi Eksekutif CNMC Goldmine Limited Lin Xian Xiong berkata jokong emas tersebut diproses terus di kilang yang dibina di kawasan tersebut.

Jokong emas dengan anggaran RM400 ribu

Pihaknya telah memulakan usaha hampir enam tahun dan Kelantan telah dapat mengeluarkan emas sejak berpuluh tahun lalu tetapi ini kali pertama ia diproses dalam bentuk jokong dan memudahkan pemasarannya.

“Kawasan ini telah dipajak dari kerajaan Kelantan dan kita perlu membayar sejumlah 5 peratus royalti kepada kerajaan negeri dan 3 peratus kepada PKINK”ujar beliau.

Syarikat pengeluar emas ini juga mengganggarkan hasil tahunan dapat dicapai 300 hingga 500 kilogram dalam masa setahun.

Bagi Pengerusi Eksekutif PKINK, Sabri Abdullah ketika ditemui berkata PKNIK telah dilantik oleh kerajaan negeri untuk menguruskan kawasan tersebut dan PKINK hanya terlibat dalam memantau penggunaan kawasan yang diperuntukkan tersebut dan dari segi sumber kewangan ia tidak terlibat” kata beliau.

” Dalam memastikan syarikat ini mengikut kehendak kerajaanm, PKINK telah menempatkan beberapa pegawai agar dapar memantau operasi perlombongan disampin ia juga dikawal selia oleh Jabatan Alam Sekitar agar hutan di sekeliling kawasan perlombongan tidak dicerobohi dan dicemari”kata beliau.

Lagu Barang Naik kembali

|

Kartun yahudi untuk tipu yahudi (no subtitle)

|

Cara berpolitik untuk tutup kilang arak

|

SHAH ALAM, 23 Julai: Projek pembinaan Terminal Bas Shah Alam di Batu Tiga akan dinilai semula oleh Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES), kata Khalid Samad.

Menurut Ahli Parlimen Shah Alam itu, Majlis Bandaraya Shah Alam pada era Umno BN memerintah Selangor telah meluluskan projek tersebut tanpa terlebih dahulu mendapatkan maklum balas rakyat tempatan.

"Benda (projek terminal bas) telahpun ditender, kita pun tak tahu kecuali selepas mesyuarat Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor (MTENS) meminta konsultan yang MBSA membentangkan semula," katanya pagi tadi di Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Shah Alam, di sini.

"Menteri Besar minta dinilai semula projek dalam mesyuarat MTES dua minggu lalu dan MBSA sendiri menjemput saya untuk mempengerusikan mesyuarat, tetapi tak panggil-panggil lagi.”

Ujarnya, ahli majlis MBSA yang dilantik oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat turut tidak diberitahu secara jelas tentang status projek bernilai RM40 juta itu.

"Dia hanya panggil ahli-ahli majlis MBSA, dia kata projek ini sudah dibuat dan sekadar makluman saja," ujarnya.

Difahamkan tanah tersebut terlebih dahulu dibeli oleh seorang pemimpin Umno negeri, sebelum dibeli semula oleh MBSA untuk dibina terminal bas.

Namun, berdasarkan maklum balas yang diterima daripada orang tempatan, beliau berkata, lokasi tersebut adalah tidak sesuai untuk menampung trafik 60 bas seperti yang dicadangkan.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan tapak kilang arak Carlsberg dijadikan sebagai tapak baru terminal bas tersebut.

"Antara yang menarik adalah kita pindah kilang Carlsberg ke Pulau Indah dan bina stesen bas di sana," ujar beliau memetik satu pandangan menarik pengunjung blognya. HARAKAHDAILY

Jangan takut dengan UMNO, teruskan serangan

|

http://iwandahnial.files.wordpress.com/2008/11/jago-kung-fu.gif?w=281&h=187

UMNO perintah Malaysia macam jaga kandang babi

|

http://www.jphpk.gov.my/Malay/ka25babi4.jpg
malaysia penuh dengan kekotoran & maksiat selagi UMNO perintah

Azalina masih wujud, berdesup tibai Puteri UMNO

|

http://3.bp.blogspot.com/_YVAO2lzalTI/TEafu7O7vAI/AAAAAAAAAlM/zDOnZvoFyO0/s1600/azlina.jpg

"Yang penting bagi saya ialah kita kena betulkan Puteri. Saya takut Puteri UMNO dibubarkan. Sebab kalau dia tak main peranan yang signifikan, tidak agresif dan tak jadi safe deposit pada UMNO… tutup ajalah Puteri UMNO. Itu mungkin penyelesaiannya. " - Azalina Othman Said, bekas Ketua Puteri Umno Malaysia.

http://www.agendadaily.com/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_1b63fcca-cabec5bb-154de0b0-d08a5a1a

Rata-rata di bahagian-bahagian berpendapat Puteri Umno kini meniti hari-hari kehancuran. Puteri Umno hari ini bukan lagi Puteri Umno semasa Azalina atau Noraini Ahmad.

Puteri Umno dahulu digeruni lawan dan menawan, hampir setiap hati pengundi termasuk pemuda parti lawan tertawan.

Malangnya Puteri-Puteri hari ini hampir sama tuanya dengan partinya walaupun usianya masih muda. Kalau ketua-ketua Puteri penawan hati Pemuda, hari ini tidak lagi. Kalau dulu parti lawan gerun melihat Puteri bertemu pengundi, Puteri hari ini sudah hilang seri. Apa tidaknya, mereka tidak lagi bergelar Puteri. Mereka sudah bergelar isteri.

Dulu Puteri tidak bersuami. Kini mereka sudah berpunya. Ada di kalangan suami merasakan beristerikan Puteri bakal membawa rezeki. Maka berpeleseranlah Puteri-Puteri yang bersuami ini ke sana ke mari mencari rezeki buat suami.

Ke sana ke mari projek dikejar untuk si suami. Itulah Puteri Umno hari ini.

Apa yang di katakan Azalina kepada Agenda Daily ada benarnya. Tidak berguna berselindung di sebalik kata-kata. Memang pedih untuk menerima realiti. Tetapi Puteri Umno hari sedang meniti hari-hari terakhirnya.

Kalau nak dihitung di mana salahnya, memang tiada penghujungnya. Adakah satu kesilapan memilih orang Sabah sebagai pemimpinnya? Adakah Puteri ketandusan pemimpinnya? 1001 sebab boleh diteliti.

Rosnah Sirlin dengan caranya, Shahanim Yusof dengan egonya. Yang merana ialah Umno dan pemimpinnya. Selamat Tinggal Puteri.

FELDA: Perancangan tanah terkemuka bertukar jadi puaka

|

Felda - Lihat angka-angka yang menakjubkan [Blog The Spirit of Lubuk Kawah]

1. Tunai Felda merosot RM2.73 Billion - Jika diberi kepada peneroka, semaji dan bonus peneroka Felda diseluruh Negara boleh mendapat bonus free RM1000.00 setiap bulan selama 24 bulan.

2. Setahun gaji dan bonus CEO FELDA hampir menyamai jumlah pinjaman sara hidup untuk 600 orang peneroka Felda selama 12 bulan.

3. Kos binaan bangunan baru FELDA boleh menampung kos membaiki rumah 22,000 peneroka Felda dengan nilai RM30,000 sebuah rumah.

4. Mari kita buat perbandingan dan andaian:

(a) Seoranng peneroka yang menyertai Felda pada tahun 1980 dikenakan hutang sebanyak RM18,000.00;

(b) Pada tahun 1996, umur peneroka itu meningkat 46 tahun, dan beliau berjaya melangsaikan semua hutang dengan Felda (habis semua hutang);

(c) Pada tahun 2002, peneroka itu sudah brumur 52 tahun, dan beliau dikenakan hutang baru sebanyak RM40,000.00 untuk sara hidup dan tanam semula;

(d) Pada tahun 2005, umur peneroka itu meningkat 55 tahun dan pinjamannya dengan Felda berbaki RM90,000.00; dan

(e) Pada tahun 2020 (Malaysia menjadi Negara maju, jika tidak bankrap pada tahun 2019), umur peneroka itu meningkat 70 tahun dan beliau menanggung hutang dengan Felda sebanyak RM160,000.00. Geran tanahnya dikaveat, dan jika ia tidak mampu membayar hutang dan meninggal dunia, warisnya akan mewarisi hutang itu, dan jika tidak berbayar juga, tanahnya akan dilelong oleh Felda atau diambil alih oleh Felda.

(sumber: Warga Felda Perihatin)

Harussani patut ambil iktibar dari penderitaan M Rajoli

|

Dari blog Laila GMI
Di muka depan Berita Minggu hari ni, 18 Jul 2010, Mufti Perak ni dikatakan ingin menyatukan PAS dan UMNO, demi perpaduan orang Melayu.

Siapa Mufti Perak ni?

Saya pun tak kenal beliau...tetapi tahanan ISA biasa baca profail peribadi dia ni. Ramai tahanan ISA mendakwa, dia ni salah seorang Special Branch (SB) yang di khaskan dalam bidang ugama untuk "memulihkan" mereka yang ditahan tanpa bicara di Kem Kamuanting.

Salah satu fatwa beliau ialah, "Tahanan ISA tidak wajib @ tak dibenarkan menunaikan solat Jumaat....". Semua tahanan ISA berugama Islam, memang tak pernah Solat Jumaat walaupun kedudukan masjid dari blok-blok mereka hanya beberapa meter saja jaraknya.... Buktinya, Tahanan ISA Mat Sah Md Satray berkata, beliau tidak pernah sekalipun dibenarkan menunaikan solat Jumaat sepanjang lebih 7 tahun dikurung di Kem Kamunting.

Apa sikap Mufti ketika Sultan Perak bertindak menyokong kerajaan baru yang diterajui YB Zambry Kadir? Anda fikir lah sendiri.

Mustahil PAS akan begitu mudah dipermainkan oleh orang yang didakwa sebagai "SB" nih?

M. Rajoli Tenat
Blog Kisah Cinta Nasi Lemak

Kawan-kawan tadah tangan. Mari kita berdoa kepada Yang Maha Mengasihi semoga diampunkan dosa-dosa kepada pelakon M. Rajoli dan semoga dipanjangkan umur serta dipulihkan kesihatan. M. Rajoli yang sebelum ni kita tahu dengan karaktor warak dalam setiap lakonannya dikatakan berada dalam kondisi tenat. Sudah tak mampu nak berkata-kata, kalau dibuka mulut sekalipun, kurang jelas apa yang cuba disebut oleh M. Rajoli. Mengikut akhbar Sinar, M. Rajoli banyak menghabiskan masa seharian dengan tidur sebab dah tak bermaya.

Sebelum ni, M. Rajoli mempunyai masalah kesihatan komplikasi pelbagai penyakit yang menyebabkan ketumbuhan di otaknya. Tapi sekarang dah baik dah. Just tinggal masalah jantung sahaja. Mungkin kerana sebab ambil ubat-ubat jantung ni kot yang menyebabkan M. Rajoli ni lemah, supaya pesakit rasa relaks. Harapnya macam itulah…
Kita sebelum susah, sebelum papa, sebelum sakit, sebelum mati marilah lakukan ibadat banyak-banyak. Aku tak pernah sangka pun yang M. Rajoli bakal jadi macam ni. Yang menentukan Allah.

Ok, kalau ada siapa-siapa mahu hulurkan bantuan kos belanja rawatan untuk M. Rajoli, boleh hubungi pihak SENIMAN.

Duit banyak tapi tak nak kuruskan badan, last2 jatuh dari stage

|

http://shamsuleffendey.files.wordpress.com/2010/07/ros.jpg?w=480&h=480

Rosmah slipped

Earlier, the Prime Minister's wife Rosmah Mansor caused a slight commotion when she slipped and fell on while descending from the stage after delivering her speech as the President of Bakti (Welfare Body for Wives of Federal Ministers and Deputy Ministers and Barisan Nasional MP).

She had just delivered a speech that lasted more than 40 minutes at the closing ceremony of the wives of BN elected representatives annual programme when she fell that drew a loud scream and gasps from those gathered.

Rosmah did not hide her anger to her bodyguard who failed to catch her hand as she was slipping. In front of the packed ballroom in a major resort and spa here, once she picked herself up, pulled away from her bodyguard and refused to be guided by the back to her seat.

She also waved her finger crossly at her female bodyguard as though rebuking and blaming her for letting her fall.

Musa, who was about to deliver his speech after Rosmah, stopped for about five minutes as Najib, Musa and other dignitaries at the VVIP tables checked on Rosmah. Other wives of the elected representatives sitting near the main table also went to see her.

After indicating that she was fine with a smile, Musa made his way to the rostrum but stopped at the place where Rosmah had fallen and scratched the surface of the staircase with his shoe.

“True it is very slippery,” he said before proceeding with his speech.

However, her husband Najib did not touch on the matter when he went to deliver his speech to close the annual programme.

Najib took just over 15 minutes to deliver his closing speech as he said “my wife has said all that I wanted to say”.

Mampukah kenaikan harga gula mampu kuruskan Rosmah?

|

http://2.bp.blogspot.com/_QycFlmCOSXA/TEPc2giC5bI/AAAAAAAADPo/6MEEhMj8zDY/s1600/rosman.jpg

Rosmah contoh terbaik peribahasa 'Lebih kuah dari sudu'

|

Zina, lesbian dan homoseksual dlm Desperate Housewives

|

UMNO pun nak buat kongbengseng jugakkk

|

Jul 20, 10 11:56AM
azlan
Umno akan menganjurkan konvensyen pada 31 Julai ini bagi membincangkan lapan perkara yang menjadi asas gerakan merampas semula Kedah pada pilihan raya umum akan

UMNO ahli masjid?

|

http://4.bp.blogspot.com/_snvxpmtrq20/TESJEKHB-mI/AAAAAAAAE30/lRR5ecwR_Ts/s1600/34527_1494765764695_1100591051_31443733_5376363_n.jpg

Petronas juga sedang dirompak dari dalam secara licik

|

Dari blog ExPet

Sejak akhir-akhir ini kita sering membaca di dalam blog dan media alternatif mengenai 'concern' terhadap budaya baru yang diserap di dalam jabatan awam - iaitu budaya menyambung kontrak selepas persaraan. Pihak pengurusan yang memperkenalkan budaya ini sebenarnya mempunyai kepentingan diri sendiri, iaitu apabila mereka mencapai umur persaraan kelak, mereka pula akan diberi peluang yang sama.

Tidak diketahui oleh kebanyakan orang awam ialah budaya ini juga menular ke dalam syarikat milik kerajaan, iaitu Petronas. Bezanya ialah keadaan menjadi lebih parah di dalam Petronas kerana sebagai sebuah syarikat minyak, pelbagai jawatan bergaji sangat tinggi boleh dicipta sebagai "tabung persaraan". Penasihat teknikal, training consultant dan bermacam-macam jawatan bergaji tinggi (sehingga berpuluh-puluh ribu RM sebulan) boleh dicipta di dalam persekitaran ini tanpa boleh dipersoalkan oleh orang awam termasuk ahli politik pembangkang yang berada di luar kompleks pejabat Petronas. Hanya mereka yang berada di dalam persekitaran ini dan terlibat dalam aktiviti kerja harian dengan mereka sahaja yang tahu situasi sebenar.

Budaya menyambung kontrak selepas persaraan dilakukan di kalangan pesara jawatan bertaraf pengurus kanan. Untuk pesara jawatan lebih tinggi seperti General Manager (Pengurus Besar) dan CEO syarikat2 subsidiari Petronas (yang jumlahnya berpuluh2), cara yang dilakukan untuk menambah "tabung persaraan" mereka adalah lebih dahsyat lagi. Kalau pesara jawatan pengurus kanan disambung kontrak dengan jawatan yang entah apa-apa yang bergaji sehingga di dalam lingkungan 20-30K, pesara Pengurus Besar dan CEO pula akan menubuhkan syarikat konsultan dan akan diberi projek oleh syarikat Petronas di mana beliau pernah menjadi CEO dahulu. Cuba bayangkan, CEO baru semestinya mempunyai hubungan yang intim, malah terhutang budi kepada CEO yang lama kerana memberi performance rating yang bagus kepada beliau sehingga berjaya menjadi CEO. Sekarang syarikat konsultan yang baru ditubuhkan oleh bekas CEO pula masuk ke dalam tempat kerja lamanya untuk menawarkan khidmat "konsultan".

Daripada pengalaman, syarikat konsultan baru ini diberi projek secara terus (tanpa open tender). Di dalam syarikat seperti Petronas, surat sokongan dari engineer yang disahkan oleh Pengurus Kanan atau CEO sudah cukup untuk mengjustifikasikan pemberian kontrak secara runding terus. Ini kerana bidang teknikal adalah sangat khusus dan tiada pihak yang faham perkara tersebut untuk menyoal lebih-lebih. Syarikat konsultan ini mendapat kontrak bernilai berjuta-juta ringgit hanya dengan menemuramah para pekerja kilang seperti panel operator dan sebagainya. Pandangan-pandangan ini dijadikan feedback dan kemudian data kepada syarikat mereka. Beberapa bulan kemudian, mereka akan menyerahkan laporan ini kepada anak syarikat Petronas dan "Preliminary Report", "Feasibility Study Report" dan sebagainya ini adalah delivery projek mereka. Walaupun setiap tahun laporan-laporan konsultan ini lenyap atau mengumpul debu di dalam mana-mana rak, proses ini terus berulang.

Diharap pihak kerajaan meneliti dan mengambil tindakan segera supaya Petronas menjadi lebih accountable pada masa akan datang. Pada pandangan saya, perbuatan ini tidak mencucuk naluri hati mereka (doesn't prick their conscience) kerana mereka merasakan pihak kerajaan juga dengan rakus memerah hasil Petronas. Jadi mungkin mereka berpendapat, jika mereka tidak mengambil kesempatan ini, mereka akan kerugian kerana pihak kerajaan juga banyak membazirkan wang Petronas.

Bersama-sama kita hentikan aktiviti merompak Petronas ini samada dari luar (oleh kerajaan) atau dari dalam (oleh bekas pengurus dan CEO Petronas).

How Popular Tech Companies Got Their Names

|

 how popular tech companies got their names

Ungkapan tentang yahudi yg dikatakan dari Adolf Hitler

|

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs088.ash2/37762_1482487856652_1067514774_1453051_1366805_n.jpg