Takkan orang cina tak tahu yg cek tu tak laku kat mana2 bank

|

http://3.bp.blogspot.com/_POEjTUihojQ/S9gFJhlOf0I/AAAAAAAABiE/ntLHfLxiGKk/s1600/najib-cheque-april28.jpg

'Killer points' dari Khalid Samad, buntut polis UMNO akan panas

|

~ KOMEN: Sah cerita parang kontot dan kisah mengundur kereta adalah cerita penipu. SIALAN!

... Dalam sidang akhbar tersebut saya menyatakan 3 perkara seperti berikut :-

1. Arwah bukan penyamun dan penjenayah. Warga Seksyen 11 mengenali beliau dan tidak akan menerima alasan sedemikian rupa dari mana pihak sekalipun.

2. Arwah tidak cuba melanggar anggota polis seperti yang didakwa. Arwah telah ditembak semasa memandu melarikan diri dan bukan semasa mengundur kereta untuk melanggar anggota polis. Itu satu pembohongan sepertimana juga kisah kononnya ada sebilah parang di dalam kereta.

3. Saksi yang merupakan rakan sepanjang peristiwa malang tersebut perlu diberi perlindungan dan tidak ada usaha dilakukan supaya ceritanya diubah untuk bersesuaian dengan kisah yang dilaporkan pihak polis. Saya meminta Polis bertindak secara profesional dalam kes ini dan jangan berusaha untuk melindungi anggotanya.

Read more

Majoriti polis malaysia tak tunai solat fardhu berjemaah

|

Pergilah ke surau-surau atau masjid-masjid di sekeliling anda. Amat susah untuk berjumpa dengan puak-puak yg berbangga dengan pakaian seragam biru gelap + pistol tua. Kalau nak cari mereka sila pergi ke mana2 restoran nasi kandar, kalau tak pekena rokok lepas melantak itu bukan polis namanya. Seingat aku ada sorang polis je yg aku pernah jumpa kaki masjid, hamba Allah ni siap boleh jadi imam lagi. Kalau pergi ke Kulim Kedah, silalah ke Masjid Kelang Lama. Kalau nasib anda baik dan dia masih ada lagi di situ mungkin dia akan jadi imam solat fardhu anda.

Tembak remaja adalah aktiviti harian askar yahudi

|

28/04/2010

GAZA , (PIC)-- A Palestinian teenager succumbed to his wounds on Wednesday afternoon at Shifa hospital in Gaza after being wounded by IOF troops while participating in a peaceful demonstration near Nahal Oz crossing.

Dr. Muaweyah Hasaneen, director of ambulance and emergency services at the ministry of health, told PIC correspondent that Sulaiman Deeb, 19 years, was martyred after being seriously wounded during a peaceful demonstration against a security zone imposed by the Israeli occupation around the strip. Deeb was taken to Shifa hospital where he succumbed to his wounds.

IOF troops have confronted the Gaza demonstrations against the security zone by firing live bullets at them wounding a number of demonstrators including some foreign sympathisers.

The security zone is 300 meters deep into the Gaza Strip and eats up about 20% of the area of the Gaza Strip, mostly agricultural land, the owners of which are denied utilising it.

People whose houses lie inside this zone live a daily risk of being shot and their homes are often the target of IOF troops' fire.

Nak letak pistol nampak tak real, last2 letak parang

|

~ KOMEN: Hati2 ye kalau nak undur kereta, tengok dulu kut2 ade polis kat belakang

"Penumpang kereta berkenaan, seorang lelaki, keluar dan melarikan diri, manakala pemandu kereta, cuba mengundurkan keretanya, menyebabkan anggota peronda terpaksa melepaskan beberapa tembakan," katanya di sini, semalam.

Khalid berkata, satu daripada tembakan itu mengenai pemandu kereta berkenaan yang kemudian mati akibat tembakan itu, manakala rakannya dapat melarikan diri.

Katanya, pemeriksaan terhadap pemandu berkenaan mendapati, dia adalah remaja lelaki berusia 15 tahun.

Polis juga menemui parang dipercayai digunakan untuk kegiatan samun dalam kereta berkenaan.

Khalid berkata, beliau sedih dengan kejadian itu dan sudah mengarahkan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Katanya, beliau akan melantik seorang pegawai di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) menjalankan siasatan penuh mengenai kejadian itu.

Beliau berkata, siasatan akan dijalankan terhadap keempat-empat anggota berkenaan, walaupun hanya seorang daripada mereka yang melepaskan tembakan berkenaan bagi mengetahui punca sebenar kejadian.

Rosmah buat hal lagi... bukan sebab seluar dalam tak muat

|

I quit after complaints from Rosmah, PM's Dept
Tuesday, 27 April 2010 21:38

The award winning ntv7 journalist Joshua Wong explains the reason for his shock resignation as producer for the current affairs talk show 'Editor's Time'.


I have on 20 April resigned as producer for ntv7's talk show 'Editor's Time'.

I am dissatisfied on the way the company has handled two complaints which came from the Prime Minister's Department and the First Lady (Rosmah Mansor). The complaints came after the airing the programme's Kuala Lumpur roadshow (19 March) and Penang roadshow (8 April).

Read more

Real 1Malaysia: Kugan -> Teoh Beng Hock -> Aminulrasyid

|

PDRM KEPARAT!


SPRM KEPARAT!


NAJIB KEPARAT!
http://4.bp.blogspot.com/_snvxpmtrq20/S9akqQpKfdI/AAAAAAAADgU/JBjR3qLtG3w/s1600/26b5935e38b71fb34d5459bdd2a71add.jpg

Hello macha2 semua, Pilihan Raya Kecil masih belum berakhir lah!

|

Voice of Democracy

Dear Supporter,

I thank the workers and volunteers from Pakatan Rakyat including our friends in DAP and PAS who supported our candidate in Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim.

Tens of thousands of Malaysians joined us to show the people of Hulu Selangor that Pakatan Rakyat is committed to a Malaysia where all of its citizens have the right to peace, justice, and prosperity. I am thankful for the tremendous support you have shown. Your commitment to change is commendable.

One setback shall not divert us from our goal. Any change worth making is hard and will be fought at every turn. While it doesn't take away the sting of this loss, there is no road to real change without setbacks along the way.

Over RM100 million was spent by BN to win a thin majority in Hulu Selangor: that amounts to RM65,000 per person. Dozens of ministers campaigned every day; the Election Commission appears guilty once again of violating its mandate to ensure fair elections; and the police intimidated our supporters and there are reports that they even prevented some voters from reaching the polling stations.

This means that Barisan Nasional has learned nothing since the March 2008 election. Character assassination, racism, bribery and brute force may help to win one or two by-elections. But the people of Malaysia will not be deceived.

Our country still faces the same challenges which cannot be resolved by dirty politics or a few catchy slogans. The economy is lagging, jobs are scarce and our education system remains mediocre at best. We must do more to address the plight of the poor and marginalised people throughout Malaysia. And we must bring credibility back to the Federal government as we have started to do in the Pakatan States.

We increased our popular support in Hulu Selangor. We know we have to do more to reach out to our supporters in the rural heartland, particularly the Felda settlements. I am committed to this challenge and my resolve is unwavering.

Let us look ahead to the next contest and work to bring change to Sarawak. Click here (http://bit.ly/d0YVol) to make a contribution to the May 16th by-election and help us to support the DAP candidate in Sibu.

Thank you,
Anwar

Nordin Kardi oh Nordin Kardi (Hikayat 1Balaci UMNO)

|

ALOR SETAR - Mahkamah Tinggi di sini semalam memerintahkan Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Tan Sri Dr. Nordin Kardi membayar denda RM5,000 kerana kesalahan menghina mahkamah dalam tempoh dua minggu atau menjalani hukuman penjara sebulan.


KERATAN Kosmo! 19 April 2009.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zamani Abdul Rahim mengeluarkan perintah itu selepas menolak rayuannya bagi penangguhan pelaksanaan hukuman denda itu sementara menunggu rayuannya di Mahkamah Rayuan.Pada 3 Februari lepas, Nordin didenda RM5,000 atau penjara sebulan kerana gagal melaksanakan perintah injunksi yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi di sini yang menghalang universiti itu menganjurkan program pengajian Sarjana Pengurusan Perniagaan (MBA).

Nordin yang tidak hadir di mahkamah semalam diwakili peguam K.Valen.

Sisipan menarik untuk penyokong2 UMNO di Hulu Selangor

|


TERKINI! Pengundi hantu jadi Ahli Parlimen Sg Siput

|

TV3 baru je umum sebentar tadi seorang pengundi hantu MIC dari Sg Siput menang dan menjadi Ahli Parlimen Hulu Selangor.

Horay!!! Harapnya rakyat Felda akan dapat baki hutang bank draf RM49k yg telah Najib janjikan tempohari. Baki RM160k kena tunggu PRU 13...

UMNO boleh buat mcm2 penipuan, Allah tentukan kemenangan

|

9: 01 Pagi: Berlaku sedikit kekecohan di Batang kali diantara penyokong Pakatan Rakyat dan penyokong BN, ianya berpunya dari barung panas yang didirikan oleh penyokong Pakatan rakyat yang mendapat bantahan dari penyokong BN. Bagaimanapun pihak SPR masuk campur dan dapat meredakan ketegangan diantara kedua belah pihak.

8:45 Pagi: Suasana di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Melayu meriah dengan kehadiran penyokong kedua-dua parti bertanding.

Penyokong PKR melaungkan laungan reformasi.

Di luar kawasan mengundi, BN membuka barung panas bagi memudahkan pengundi menyemak saluran mengundi masing-masing.

Surat terbuka buat Mufti Perak

|

Mohd Akmal Kamarudin

Dengan penuh rasa insaf dan tanggungjawab saya mewakili sahabat-sahabat yang cintakan keamanan dan membenci kekejaman rejim Zionis Laknatullah ingin melontarkan pandangan berdasarkan jika benar laporan di dalam naskhah Berita Harian keluaran 17 April 2010 yang dipaparkan di muka hadapan atau di laman web :


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/2010041705331320100417053313/Article/


PENDAHULUAN

Matlamat Yahudi Yang Utama : Memerintah Setiap Negara


Pada tahun 1897 di Basle, Swirtzeland 300 sarjana Yahudi telah berkumpul secara sulit untuk merancang beberapa agenda atau Protokol Yahudi. Perhimpunan ini dipimpin oleh Teodrl Hezl. Matlamat utama perhimpunan ini adalah untuk memastikan bahawa bangsa Yahudi akan kekal memerintah di setiap negara walaupun negara itu diperintah oleh bangsa selain Yahudi.

Protokol Yahudi ini akhirnya telah dibawa ke pengetahuan umum pada tahun 1901M, apabila seorang wanita Perancis telah berjaya mencuri naskhah protokol ini daripada seorang pemimpin tertinggi Freemasonary. Wanita tersebut telah mencurinya diakhir Muktamar Rahsia (Jewish Masonic Conspiracy) yang diadakan di Perancis. Protokol-protokol ini telah diterjemahkan ke Bahasa Arab oleh Ust Mohd Khalifah Attunisi. Di bawah tajuk “Protokol Hukama Sohyuni”

Salah satu protokolnya ialah:Protokol Kedua

Bantuan-bantuan yang diberikan oleh bangsa Yahudi melalui agen-agen Yahudi akan memperkuatkan kaum Yahudi. Yahudi akan memerintah bangsa lain seperti bangsa itu memerintah negaranya sendiri, tanpa disedari bahawa mereka telah berada di bawah genggaman Yahudi. Ketua pentadbir yang dilantik untuk mengatur pentadbiran negara, mestilah terdiri daripada orang-orang yang berjiwa budak, yang mudah diarah untuk kepentingan Yahudi. Melalui akhbar, Yahudi menggerakkan fikiran orang ramai serta mengambil kesempatan untuk mendapatkan emas, meskipun dari lautan darah dan airmata. Pengorbanan adalah perlu, kerana setiap nyawa dikalangan Yahudi berharga seribu orang bukan Yahudi.

PENDEDAHAN APCO WORLDWIDE DI PARLIMEN OLEH MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI


Dalam jawapan secara bertulis kepada YB Tian Chua (PKR Batu), Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz telah mendedahkan di Dewan Rakyat bahawa satu kontrak telah dimeterai antara Kerajaan Malaysia dengan Firma Perunding Perhubungan APCO Worldwide bernilai hampir RM77 juta setahun.

Syarikat Firma Perunding Perhubungan APCO Worldwide ini telah dipertanggungjawabkan untuk mengendalikan “Strategi Komunikasi” dan “Membina Imej” Negara serta mengagongkan Perdana Menteri Malaysia iaitu Dato’ Seri Najib Tun Razak.

SIAPAKAH APCO?


Perkara ini telah didedahkan Ketua Pembangkang YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim di dalam Parlimen yang mulia .

Ahli Lembaga APCO termasuk dua bekas duta Israel iaitu:-

1. Shimon Stein (bekas duta kepada Jerman)

2. Itamar Rabinovich (bekas duta kepada Amerika Syarikat)

3. Doron Bergerbest-Eilon, bekas ketua keselamatan Agensi Keselamatan Israel (Israeli Security Agency, ISA) yang lebih dikenali sebagai Shabak atau Shin Bet. Jawatan ini adalah bersamaan dengan pangkat Mejar Jeneral dalam tentera Israel.

Shin Bet bertanggungjawab menjaga keselamatan dalam negeri Israel, termasuk menghadapi Intifada Palestin. Semasa intifada Al-Aqsa, Shin Bet memainkan peranan untuk mengenalpasti identiti dan lokasi pemimpin-pemimpin Palestin yang dijadikan mangsa pembunuhan oleh serangan udara tentera Israel.

Shin Bet turut terkenal dengan kaedah-kaedah menyeksa tahanan mereka semasa soal-siasat. Seorang wartawan Palestin, Mohammed Omer, mendakwa beliau ditahan oleh Shin Bet pada tahun 2008 dan dibogelkan, dibelasah oleh lapan pegawai Shin Bet yang bersenjata mengakibatkan beliau terpaksa dirawat seminggu di hospital. Makhamah Tertinggi Israel sendiri memutuskan bahawa kaedah-kaedah soalsiasat Shin Bet adalah berketerlaluan, melanggar hak asasi manusia, dan bersifat menyeksa.

APCO dan ASERO seumpama satu keluarga, dengan pemimpin-pemimpin yang sama. Doron Bergerbest-Eilon adalah presiden ASERO, manakala Mara Hedgecoth anak kepada Margery Kraus, Presiden APCO – merupakan Naib Presiden di kedua-dua APCO dan ASERO. Denise Teeling pula, adalah Ketua Kewangan (CFO) bagi kedua-dua APCO dan ASERO juga. Menurut laporan Suruhanjaya Syarikat Malaysia, Denise Teeling dan Margery Kraus adalah direktor APCO Worldwide Sdn Bhd, yang ditubuhkan di Malaysia.

APCO tidak hanya terlibat dengan aktiviti Zionis dan pencabulan hak asasi sahaja, malah juga dengan aktivisme anti-Islam.

1. Jonathan Winer yang merupakan Naib Presiden APCO di Washington DC. Pada 2003, Winer memberi keterangan di Jawatankuasa Senat Amerika Syarikat di mana dia menuduh gerakan Ikhwan Muslimin (Muslim Brotherhood) serta beberapa badan kebajikan Islam sebagai pengganas, dan berusaha untuk menghentikan segala aktiviti kewangan badan-badan ini.

2. Marc Ginsberg pula, ahli lembaga APCO dan bekas duta Amerika Syarikat, memanggil tokoh pemikir Islam Sayyid Qutb (inspirasi kepada Ikhwan Muslimin dan penulis karya Ma’alim Fil Tariq dan Fi Zilal Al-Qur’an) seorang “musuh” dan membandingkan beliau dengan Adolf Hitler.

Peranan APCO di Negara-negara lain


1. Klien dan bekas klien APCO juga termasuk beberapa ‘tokoh’ yang cukup terkenal. Di antaranya adalah Jeneral Sani Abacha, yang mencuri hampir RM 10 billion duit rakyatnya semasa menjadi Presiden Nigeria. Jeneral Sani Abacha turut dikenali kerana pencabulan hak asasi manusia yang cukup parah, termasuk penahanan dan pembunuhan aktivis-aktivis.

2. Nursultan Nazarbayev, diktator Kazakhstan yang didakwa bersama keluarganya terlibat dalam rasuah yang cukup besar serta beberapa pembunuhan, turut merupakan seorang klien APCO. Di antara strategi APCO adalah untuk “membeli” beberapa laporan dari institusi pengajian tinggi untuk mengharumkan nama Kazakhstan di Barat.

3. Narenda Modi pula, Ketua Menteri Gujarat di India yang dikatakan membiarkan rusuhan kaum berlaku antara rakyat Hindu dan Muslim, mengakibatkan hampir 2,000 kematian – kebanyakannya Muslim – juga pernah mengupah APCO untuk mengharumkan balik imejnya.

ISU DEMONSTRASI BANTAHAN HUBUNGAN KERAJAAN MALAYSIA DENGAN APCO DI PERKARANGAN MASJID SULTAN IDRIS SHAH II

1. Setiap muslim yang beriman pasti mahukan kemanisan iman. Terdapat tiga perkara yang menjaminkan seseorang mendapat kemanisan iman. Salah satu nya sebagaimana yang disebut dalam kitab Sahih Bukhari dan Muslim ialah seseorang itu membenci maksiat (kemungkaran) seperti ia benci jika di campakkan ke dalam api neraka. Oleh yang demikian, sebab itulah kita guna halaman luar masjid kerana ia berkaitan dengan iman kerana mempertahankan agama dari ancaman musuh laknatullah adalah wajib. Jesteru itu, Allah menjanjikan jaminan kebahagiaan di dunia dan di akhirat.
2. salah satu cara membenci ialah seperti yang diriwayatkan bahawa ketika Nabi Ibrahim a.s sedang berjalan-jalan di suatu tempat, maka dia digoda iblis dan syaitan. Lalu, junjungan besar itu telah membaling batu ke arah iblis tersebut.

Tindakan peserta himpunan tempohari itu sebenarnya warisan daripada sunnah Nabi Ibrahim a.s.

Yahudi Zionis adalah iblis besar abad ini. Maka.. sikap pesrta himpunan hanya luahan daripada fitrah, sunnatullah dan sunnah Nabi Ibrahim ke atas musuh-musuh Allah seperti Iblis dan kaum-kaum yang ingkar kepada suruhan Allah.

Sesiapa yang pergi menunaikan fardhu haji, mereka tentunya pernah merasai pengalaman membaling batu di Mina ini. Kita diminta bermalam di Mina sebelum melontar batu-batu kepada 'iblis' di ketiga-tiga tiang; Jamratul Aqabah, Jamratul Wusta dan Jamratus Sughra. Bermalam di Mina itu bertujuan persediaan untuk meneruskan agenda besar ini; simbolik baling batu kepada iblis.

Maka, apabila tiba zaman Nabi Musa a.s (Taurat) hingga ke zaman Nabi Muhammad s.a.w. (al-Quran), maka terteralah satu hukum; lelaki dan wanita yang berzina sesudah berkahwin, maka hukumannya adalah direjam (dibaling) dengan batu sampai mati.

Kesimpulannya, inilah antara contoh-contoh sunnatullah yang telah diterjemahkan dalam bentuk hukum rejam dan sunnah nabi. Ia sesuai dengan fitrah asal kesemulajadian manusia. Iaitu, apabila kita mula membenci sesuatu perkara, hati kita akan terdorong untuk baling dan mencampakkan sesuatu kepada sesuatu yang kita benci itu. maka bidapkah kami yang hanya membaling telur ke arah papan yang tertera lambang zionis.

3. Isu penggunaan telur busuk : ? Telur busuk itu hanyalah laungan dibibir kami sahaja, sesuai dengan Yahudi dan Israil yang lebih busuk dari telur busuk .Dalam demontrasi ini kami tidak gunakan batu sebab mungkin akan terkena kepada orang ramai dan ada yang tercedera, Telur adalah simbolik penentangan kami terhadap isu APCO. Disini juga kami ingin memaklumkan bahawa pihak kami tidak menggunakan telur busuk seperti yang didakwa dan hanya melibatkan 7 biji telur ayam yang baru dibeli dikedai berdekatan. kami juga menggunakan kasut sebagai ganti kepada batu yang boleh membahayakan orang ramai ke arah papan yang tertera lambang Israel dan Umno, peristiwa lontaran ini berlaku berdekatan pintu pagar luar masjid dan agak jauh dari org ramai. Perbuatan inikah yang menyebabkan Tuan Mufti kata kami biadab dan hukumnya haram. Dan yang peliknya kenapakah Tuan Mufti orang yang pertama menghidu bau telur busuk sedangkan kami peserta demonstrasi tidak dapat menghidu bau busuk tersebut.

4. Ulama meletakkan satu kaedah iaitu sesuatu perkara yang ingin dijadikan hukum, hakim atau mufti mesti terlebih dahulu ada gambaran sesuatu perkara itu, maknanya ia mesti ada gambaran dan suasana himpunan seperti di manakah himpunan itu diadakan, guna telur busuk atau tidak, apa tujuan mereka berhimpun , apakah objek yg mereka lontar dan sebagainya.

Para ulama menyebut kalau berhukum tanpa ada gambaran maka hukum itu salah seperti yang sabit dari hadis Nabi SAW bahawa hakim yang berhukum tanpa pengetahuan dan gambaran terlebih dahulu maka tempatnya di neraka

5. Berkenaan dengan perlantikan Ahli JawatanKuasa Masjid tanpa mengikut tatacara perlantikan yang betul dengan membelakangi peraturan yang diguna pakai sebelum ini, adalah merupakan pencemaran terhadap masjid yang di lakukan oleh Parti UMNO dan Barisan Nasional. Pegawai Penyelaras Masjid Daerah (PPMD) seluruh Perak yang dilantik hanya mereka yg menyokong Parti UMNO sahaja. Terdapat di kalangan pengerusi masjid jarang- jarang datang ke masjid malahan ada yg tak pernah datang ke masjid. Dan yang paling memalukan mereka ini mempunyai masalah moral. Sebenar nya, inilah pencemaran yang paling besar pernah yang di lakukan umno pada masjid seterusnya membunuh peranan institusi masjid yang sebenar iaitu sebagai rumah ibadah dan gedung ilmu.

Mengapa pencemaran dan penghinaan terhadap masjid yang dilakukan oleh Umno dan Barisan Nasional tidak dikritik oleh SS Mufti, sedangkan ini adalah suatu yang lebih besar tidah dilihat oleh Mufti

Almarhum Dato’ Fadhil Nor pernah menceritakan, seorang murid yang belajar sepuluh tahun dengan seorang guru tetapi tidak pernah naik darjah. Suatu hari dia bertanya kepada gurunya. “ Tuan, saya telah belajar hampir sepuluh tahun tetapi kenapa tidak naik darjah?” maka tuan guru itu pun pergi dekat satu tembok lalu dia mengambil arang dan membuat titik pada tembok tersebut. Maka beliau bertanya kepada muridnya itu, “ apakah yang kamu nampak di hadapan kamu?” Jawab murid itu: “ Titik hitam” . “ Sebab itulah kamu tidak naik darjah, tembok yang besar kamu tidak nampak tetapi titik hitam yang kecil itu kamu nampak.”

Telur yang dilontar ke arah lambang zionis di luar masjid sekitar 5 minit dikritik hebat dan diiktiraf sebagai biadab. Pengerusi dan jawatankuasa masjid yang tidak berakhlak dan terlalu jarang datang masjid sehingga ada yang tak pernah peduli untuk meningkatkan peranan masjid tetapi masih dilantik untuk tempoh tiga tahun tidak dikritik dan tidak biadab

6. Sekiranya pihak Tuan Mufti merasakan bahawa dengan menyokong kami akan menjejaskan Tuan Mufti, maka diam adalah sebaik-baik jawapan. Rasulullah s.a.w pernah bersabda :

ومن كان يؤمن بالله واليوم الآخر فليقل خيرا أو ليصمت

“Sesiapa yg beriman dgn Allah dan hari akhirat maka berkatalah perkara yg baik atau diam”

(Hadis riwayat bukhari dan muslim)

Perjuangan kami ada fakta melalui hadis yang pernah diungkapkan oleh Junjungan besar Nabi SAW :

أفضل الجهاد كلمة حق عند سلطان جائر

“Jihad yang paling afdhal perkataan yg benar di hadapan pemerintah yg zalim”

Persoalan jihad ini mesti didahulukan bagi yang mampu dan pihak kami mampu serta sanggup menerima ancaman dari pemerintah dan sama sekali tidak sanggup menerima ancaman Allah seperti firman Allah :

Katakanlah (Wahai Muhammad): "Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu, dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda Yang kamu usahakan, dan perniagaan Yang kamu bimbang akan merosot, dan rumah-rumah tempat tinggal Yang kamu sukai, - (jika semuanya itu) menjadi perkara-perkara Yang kamu cintai lebih daripada Allah dan RasulNya dan (daripada) berjihad untuk ugamaNya, maka tunggulah sehingga Allah mendatangkan keputusanNya (azab seksaNya); kerana Allah tidak akan memberi petunjuk kepada orang-orang Yang fasik (derhaka).

(Surah Taubah ayat 24)

Dengan pendedahan yang telah dijelaskan di atas maka disini saya ingin bertanya kepada Tuan Mufti dan agar saya diberikan PENJELASAN secara Ilmiah dari pihak Tuan Mufti :

Pertama : Mengapakah Kerajaan Malaysia sanggup melantik sebuah Syarikat Firma Perunding yang mempunyai hubungan yang amat rapat dengan Rejim Zionis dan dipimpin oleh individu yang terlibat dengan organisasi yang terkenal menyeksa dan menzalimi orang Palestin diberi peluang untuk membentuk dasar-dasar sensitif Malaysia?

Dengan pengupahan APCO sebagai Firma Perunding kepada Kerajaan Malaysia, ini bermakna pengaruh Zionis, kini telah mula dibenarkan untuk menentukan hala tuju negara, serta mempunyai akses kepada semua kepentingan kerajaan termasuklah maklumat-maklumat yang berpotensi menjejaskan keselamatan dan kepentingan negara. Adakah ini tidak membimbangkan pihak Tuan Mufti?

Selain Israel dan Amerika Syarikat yang dapat mengakses maklumat-maklumat ini, perlu diketahui juga oleh pihak Tuan Mufti bahawa di antara pemimpin ASERO, satu-satu individu yang bukan warganegara Amerika, UK atau Israel adalah Kelvin Tan Wee Peng iaitu seorang bekas polis Singapura.

Kedua : Apakah Pendirian Tuan Mufti setelah mendengar penjelasan yang telah saya jelaskan di atas, adakah Tuan Mufti masih lagi menyokong usaha yang telah dilaksanakan oleh Kerajaan Malaysia pimpinan YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak atau akan bersama-sama kami menentang kerjasama antara Kerajaan Malaysia dengan Syarikat Firma Perunding APCO Worldwide. Dengan ini saya serta sahabat-sahabat yang cintakan keamanan dan keselamatan negara Malaysia memohon Tuan Mufti untuk menyatakan pendirian Tuan Mufti. (Kenyataan ini disiarkan didalam Blog Dewan Pemuda PAS Negeri Perak : dppperak.blogspot.com).

KESIMPULAN


1. Keputusan Perdana Menteri untuk bekerjasama dan berganding bahu serta membuka ruang Malaysia kepada pengaruh rejim Zionis dan anti-Islam wajib dipertikai oleh setiap rakyat yang cintakan Malaysia.

2. Perdana Menteri Malaysia mesti memohon maaf kepada seluruh masyarakat dunia umumnya dan Malaysia khususnya yang cintakan keamanan dan prihatin pada rakyat palestin kerana telah bekerjasama dengan rejim Zionis.

3. Semua Ulama dan ahli fikir yg mengetahui tindakan Kerajaan Malaysia ini mesti memandang perkara ini sebagai suatu perkara yang besar. Ada seorang datang bertanya kepada Sayyidina Abdullah ibnu Umar Radhiyallahu ‘Anhu tentang hokum darah nyamuk yang terkena baju. Abdullah ibnu Umar Radiyallahu Anhu bertanya: “orang ini datang dari mana?“ mereka memberitahu bahawa dia datang dari Iraq. Kata Abdullah bin Umar: Darah Sayyidina Hussin Cucu Rasulullah SAW yang ditumpahkan dengan zalim kamu tidak tanya tetapi darah nyamuk yang terkena baju yang kamu tanya” Sepatutnya mufti jawab begitu kepada wartawan berita harian, kenapa tidak Tanya tentang APCO zionis busuk ceroboh Negara kita “ kamu datang dari akhbar yang besar untuk Tanya hokum telur busuk ?

4. Harapan kami agar mufti tegas dengan ilmunya seperti Imam Nawawi iaitu Penyusun Kitab Riadhus Solihin yang selalu Dato Mufti gunakannya ketika mengajar di Masjid dan Surau-surau. menurut riwayat bahawa apabila Baginda Sultan Az Zahir telah mengadakan persiapan perang untuk memerangi orang-orang Tatar(Monggol), timbul satu persoalan adakah diharuskan mengambil harta rakyat untuk kepentingan perang melawan musuh. Lalu Baginda bertitah meminta fatwa dari Imam Nawawi. Imam NAWAWI telah memberikan penjelasan seperti berikut:-

“Ampun Tuanku

Adalah patik sememangnya mengetahui bahawasanya tuanku dahulunya adalah seorang tawanan yang tidak ada sebarang harta benda, tetapi dengan pertolongan Allah dilimpahkan kurnianya kepada tuanku dengan dijadikan tuanku seorang raja.

Ampun Tuanku

Adalah patik telah mendengar bahawasanya tuanku ada memiliki seribu orang hamba, tiap-tiap seseorang ada mempunyai beberapa ketul emas. Manakala 200 org khadam wanita milik tuanku, masing-masing mempunyai barang-barang perhiasan yang bernilai.

Andaikata tuanku sendiri membelanjakan semua itu untuk keperluan perang sehingga mereka tidak lagi mempunyai barang-barang itu, maka patik bersedia memberikan fatwa untuk membenarkan tuanku mengambil harta rakyat”.

Kesimpulannya, beliau berfatwa bahawa baginda tidak dibenarkan mengambil harta rakyat selamamana kekayaannya sendiri masih dapat dipergunakan. Baginda sultan Az Zahir murka kepadanya kerana fatwanya yang amat menggemparkan sehingga baginda mengeluarkan perintah supaya Imam Nawawi segera keluar dari damsyik. Imam Nawawi menerima sahaja perintah pengusiran itu dengan girang hati. Lalu beliau pun keluar ke Nawa. Para ulama’ syam telah berusaha menjemput beliau balik semula ke Damsyik, tetapi beliau enggan sambil berkata ‘ saya tidak akan balik ke Damsyik selagi baginda masih berkuasa”

5. Harapan kamai agar mufti tidak seperti Ali Abdul Raziq seorang ulama Azhar suatu ketika dahulu yang menulis buku memisahkan agama dengan politik pemerintahan islam. yang mahu meletakan agama di masjid sahaja tanpa melibatkan politik islam. Politik islam perlu disangkut dipintu masjid. Akhirnya Majlis ulama azhar telah menarik balik segala anugerah akademik dan gelaran yang diberi oleh Al Azhar. Ini menunjukkan betapa hinanya ulama seperti itu.

Rasul pernah mengecam mereka yang mengetahui sesuatu perkara tetapi menyembunyikannya dgn sabdanya :

من سئل عن علم يعلمه فكتمه ألجم يوم القيامة بلجام من نار

Sesiapa yang ditanya tentang sesuatu ilmu yang diketahuinya maka dia menyembunyikannya nescaya pada hari kiamat kelak dia akan dikekang dengan tali kekangan dari api neraka.

(hadis riwayat ahmad)


Mohd Akmal Kamarudin,
Ketua Penerangan,
Dewan Pemuda PAS Perak.

Najib layan rakyat miskin seperti layan peminta sedekah

|

"Bayaran pada hari ini (semalam) adalah RM1,000 tunai dan baki RM49,000 dalam bentuk draf bank, baki RM160,000 seekar (0.4 hektar) akan dibayar apabila tanah ini mula dibangunkan jika Selangor kembali kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang," katanya ketika berucap pada majlis Penyampaian Pembayaran Tanah Felda Kepada Bekas-bekas Peneroka Felda Sungai Buaya di sini. - KOSMO Online
http://www.kosmo.com.my/kosmo/pix/2010/0424/Kosmo/Negara/ne_04.1.jpg

Palanivel, Chua Soi Lex sudah timbul. Toyo & Mat Taib diharamkan?

|

S Pathmawathy | Apr 23, 10 12:06PM
NONE
Palanivel mendakwa sejak Sabtu lalu, beliau mengambil pendekatan individu dengan berjumpa 700 hingga 800 orang secara peribadi, di perkampungan Orang Asli, Melayu, India dan Cina.

http://media1.malaysiakini.com/254/cf094840dbad05900d0f94c42d202c78.jpg
http://media1.malaysiakini.com/252/1ef617e7d89cd50f88e88ff2cb67da87.jpg

http://mstar.com.my/archives/homepage/2010/4/23/015211878.jpg
Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek (dua, kanan) beramah mesra dengan pengundi di Pasar Awam Kampung Sejantong Kalumpang di sini hari ini. Turut hadir Ketua Pemuda MCA Datuk Dr Wee Ka Siong (kanan). Dalam pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor Ahad ini, calon Barisan Nasional P.Kamalanathan akan berdepan dengan Datuk Zaid Ibrahim daripada Parti Keadilan Rakyat. --fotoBERNAMA

Hulu Selangor jadi saksi pengundi hantu upgrade jadi calon BN

|

Exco kerajaan Selangor, Xavier Jayakumar pada ucapannya di sebuah ceramah malam semalam mendakwa P Kamalanathan sebagai pengundi hantu di parlimen Sungai Siput.

Sungai Siput merupakan kubu kuat MIC yang dipegang oleh presiden parti itu, Datuk Seri S Samy Vellu sejak sekian lama sebelum ditumbangkan oleh Jeyakumar Devaraj dari PSM pada pilihan raya umum 2008.

Ahli dewan undangan negeri Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin dari PKR juga membuat dakwaan yang sama dalam twitter dengan mengemukakan nombor MyKad Kamalanathan (kiri).

Mesej twitter itu berbunyi: “Mengemparkan! Dr Xavier baru mendedahkan bahawa Kamalanathan adalah Pengundi Hantu di P62 Sungai Siput. Semak sendiri 651018-10-XXXX".

Malaysiakini menjalankan semakan melalui laman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dengan nombor yang dibekalkan dan mendapati Mykad itu milik seseorang yang bernama P Kamalanathan, yang merupakan pengundi di parlimen Sungai Siput dan juga dewan undangan negeri, Jelong.

Menurut data SPR alamat Kamalanathan adalah di Heawood Garden, dan dia mengundi di Simpang Tiga.

Xavier (kanan) kemudiannya memberitahu Malaysiakini bahawa Kamalanathan tinggal di Rawang,dan alamat di MyKadnya tertera alamat di Rawang itu.

Beliau sekarang adalah calon BN bagi pilihan raya kecil Hulu Selangor.

"Saya fikir jika seseorang ingin menjadi ahli parlimen beliau harus berprinsip dan bertanggung jawab berhubung apa yang dilakukannya sebelum ini.

“Ini menujukkan bahawa beliau seorang yang tidak boleh dipercayai dan sanggup membelakangkan undang-undang.”

Malaysiakini menghubungi P Kamalanathan untuk penjelasannya tetapi beliau berkata akan menjelaskan perkara itu pada masa yang sesuai.

"Saya sedang fokus pada pilihan raya Hulu Selangor, saya mahu berjumpa pengundi dan bermesra dengan mereka. Saya tidak akan komen sekarang.

"Saya akan komen pada masa yang sesuai. Saya terpaksa menghadiri mesyuarat sekarang. Selamat tinggal.”

Hee dapat datuk, Osman dan Jamal dibebaskan, itulah upahnya

|

Mahkamah Sesyen Ipoh hari ini membebaskan dua bekas anggota exco kerajaan negeri Perak dan tiga individu lain berhubung dakwaan rasuah tanpa dipanggil bagi membela diri.

Hakim Azhaniz Azman berkata pendakwaan telah gagal membuktikan kes prima facie dan mengarahkan mereka dibebaskan serta merta.

Mohd Osman Mohd Jailu, 58 (Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi, 53 (Behrang) didakwa bersama tiga yang lain - bekas adun Bota Usaili Alias, 56, bekas ahli majlis daerah Perak Tengah Zul Hassan, 46, dan kontraktor, Fairul Azrim Ismail, 31.

Osman dan Jamaluddin adalah bekas Adun PKR yang kini menjadi wakil Bebas.

16 tuduhan rasuah

Semua mereka menghadapi 16 tuduhan rasuah berkaitan sebuah projek pembangunan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar

Mereka didakwa melakukan kesalahan rasuah itu di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak dan di restoran Kluang Station Cafe di Medan Istana, Ipoh dan di Aquarias Restaurant & Bar di Bukit Mertajam antara 14 hingga 19 Ogos 2008.

Zul jug
a didakwa menerima rasuah seorang perempuan bagi tujuan mengadakan hubungan seks pada 8.10 malam 14 Ogos lepas di Sri Sayang Apartment, Pulau Pinang.

Ahli perniagaan Fairul Azrim Ismail, 30, yang dituduh menerima habuan rasuah seks di Sri Sayang Apartment pada 14 Ogos lalu untuk membantu seorang bernama Mohamad Imran Abdullah memperoleh projek pembangunan bersama di Bandar Baru Seri Iskandar melibatkan Majlis Daerah Perak Tengah dibicarakan secara bersama dengan lima tertuduh berkenaan.

Duit rasuah UMNO RM6.1 juta dlm bentuk pinjaman perumahan 0%

|

At the same event, Ahmad handed over housing loan documents to 49 settlers of four Felda schemes in Hulu Selangor.

"The allocation was approved by Prime Minister Datuk Seri Najib Razak when he was here early this month. The total fund is RM6.1 million for 158 settlers in Hulu Selangor.

"The purpose is to renovate the houses of the settlers. Datuk Najib wants a change. We want them to experience a change in livelihood, we want to take care of their welfare," he said.

Ahmad said that on the average, interest-free loans of RM30,000 and RM40,000 were given to eligible settlers and had to be repaid in 20 years at less than RM300 a month.

Kamalanathan is facing Datuk Zaid Ibrahim of PKR in a straight fight in the by-election, which is being held following the death of the Member of Parliament Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad of the PKR on March 25. -- Bernama

Pakatan beats BN in 2009 voter registration battle

|

Pakatan beats BN in 2009 voter registration battle Print

Tags: Barisan Nasional | DAP | Election Commission | Pakatan Rakyat | Pas | PBB | PKR | SUPP | Tan Sri Abdul Taib Mahmud | Umno

Written by Chan Kok Leong
Monday, 05 April 2010 22:48

PETALING JAYA: Pakatan Rakyat (PR) registered the highest number of voters in 2009, according to Election Commission (EC) statistics.

The opposition coalition of PKR, DAP and PAS took the lion’s share by registering 54.5% of the 69,906 new voters with the EC, while Barisan Nasional (BN) recorded 45.1% for the whole of Malaysia.

But Umno topped the list for the most number of voters registered among 20 political parties at 24,818 or 35.5% followed by DAP at 25.4% and PAS at 24.3%.

For the whole of last year 59,568 eligible voters registered with the political parties in Peninsular Malaysia while 10,338 registered themselves with the parties in East Malaysia.

Among the BN partners, Umno was the most hardworking at 78.6% followed by Sarawak-based Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) at 6.6% (2,082 voters).

MCA finished third with 1,467 voters registered or 4.6%. The 15-party coalition registered 31,568 new voters.

In the PR coalition, DAP was top with 17,790 voters (46.6%) registered, followed closely by PAS’ 17,022 (44.6%). PKR came in last with a paltry 3,331 (8.7%) new voters logged. Together, the parties registered 38,143 new voters.

According to the February 2010 data, last year’s trend was repeated with PR recording 55.3% of the total number of new voters registered followed by BN at 44.5%. Umno also led the way with 41.9% followed by DAP (25.3%) and PAS (19.2%).

In Perak, despite its loss of the state government last year, PR registered the highest number of new voters at 7,357 or 81.5% while BN pulled in 1,664 (18.5%) new voters.

In contrast, BN pulled in more new voters in Terengganu and Johor. In Terengganu, BN registered 85.4% of the 9,281 new voters while PAS logged in the remainder.

In Umno’s backyard of Johor, BN registered 73.5% of the 6,417 new voters while PR took 26.5%.

In the PAS hotbed, Kelantan, 92.4% of the 4,938 new voters chose to register with the Islamist party while the rest opted for Umno.

But in Selangor, the numbers were more evenly split with PR taking 57.8% of the 12,546 new voters compared to BN’s 42.3%.

The numbers were also similar in the other PR-held states of Penang and Kedah. PR had 57.2% and 57.9% in Penang and Kedah respectively.

In anticipation of a state election in Sarawak, PR parties — PKR and DAP — have stepped up their activities by registering 52.5% of the 7,669 new voters compared to the BN ones.

DAP registered 2,717 while PKR logged in 1,306. Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud’s party, PBB, registered 2,082 new voters while another coalition partner Sarawak United People’s Party (SUPP) logged in 1,254.

http://www.rakyatmalaysia.net/

|

Returning Home to Hulu Selangor
To Improve Your Home

This is inspired by RPK's posting: What you can do for the Hulu Selangor by-election

Remember, in the last General Election on 8 March 2008, the late Member of Parliament for Hulu Selangor won that seat with less than 200 votes. Therefore, every vote counts. The 30% outstation voters could determine the winner in this coming by-election. So work hard in helping them to go home to Hulu Selangor to vote.

This Google Map helps to connect:
  • Providers: people who can provide transportation to Hulu Selangor, and
  • Passengers: registered voters who need transportation back to Hulu Selangor.

Providers: How to Use

Setting Up the Pickup: Please e-mail <
p94@rakyatmalaysia.net> with the requested information in column 1: setting up the pickup. Once we receive the information, we will include you in the Google Map with the column 1 information (except the codeword).

Updating the Pickup Info: As people contact you to be passengers, please update us with the "seats available" information requested in column 2: Updating the Pickup Info. Please use the codephrase you have created to confirm that the information update is legitimate.


Column 1
Setting Up the Pickup
Column 2
Updating the Pickup Info
Name
Contact information
(e-mail or cellphone)

Pickup location
Pickup time
(when you will be leaving from the pickup location to head to HS)

Return time
(when you plan to leave HS to return to the pickup location)

Mode (car, bus)
Seats available
To be Updated
As the Seats Are Filled
Codephrase
(to ensure that information updates such as seats available comes from the right person)

You get to choose

To confirm
the information update's legitimacy

Passengers: How to Use

  • Please contact the desired provider (assuming there is available space)

  • Once you have confirmed with the transportation provider that you can go with that person to Hulu Selangor, please bring your myKad to confirm that you are a Hulu Selangor resident.

(BETA) Google Map of Transportation Providers to Hulu Selangor
note: the map, especially the markers, takes some time to load


View Larger Map with pickup points sorted by State


Updated as of 22nd April 2010

Selangod Darul Ehsan?

|

Barack Obama Hulu Selangor rupanya pengundi hantu Sg Siput

|

KLIK GAMBAR UNTUK PAPARAN LEBIH JELAS

Sila periksa disini http://daftarj.spr.gov.my/daftarj/daftar.aspx

No IC Kamal Hantu Celup : 651018-10-6495

http://2.bp.blogspot.com/_X2MXMV_HnSg/S9EHTwWfXVI/AAAAAAAAAhk/Ugk5n7JuB30/s1600/barack+obama+sg+siput.jpg

Apa yg Rosmah dah buat kat Najib? Sampai jadi mangkuk hayun

|

Nasib rakyat Hulu Selangor, perspektif Pemuda UMNO Hulu Selangor

|

Kg Kerandang

Pergerakan Pemuda UMNO Hulu Selangor telah mengadakan program ziarah ke Sg Kerandang pada 23.12.2009. Tujuan utama program tersebut adalah untuk mengetahui permasaalahan yang dihadapi oleh penduduk tersebut. Antara keperluan utama penduduk tersebut adalah keperluan asas seperti jalanraya, elektrik dan bekalan air. Perkara tersebut telah diambil perhatian oleh saudara Ketua Pemuda Bahagian En. Mahmud B. Karim. Beliau akan membawa perkara ini ke pengetahuan pihak atasan seperti ADUN Kuala Kubu Bharu. Beliau juga akan memaklumkan kepada Ketua Bahagian YB Dato Hj Mohamed Idris B. Abu Bakar. Harapan Pemuda UMNO adalah supaya masalah tersebut dapat diselesaikan agar penduduk di Sg Kerandang dapat menjalani kehidupan dengan lebih sempurna. - Blog Pemuda UMNO Hulu Selangor

Bandar Sungai Buaya dan Buaya Nasional

|

http://1.bp.blogspot.com/_iIZgphCORuk/Se_aFH8bDuI/AAAAAAAAAmk/liVoY81Iuts/s320/bsbtol.JPG
http://3.bp.blogspot.com/_fXTROIiSC-k/R8wqz9KVPmI/AAAAAAAABIQ/hKadjDZCCrc/s320/pilihanraya+005.JPG

Najib lantik mawas jadi pengawas sekolah

|

HULU SELANGOR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam tadi memberi jaminan akan mengotakan segala janji yang dibuat semasa pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor jika calon Barisan Nasional (BN), P. Kamalanathan menang.

Kata beliau, bagi memperkukuhkan jaminan itu, Timbalan Pengerusi BN Selangor, Datuk Noh Omar telah dilantik sebagai pengawas yang akan memastikan segala janji yang telah dibuat akan dilaksanakan.

"Saya nak umumkan bahawa saya lantik Noh Omar untuk pastikan setiap janji ditunaikan.

"Kalau tidak cukup peruntukan, saya sebagai Menteri Kewangan akan luluskan peruntukan (untuk pastikan semua janji pilihan raya dilunaskan sepenuhnya)," katanya ketika berucap di Bukit Sentosa di sini malam tadi.

Ucapan Najib itu merupakan yang pertama bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor dan disampaikan hanya beberapa jam selepas beliau tiba daripada lawatan rasmi ke Jepun.

Kereta kebal 1Malaysia umum keluar PKR

|

Blog Niamah!!!

The Rosomak

The much more lethal Rosmah

Friends of Israel. Syabas UMNO

|

http://2.bp.blogspot.com/_3I_aWdPjyV4/S8rfM0wWWmI/AAAAAAAACLY/6lClxN1mgb0/s1600/23614_389041523179_553133179_3857050_5475887_n.jpg

Israel rai ulang tahun ke-62

BEBERAPA jet terbang melintasi Bandar Lama Baitulmuqaddis pada sambutan ulang tahun ke-62 Israel semalam.

BAITULMUQADDIS – Penduduk Israel mengadakan majlis barbeku di kawasan perkhemahan yang sesak dan pantai-pantai di seluruh negara sebagai menyambut ulang tahun ke-62 penubuhan negara Yahudi itu semalam.

Sebuah helikopter turut melakukan lintas terbang di kediaman Presiden Israel, Shomin Peres di Baitulmuqaddis manakala beberapa buah kem tentera dibuka kepada orang ramai untuk dilawati.

Perdana Menteri, Benjamin Netanyahu, Menteri Pertahanan, Ehud Barak dan Ketua Tentera, Leftenan Jeneral Gabi Ashkenazi turut sama menyanyikan lagu-lagu Israel di kediaman Presiden.

Sambutan tersebut bermula pada Isnin lalu dengan tembakan mercun sebagai tanda menghormati penubuhan Israel pada 14 Mei 1948.

Tahun ini, sambutan itu jatuh pada tarikh 20 April berdasarkan kepada kalendar Yahudi.

Di sebalik sambutan itu, ramai rakyat Arab Israel menyifatkannya sebagai Nakba atau bencana.

Ini kerana penubuhan negara Yahudi telah menyebabkan 750,000 penduduk Palestin terpaksa melarikan diri atau diusir selepas tercetusnya perang Arab-Israel pada tahun 1948. – AFP


Zaid Ibrahim pergi Mekah dgn Ustaz Zahazan, ok la tu...

|

http://3.bp.blogspot.com/_3I_aWdPjyV4/S8vuajnnRiI/AAAAAAAACLo/GP_kNTA8pTM/s1600/Zaid+Haji.png

Pilihan Raya Kecil Arak: Penafian jadi bukti Hisham kaki arak

|

Gambar bertindih (superimpose) Menteri dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein dan keluarganya yang tersebar di internet disifatkannya sebagai permainan kotor yang biasa berlaku dalam arena politik.

Hishammuddin berkata beliau menyedari gambar-gambar tersebut sudah berada di blog-blog lebih lapan tahun yang lalu namun sejak akhir-akhir ini, isu tersebut seakan-seakan sengaja dimainkan dan dibangkitkan semula.

"Ini semua fitnah, selama ini saya malas melayan perkara sebegini dalam internet, jika mereka mahu terus-terusan memfitnah, terserah, kerana sedikit pun tidak akan menggugat keselamatan negara.

"Tetapi yang menjadi persoalan sekarang, mengapa mereka menggelabah dan melatah dalam konteks tuduhan yang dibuat terhadap pemimpin dan calon mereka di Hulu Selangor serta mengapa baru sekarang gambar ini dibangkitkan selepas lapan tahun," katanya.

Beliau berkata antara gambar yang tersebar termasuklah gambar seorang wanita berbogel yang didakwa sebagai anak beliau sedangkan beliau langsung tidak mengenali wanita itu.

Tambah menyedihkan, katanya, apabila isterinya turut menjadi mangsa apabila gambarnya ditindih dengan tangan seakan-akan makhluk asing selain gambar yang mendakwa Hishammuddin kaki botol dan kaki perempuan. - Bernama UMNO

Teknik terkini Along iklan bisnes di badan teksi

|

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs480.snc3/26294_1435865094939_1182309028_31328764_16135_n.jpg

JPJ naikkan kompaun tanpa persetujuan rakyat, gomen sengkek

|

KUALA LUMPUR - Para pemilik kenderaan dan pengguna jalan raya perlu lebih berhati-hati selepas ini berikutan kadar kompaun maksimum kesalahan jalan raya akan dinaikkan daripada RM300 kepada RM1,000 tidak lama lagi.

Kenaikan kira-kira 333 peratus itu berikutan pindaan ke atas Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang akan dikuatkuasakan kelak.

Peruntukan itu adalah antara 51 Fasal pindaan yang terkandung di dalam Rang Undang-Undang Pengangkutan Jalan (Pindaan) 2010 yang dibentangkan untuk bacaan kali pertama oleh Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Rahim Bakri di Dewan Rakyat semalam.

Antara pindaan lain yang dicadangkan termasuk menaikkan umur kelayakan memohon lesen memandu motosikal daripada 16 tahun kepada 17 tahun. Penalti bagi kesalahan melanggar umur kelayakan itu juga dinaikkan daripada tidak melebihi RM2,000 kepada tidak kurang daripada RM1,000 dan tidak lebih daripada RM5,000. - KOSMO

Pemimpin yg bersikap rendah diri, penuh taqwa & berperibadi amat tinggi

|

Dari blog PDKM

Masuk kedalam MH bersama Tok Guru...alhamdulilah..

Tok Guru Nik Aziz adalah insan yang amat mulia, senantiasa di hormati di sini oleh ramai jemaah.....syukur punyai pemimpin yang bersikap rendah diri, penuh ketaqwaan dan berkeperibadian yang amat tinggi...

Beliau senantiasa mendapat 'perhatian' di sini...alhamdulilah...insan yang amat mulia selalu di pandang tinggi oleh orang di sekeliling.....ituhlah janji allah pada kita semua....

Sempat bergambar seketika sebelum kami masuk ke dalam MH...

Ulam UMNO tak bagi pandangan betul dalam hal agama

|

http://1.bp.blogspot.com/_3I_aWdPjyV4/S8yLABMC1kI/AAAAAAAACMA/__AYG3aS9lI/s1600/tgzaid2.jpg


"Apabila dah berkawan rapat dengan Tok Guru dan mendapat nasihat darinya, rasa faham dalam hal-hal berkaitan agama ini jauh lebih baik.... berbeza ketika saya berada dalam UMNO, yang mana ulama UMNO tidak memberikan pandangan betul dalam pelbagai hal agama..... menyebabkan orang seperti saya yang kurang arif agama tidak mendapat pandangan yang sewajarnya..." - Zaid Ibrahim

Calon cangkul patah batang

|

Hulu S'gor: BN lwn PKR, 2 calon Bebas tarik diri
Apr 19, 10 10:41PM
V S Chandran dan Johan Mohd Diah menarik diri hari ini. Berikutan itu pilihan raya parlimen Hulu Selangor akan menyaksi pertembungan satu lawan satu antara calon BN P Kamalanathan dan calon PKR Datuk Zaid Ibrahim Ahad ini.

http://1.bp.blogspot.com/__t3_XOcHzbI/S8xmaZW9nNI/AAAAAAAAN54/si10XtV7dbY/s1600/pr118.jpg

Penampilan baru Muhyiddin Ya Singh

|