Zambry Kadir episod khurafat melayu & upacara agama Hindu

|

~ KOMEN: Kerja khurafat pacak tiang seri kerana takut jin tanah. Inilah UMNO, takut kpd jin lebih daripada takutkan Allah.
  • Membaca doa sebelum memulakan upacara meletakkan ancak ke tiang seri salah sebuah rumah Projek Infra Bina Upaya (IBU)-Kampung Guar, Manong
  • Zambry menjadi tukang rasmi upacara khurafat tersebut
  • Merenjis-renjis ancak ke tapak untuk dinaikkan tiang seri
  • Ya, inilah upacara mengikat ancak ke tiang seri, dengan upacara ini maka terselamatlah rumah tersebut dari gangguan oleh jin-jin tanah di situ.

Zambry Kadir melakukan bacaan doa sebelum melakukan upacara sesat! Yg di kiri Zambry pakai baju jata negeri, org gomen ke? Program khurafat ni mesti dapat peruntukan kerajaan negeri bermakna datang dari duit rakyat

Apa lagi nak dikata? Kalau pemimpin dah sesat sampai macam ni, apa lagi para penyokongnya? Gambar-gambar ini menunjukkan Menteri Besar Perak Zambry Kadir sedang melakukan upacara sesat lagi menyesatkan apabila ia dilakukan di hadapan puluhan penonton di lokasi yang tidak dikenal pasti.

Apa yang jelas di sini, perbuatan ini menimbulkan persoalan kepada kita. Inikah pemimpin yang boleh diharapkan untuk membela Agama islam? Perkara syirik ini dilakukan secara terang-terangan di hadapan para hadirin. Adakah Zambry (bekas pelajar Universiti Islam Antarabangsa) seorang yang jahil tentang larangan agama terhadap upacara seperti ini? Sekiranya dia seorang yang jahil, adakah pemimpin seperti ini yang mahu diharapkan oleh rakyat untuk membela Islam?

(sila klik untuk besarkan foto)

Keliling semua melayu tapi yg kat tengah tu ialah India tapi kenapa dia yg dipilih Najib. Hanya orang Melayu saja yg boleh jadi Menteri Besar Perak, Mamak Keling ni sebenarnya tidak layak jadi MB. Inilah bukti betapa bodohnya orang2 UMNO

Upacara sesat dimulai oleh Zambry

Upacara sesat diteruskan sambil diperhatikan oleh para hadirin. Kalau agama Hindu, ikat pokok pisang. UMNO gatal mungkin ganti dgn daun keladi

Inilah taraf MB Haram yg mampu dihasilkan UMNO. Zambry bukan Melayu tetapi seorang India yang menyamar jadi melayu. Bongoknya orang2 UMNO, warna kulit & rupa paras pun tarak tau beza

http://i21.photobucket.com/albums/b267/obefiend/hahah.jpg
Cuba campur

http://1.bp.blogspot.com/_-W-4f0KYvZU/SgmsT8q-qCI/AAAAAAAAAz0/0UzXfsRsBPI/s400/nizambry2.jpg
Warna kulit pun tak lepas walaupun tona warna Zambry dah dikurangkan

3 comments:

cicit ngah layor said...

Tan Sri Harussani Zakaria,Mufti Negeri Perak MESTI terangkan kepader umat Islam,khasnyer umat Islam negeri Perak akan hukumnyer demer buat kerojer kurafat ni.Tan Sri jangan tutup molot atau lari daripader menjawab persoalan ini.Kumer nakkan jawabnyer....boleh atau tidak,haram atau halai?

karate said...

habis la kalau tan sri buat mcm tu, tak dapat le tuko mecedih baru

abuhuzaifah said...

salam...
catatan saudara baik dan ada mesej.
cuma ttg mamak keling tu (+ gambar lagi), saya fikir kurang wajar sebab seolah merendah2kan etnik tersebut. nabi sebut orang arab tak lebih dari orang bukan arab kecuali dengan taqwa. jadi kalau mamak keling lebih taqwa dan ada kemampuan, patut kita pilih mamak keling tu dari melayu yg tak sebegitu. kita fokus kpd yg dasar sudahlah. fokus kesalahan zamri buat ancak je. mamak keling atau jawa dan banjar dan lain2, kita sama saja kalau kita beriman dan beramal. maaf kalau bahasa saya kurang lunak. salam perjuangan.
ayahujaii@yahoo.com