Bodoh macam kambing

|

Alkisah seorang jantan dari Johor berkawan dgn adik ipar gue (slang org Johor ek! muahaha...), siap ada angan-angan nak bertunang gue cakap lu... Hello brader, dalam hidup ni gue dah jumpa macam-macam jenis manusia la... Dari awal lagi gue dah nampak benda ni tak akan berlaku tapi gue tak ambil pot sangat. Tup-tup break, kesian adik ipar gue. Tentulah sedih, hehe... tapi kejap je sebab baru-baru ni ada kawan dia dah 'recommend'kan teman baru. Nak datang merisik tak lama lagi. Kalau takde aral cuti sekolah nanti ada la rombong meminang dan kalau ada rezeki ujung tahun ni boleh kawin, horrey!!! Gue pun tumpang gembira gaks hahaha...

Rupa-rupanya kisah si jantan dari Johor tu tak habis lagi, uweks!!! Boleh dia call adik ipar gue dan menyatakan rasa tak puas hatinya, pulak dah. Hari tu ko yg nak break, apehal tak puas hati ni hah! Jantan tu siap tuduh adik ipar gue main kayu tiga waktu mereka berkawan. Yang aku tau ade org report ko cakap mak UMNO ko tak suka adik ipar gue dan ko plak syok berkawan dgn janda anak tiga. Heh! Macam-macam lah dunia ni. Nasihat aku, kalau muka tu dah tak hensem, buat lah cara muka tak hensem, jgn la kasi malu kaum Adam. Belajarlah jadi matang, jgn jadi bodoh macam kambing!

2 comments:

Muhammad Zikri said...

Saya sangat setuju dengan artikel saudara ni.Saya seorang yang banyak merantau di seluruh negara dan jugak luar negara.Berdasarkan pengamatan saya memang orang johor ni kebanyakan(Bukan semua)memang menyakitkan hati dengan perangai mereka yang kuat dengki,sakit hati,suka melebih-lebih,suka cakap besar dan tak boleh tengok orang lebih dalam suatu hal.Orang johor ni jgk kebanyakannya gila kerajaan,dan jugak gila umno.Kalau kita lihat dijalanraya,kereta atau motosikal yang melekatkan stiker Jata Negera,kebanyakannya kenderaan itu bermula dengan huruf J.Dari segi politik pula di johor Ummno ni umpama kalimah shahadah bagi orang2nya.Bg orang melayu johor,umno tak boleh kena kutuk,umno tu suci umpama Ar-Ruh Quddus dari tuhan,Umno la penyelamat mereka di masyar,terlalu suci.Juga ingin saya berkongsi tentang pengalaman politik saya,kebanyakan punca runtuhnya sesuatu organisasi spt pejabat,masjid persatuan jkkk dan sebagainya selalunya bermula dengan sikap orang johor yang menghasut dan mengadu domba.Inilah sedikit sebanyak pengamata saya pada orang negeri johor.Tetapi di daerah johor bahru,sikap-sikap yang saya huraikan ini kurang atau tiada langsung,ini kerana di johor bahru,trend atau cara hidup bandaraya yang menghampiri cara hidup bandaraya kuala lumpur menyebabkan penduduknya lebih memikirkan diri sendiri serta mudah bertolak ansur.Trend masyarakat johor bahru ini juga sama dengan mana-mana warga negeri johor yang menetap di kuala lumpur

silver said...

terima kasih kerana berkongsi