Kepada semua orang islam, tolonglah jangan makan najis ayam ok

|

Siapa pernah makan martabak taik ayam? Atau burger taik ayam? Aku? .... mungkin pernah kot,he, he,he ... :- P.

Kronologi Telur Ayam
1. Ayam bertelur dalam sangkar. Makan, minum, tidor, berak semua dalam sangkar.


2. Telur dipungut...


3. Telur yang dipungut kebanyakan terkena taik ayam. Walaupun penternak akan membasuh dengan mesin, tetapi ia tidak 100% bersih, masih ada sisa taik ayam yang masih terlekat pada telur. Tak perchaya ??

4. Telur yang telah digredkan, dipek, sedia diedarkan kepada pembekal dan peruncit.

Jaga yang tidur! Tapi yang ini kita tak tahu dengan jelas. Pokoknya berbalik kepada isu utama, adakah non muslim wajib mengamalkan cara hidup Islam? Ini cara hidup mereka, mereka juga bukan ahli kitab, bolehkah kita menerima makanan yang mereka hidangkan?

5. Telur yang dijual sedia dimasak atau boleh terus dimasak? Boleh terus dimakan????
Hidup biar SEDAP !!! Telur kat belakang tu tak basuh pon tak apa.
Berbaik sangka? Telur tu depa dah basuh, lepas tu lap dan letak balik dalam tray tu. :-p. Ada ustaz babi lantak kata, tak perlu teruk-teruk nak basuh, kalau tak nampak taik ayam kat telur tak apa. Dalam Islam, bla, bla... (islam brand dia, bukan islam pun tau, budak kecik pun tahu, taik tu najis). Boleh telan, telan terus pun tak pa, macam biawak makan telur ayam dalam reban.

oleh itu
terus dimasak jadi









Kesimpulannya ...

Tapi kalau rasa, telur ayam tak perlu basuh... terpulang lah kepada diri masing-masing. Kadang2 manusia ni kelakar ... ada orang kita tegur semasa makan, ehh.. ini telur lalat kat ayam goreng, putih-putih, panjang-panjang, bersusun, ... telur lalat nie. yang seronoknya, seekor mak cik ni kata bukan, bukan kot, takkan telur lalat, tak nampak lalat pun.... hee, hee, dah kenyang le katakan. alhamdulillah. :-p

Dari blog Kau Yang Tak Mengerti

0 comments: