Boleh pilih tajuk di bawah utk posting tentang si Haram Zambry

|

1. Zambry si Pengecut yg takkan berani berdebat dengan DS Nizar

2. Zambry, doktor palsu yg lebih bangang dari Sakai, Senoi dan Negrito

3. Tahniah Zambry kerana berjaya buktikan dirinya setaraf keldai

4. Zambry, cerminlah muka kamu tu dulu kalau nak jadi MB

oleh : shalehudin

Zambry ingat dia dah terer la bila debik sebijik kat Pakatan Perak. Riuh la pepuak BN Perak bertepuk tangan.

"Kalau pembangkang rasa mereka popular sekarang, bubarlah 28 kerusi mereka. Kita tengok sama ada mereka dapat semula 28 kerusi DUN ataupun tidak (pada pilihan raya kecil)," katanya kepada pemberita selepas diwawancara dalam program Setahun Melayari Arus di studio Perak FM di sini hari ini.

"Nak bubar DUN ini adalah permainan mereka. Saya tidak akan ikut permainan mereka, bukan kerana takut tapi kerana tidak mahu terikut-ikut rentak permainan pembangkang ini," katanya.

Inilah cara BN memerintah negara selama lebih 50 tahun. Zambry tak salah, kerana dia belajar dari sejarah betapa rakyat boleh dibodohkan mereka semahunya.

Menurut Ustaz Misbah, Dr Zambry mengeluarkan kenyataan itu tanpa meneliti aturan dan peraturan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang dengan tegas menyebutkan; mana-mana wakil rakyat yang meletakkan jawatan; beliau tidak boleh bertanding dalam masa lima tahun berikutnya.

Inilah yang Dr Zambry terlepas pandang dan pasti beliau tidak mempunyai maklumat ini sebab itulah beliau dengan tidak semena-mena membuka tembelang dirinya yang kononnya bijak berpolitik, jelasnya.

Zambry dah bengap. Kita jangan ikut bengap sama. Sama sama tak memahami realiti politik semasa. Benda dah serah kat mahkamah, biaq mahkamah yang buat keputusan. Hangpa ingat senang senang ka aku nak lepaihkan Perak setelah berjuta ringgit aku tabur sebelum ni.

Pakatan Perak !! Tok sah dok perhangatkan ahli dengan isu isu yang belum tentu hujung pangkal la. Perkuatkan kesepakatan hangpa dulu. Biaq kita bersedia betoi betoi. Bubarlah DUN masa mana pun, kita tak heran dah. Tak payah la dok riuh rendah tak bertempat.

0 comments: