Kat Malaysia, pemimpin UMNO curik berbilion-bilion sampai sudah tak jumpa!

|

Pekerja curi emas AS$42.7 juta
NEW YORK - Seorang pekerja di sebuah kedai barangan kemas di sini mencuri emas yang berat keseluruhan 226.79 kilogram dalam tempoh enam tahun dengan menyembunyikannya dalam beg tangan, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut pihak berkuasa, pekerja itu, Teresa Tambunting, 50, pada mulanya menyeludup beberapa auns emas di dalam ruang khas beg tangannya.

Beberapa pegawai di kedai emas itu mula mengetahui kehilangan emas selepas membuat audit pada Januari lalu.

Mereka mendapati sejumlah emas bernilai AS$12 juta (RM42.7 juta) hilang.

Beberapa hari selepas pegawai-pegawai itu mencari kesilapan dalam membuat audit, Tambunting datang ke tempat kerja dengan membawa 27.71 kilogram emas yang dicurinya.

Dia kemudian menyatakan tidak ada lagi emas yang dicuri.

Namun, beberapa hari kemudian, dia mengubah pendirian dan datang bersama peguam dengan beberapa bakul emas seperti cincin, rantai leher, subang dan barangan kemas lain.

Jumlah emas yang dibawa itu seberat 203.118 kilogram.

Presiden Jacmel Jewelry yang memiliki kedai itu, Jack Rahmey menyatakan Tambunting yang berasal dari Filipina merupakan seorang pekerja paling dipercayai.

Wanita itu yang sudah bekerja selama 28 tahun di kedai tersebut kemudian dibebaskan pada Selasa lalu dengan ikat jamin sebanyak AS$100,000 (RM355,948). - Agensi

The best Raja Petra photo you'll ever find in the internet!

|

http://delcapo.files.wordpress.com/2009/03/250309-haris-rpkdelcapo-bw.jpg

Siapa dianya Hamidah Osman ni... klon Rafidah Aziz atau lebih jahat dari itu?

|

1. Pada 19/4 lepas, YB Hamidah ADUN Sungai Rapat diberi anugerah Dato' daripada Sultan Perak. Tahniah! 2 bulan lepas dinaikkan pangkat daripada ADUN biasa menjadi EXCO kanan di bawah pentadbiran kerajaan pintu belakang Dr.Zambry. Selepas itu dilantik menjadi Ketua Wanita UMNO Perak.

2. Apa jasa Hamidah? Hanya pemegang diploma perakaunan. Dalam sidang DUN Perak pada November 08 beliau telah menimbulkan kekecohan di DUN Perak kerana mengungkapkan satu kenyataan menghina orang-orang India di Malaysia. "Kalau jumpa orang India dan ular bunuh India dulu baru bunuh ular" kata Hamidah sehinggakan Tajul Rosli sebagai Ketua BN di DUN Perak ketika itu minta Hamidah pohon maaf kepada sidang. Jasa beliau yang lain adalah peranan di belakang tabir bagi membolehkan 3 ADUN PR belot menyokong UMNO/BN.

3. Walaupun bukan pemimpin yang terbukti bijak atau terpelajar tetapi kerana peranan kotor dan tebalnya fikrah perkauman yang beliau pamerkan tak pasal-pasal jadi orang besar UMNO Perak sekarang. Senangnya naik pangkat dalam UMNO!

4. Dalam UMNO Perak ramai lagi yang pandai dan berkebolehan tapi tak laku kerana kurang pandai mengampu, contohnya ADUN Candan (Arkitek), ADUN Hulu Kinta (Peguam), ADUN Manjoi (Bekas Pegawai Kanan Kerajaan). Tak ade can mereka nak naik pangkat.Buang masa hidup dalam UMNO!!!!

Rangkuman segala mak nenek benda haram UMNO di Perak. Rakyat makin benci!

|

Bukti penyalahgunaan kuasa oleh UMNO/BN!
[IMG0008A.jpg][IMG0009A.jpg]

[IMG0011A.jpg][IMG0014A.jpg]
[IMG0013A.jpg]

Muslihat di sebalik lelong kereta Camry milik kerajaan Negeri Perak
1.Hari ini kerajaan pintu belakang Negeri Perak telah memulakan lelongan kereta-kereta Camry yang dibeli 3 bulan lepas semasa kerajaan Pakatan Rakyat.Alasan diberikan kerana nak pakai kereta kebanggaan Malaysia.Untuk makluman , kerajaan Pakatan Rakyat membuat keputusan membeli Camry kerana kos pengendalian kereta perdana yang sangat tinggi kerana usia yang telah melebihi 5 tahun.Lagipun kereta Camry yang berharga sekitar RM 150,000.00 bukanlah semewah mana.Guru-guru sekolah dan pegawai-pegawai kerajaan pun mampu membeli kereta tersebut.

2.Sebenarnya kerajaan pintu belakang BN hanya nak tunjuk kononnya mereka prihatin nak jimat duit rakyat.Tetapi mereka sebenarnya berpura-pura hanya nak cari publisity murahan.Mereka mengamalkan double-standard.

3.Dr.Zambry Kadir bukan pemimpin baru yang fresh.Beliau merupakan ahli dari kerajaan UMNO/BN yang dahulu.Kerajaan tersebut banyak rekod penyelewengan dan pembaziran.Contohnya bayaran untuk tea-break semasa mesyuarat EXCO zaman BN adalah RM45 satu kepala yang MB Nizar turunkan hingga RM12 sahaja satu kepala semasa Kerajaan Pakatan Rakyat.Apa benda makan sampai RM45 sekepala habislah buncit perut-perut EXCO UMNO/BN.

4.Pada bulan Disember 2007 , atas arahan EXCO Perak zaman BN , Dato' Abdullah Badawi dan Dato' Najib di hadiahkan seorang sepasang songket yang berharga RM10,000.00 setiap satu dan Datin Rosmah Mansor (Bini Najib) dihadiahkan kain batik bernilai lebih Rm8 ribu semasa lawatan mereka ke Perak.Guna duit kerajaan dan belinya nun di Terengganu.

5.Siapa yang lelong tanah kerajaan Perak seluas 22 ribu ekar pada hujung 2007 pada tauke cina KLK.Kan Zambry juga sebahagian daripada EXCO masa itu.Dengar-dengar masa baru masuk jadi MB 6/2 ada rancangan nak tukar karpet di pejabat MB.Dah minta sebut harga tapi dibatalkan kerana rahsia dah terpecah dan MB Nizar dah tembak dalam ceramah.

6.Kesimpulannya puak-puak UMNO memang kaki membazir dan terlibat dalam banyak salah guna kuasa.Tiba-tiba sekarang nak tunjuk baik.Lakonan anda rakyat dah boleh baca.Bahkan ada wakil rakyat UMNO Perak sekarang ni terlibat dalam mencabul pelajar kolej swasta lama dulu.Kesian budak tu kerana malu tak mahu report.Cuba teka siapa YB tu?Itulah UMNO dulu sekarang dan selama-lamanya.

Banyak betul benda haram di Perak
1.MB Nizar sedang bertarung menggunakan apa saja peluang yang ada di mahkamah , pentas Pilihan Raya Kecil dan forum-forum rakyat untuk mempertahankan hak dan kedaulatan rakyat bagi memilih kerajaan pilihan mereka.Dr.Zambry dan konco-konconya tanpa segan silu mendabik dada sebagai kerajaan yang sah.Istana yang sahkan tapi rakyat belum lagi.Maknanya bagi rakyat kerajaan UMNO/BN tetap HARAM.Mudah saja nak halalkan mintaklah restu rakyat melalui Pilihan Raya DUN di seluruh Perak.

2.Sekarang UMNO/BN dengan bantuan licik SS sedang merancang untuk lantik speaker HARAM.Dengar-dengarnya sidang 7/5 nanti tidak ada pemerhati yang dibenarkan masuk dalam DUN Perak.Polis akan berkawal daripada Roadblock jalan raya sampailah ke pintu masuk DUN.Bentara dan pembantunya kena ikut cakap speaker jangan ikut arahan SS.Dalam dewan SS tak ade kuasa kecualilah SS nak pecah rekod Dunia.SS lebih berkuasa daripada speaker.

3.Kalau itu berlaku SS Perak juga adalah SS HARAM.Beliau sepatutnya bertugas tanpa memihak.Bukan UMNO yang bayar gaji kamu.Rakyat yang bayar termasuk orang-orang Pakatan Rakyat.Kalau rasa hebat sangat letak jawatan dan bertanding Pilihan Raya sebagai calon UMNO/BN.Kalau menang bukan setakat jadi SS jadi Speaker pon boleh hihihihihi.

4.Sepanjang tahun lepas SS Perak pernah dilihat dalam majlis-majlis UMNO yang tiada kaitan dengan urusan kerajaan.Antara majlis Raja Muda dengan Presiden UMNO beliau pilih majlis UMNO.Malang bagi rakyat Perak kerana ada SS HARAM (Rakyat bayar gaji tapi berkhidmat untuk UMNO).

Apabila bertarung dengan syaitan kita harus berani. Lawan tetap lawan!

|

SPEAKER Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar (tengah) bersama Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin (kiri) dan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham (kanan) pada sidang media selepas mengadakan mesyuarat bersama Anggota Dewan Undangan Negeri Pakatan Rakyat hari ini. Mesyuarat itu mengambil keputusan untuk tidak memboikot persidangan Dewan Undangan Negeri Perak yang dijadualkan pada 7 Mei depan. --fotoBERNAMA

IPOH: Pakatan Rakyat hari ini membuat keputusan bahawa semua wakil rakyat mereka akan menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak pada 7 Mei ini, kata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammadd Nizar Jamaluddin.

Beliau berkata, keputusan itu adalah muktamad walaupun sebelum ini ada kenyataan mengatakan Pakatan Rakyat akan memboikot sidang DUN tersebut. "Soal memboikot kini tidak timbul dan kita akan memberi kerjasama sepenuhnya semasa persidangan berkenaan.

"Saya berharap persidangan itu mengikut segala peraturan sebagaimana yang diagendakan dan kita akan mengikut apaapa ketetapan yang akan dibuat oleh Speaker," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat bersama Ahli DUN (ADUN) Pakatan Rakyat di sini hari ini.

Beliau juga berharap semua pegawai yang ditugaskan pada sidang DUN itu akan mengikut perintah daripada Speaker dan menegaskan semua ADUN Pakatan Rakyat juga akan patuh dan akur apa saja arahan Speaker.

Sementara itu Speaker, V. Sivakumar ketika ditanya mengenai usul pelucutan jawatan beliau mengakui memang ada usul yang telah diterima berkaitan perkara itu tetapi menegaskan pihaknya belum membuat apa-apa keputusan lagi.

Beliau berkata, sebelum persidangan pada 7 Mei ini berlangsung, banyak isu akan dibangkitkan beliau melalui perbincangan dengan pihak polis, Setiausaha Kerajaan Negeri dan pihak yang terlibat dalam persidangan tersebut. BERNAMA

Hutan juga akan selamat tanpa UMNO

|

SELANGOR WARTA HUTAN SIMPAN

KOTA DAMANSARA: Kerajaan Selangor baru-baru ini mewartakan semula kawasan taman botani Hutan Komuniti Kota Damansara sebagai hutan simpan berkuat kuasa serta-merta bagi mengelakkan kawasan hijau itu dibangunkan secara komersial.

Menteri Besar,Khalid Ibrahim, berkata dengan pewartaan itu kawasan hijau itu akan dikenali sebagai Hutan Simpan Kota Damansara.

“Kerajaan negeri bersetuju mewartakan kawasan hijau berkenaan sebagai hutan simpan selepas meneliti kepentingan pengekalan serta pemuliharaan ekosistem terhadap kawasan Kota Damansara serta Selangor.

“Status kawasan berkenan sebagai taman botani membolehkan kawasan hijau itu dibangunkan secara komersial pada bila-bila masa, berlainan jika statusnya ditukar sebagai hutan simpan.

“Saya berjanji pewartaan Hutan Simpan Kota Damansara ke status asalnya hanya akan mengambil kurang tiga bulan daripada sekarang,” katanya ketika melancarkan Hari Bumi Kota Damansara, di sini.

Confirm Askar Wataniah di semua parlimen untuk raih undi hantu

|

~KOMEN: Tahukah anda jika anda menyertai Askar Watanian anda akan miliki 2 kad pengenalan!

Penempatan Askar Wataniah Di Kawasan Parlimen Bukan Untuk Raih Undi

KUALA LUMPUR, 29 April (Bernama) -- Rancangan kerajaan untuk menempatkan pasukan Wataniah di semua kawasan Parlimen bukan merupakan strategi Barisan Nasional (BN) untuk meraih undi pos, kata Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr Abdul Latif Ahmad.

Beliau menyifatkan pihak yang membuat kenyataan tentang penempatan tentera Wataniah di semua kawasan Parlimen sebagai akan menambahkan lagi jumlah undi pos dan memudahkan BN merampas semula kerusi, sebagai orang yang "sakit politik" kerana membuat dakwaan tidak berasas.

"Seperti yang kita sedia maklum tentera Wataniah adalah orang awam dan bukan terdiri dari anggota tentera. Maknanya mereka mengundi seperti biasa dan bukan mengundi secara pos," katanya kepada pemberita selepas melawat Ibu Pejabat Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN) di sini Rabu.

Pada 13 April lepas, Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan penubuhan satu batalion tentera Wataniah di kesemua 222 kawasan Parlimen dalam usaha memantapkan sistem pertahanan negara.

Ahmad Zahid berkata pasukan pertahanan itu akan mengandungi 300 anggota bagi setiap platun yang terdiri daripada pelbagai kaum dan bilangan anggota keseluruhan dijangka mencapai 600,000 dalam tempoh lima tahun akan datang.

Abdul Latif berkata jumlah 600,000 anggota tentera Wataniah yang disasarkan dalam tempoh lima tahun itu adalah untuk membantu angkatan tentera menjalankan tugas menjaga keamanan negara dan bukan atas sebab yang lain.

Antara dasar UMNO ialah tak malu puji diri sendiri...

|

1Malaysia Gah Di Brunei
Jackson Sawatan

BANDAR SERI BEGAWAN, 30 April (Bernama) -- Konsep 1Malaysia yang diilhamkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak kini gah diperkatakan di negara lain.

Perdana Menteri berkata bahawa dalam lawatan dua harinya ke Brunei berakhir hari ini, ramai pemimpin di sini bertanyakan kepada beliau mengenai konsep itu yang merupakan bahagian penting kepada slogan "1Malaysia. Rakyat Didahulukan. Pencapaian Diutamakan".

Berucap semasa bersarapan dengan masyarakat Malaysia di sini hari ini, Najib berkata beliau bangga kerana pemimpin-pemimpin Brunei mengikuti dengan penuh minat perkembangan di Malaysia.

"Malah saya rasa terharu apabila mereka sebut tentang beberapa perkembangan di negara kita, termasuk juga cogan kata saya pun mereka dah hafal. Mereka kata cogan kata itu amat tepat dan mencerminkan langkah ke hadapan bagi Malaysia untuk kita mengukuhkan lagi hubungan etnik.

"Kalau kita dapat tunjukkan kekuatan dalaman kita, maka potensi Malaysia sebagai sebuah negara, amat besar," katanya.

Akibat berdegil buat 2 konsert TV9 dan TV3 di Lumut. Maksiat undang tsunami!

|

Gempa Bumi Lemah Landa Manjung, Perak
30 April, 2009 00:29 AM

KUALA LUMPUR, 29 April (Bernama) -- Penduduk di beberapa kawasan di Manjung, Perak, merasai gegaran akibat gempa bumi lemah berukuran 2.6 skala Richter melanda kawasan itu pada pukul 9.35 malam ini.

Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia, gempa bumi itu berpusat di latitud 4.3 utara dan longitud 100.6 timur dan terletak 11 km dari utara Pulau Pangkor.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan dan kemusnahan berlaku akibat gempa bumi itu.

--BERNAMA

One Mongolia!

|

Sepatutnya mufti tak boleh terlibat dengan politik tapi dalam UMNO apa pun boleh...

|

Kecik-kecik tak mau mati dah besar menyusahkan orang. Moga Allah cabut nyawa kamu!

|

Zambry vs Nizar : Mahkamah Persekutuan Tolak Permohonan Zambry Haram nak jadi Halal

Mahkamah Persekutuan hari ini menolak permohonan Zambry supaya diisytiharkan sebagai MB yang sah. Keputusan itu dibuat oleh kelima-lima hakim. Dalam penghakiman tersebut, mereka sebulat suara berpendapat kes itu perlu dirujuk dan dibicarakan di Mahkamah Tinggi bukan Mahkamah Federal.

Nampaknya jalan pintas yang cuba diguna oleh Zambry melalui peguam-peguamnya telah dipintas juga oleh para hakim yang arif lagi bijaksana. Zambry gagal menggunakan Mahkamah Persekutuan untuk mengisytiharkannya sebagai MB yang sah. Dia berbuat demikian sebab tertekan dengan gelombang rakyat yang tidak mengiktiraf sebagai MB yang sah di Perak. Kemana sahaja dia pergi rakyat mencemuhnya dan mengelar MB haram.

Dalam kes yang difailkan oleh Zambry pada beberapa hari yang lepas, beliau menuntut Mahkamah Persekutuan untuk mentafsir:

1) Samada Sultan Azlan Shah mempunyai kuasa menolak permohonan Nizar untuk membubarkan DUN apabila beliau hilang kepercayaan DUN.

2) Apabila Sultan tidak mempersetujui permintaan Nizar, adalah dianggap Nizar dan EXCOnya telah meletak jawatan.

3) Apabila Nizar tidak mahu meletak jawatan, Sultan mempunyai hak untuk melantik Zambry berdasarkan Artikel 16(2) Undang-undang Tubuh Negeri Perak, selepas Sultan berpuas hati Zambry mendapat kepercayaan DUN.

Zambry mahu Mahkamah Persekutuan membuat pengiktirafan bahawa beliau merupakan Menteri Besar Perak yang sah dari tarikh perlantikannya iaitu 6 Februari 2009. Zambry membuat permohonan kepada Mahkamah Persekutuan untuk mentafsir Artikel 16(2) Undang-undang Tubuh Negeri Perak.

Dengan itu, kes permohonan Zambry bagi mengisytiharkannya sebagai MB yang sah akan dibicarakan di Mahkamah Tinggi.

What a disgusting One Fuckin' Malaysia Walkabout! So many bodyguards, fear of what?

|

anil says:

Mingling with the masses. Sipping a refreshing drink with your buddies at a local stall (but not finishing it despite all that stirring; too sweet?). Finding out how ordinary Malaysians live.

And then off in a sleek long black limousine with outriders.



Apa kurangnya kamu wahai Harussani? Belakangkan rakyat & sokong kezaliman UMNO

|

Boleh beza ustaz betul, temberang
Oleh Maiamalina Mohamed Amin
maiamalina@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Boleh beza kalau ustaz itu betul atau temberang, jadi kenapa kita mudah sangat terpedaya...percaya sampai bagi duit,” kata Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria mengulas kegiatan penipuan seorang lelaki yang menggunakan perwatakan alim persis ustaz.

Lelaki itu yang digelar ‘ustaz temberang’ dipercayai mampu bergelar jutawan selepas memperdaya puluhan individu membabitkan jumlah jutaan ringgit melalui skim perkongsian perniagaan kad prabayar sebelum melarikan diri bersama modal diberikan mangsa.

Menurutnya, alim ulama mahupun ustaz tidak pernah mengaku diri mereka alim, malah kitab suci al-Quran turut menyebut mana-mana golongan berpengetahuan tinggi dalam agama yang layak digelar pakar agama tidak akan menyebut dirinya alim.

“Kitab sendiri menyebut orang yang mengaku dirinya alim, dia bodoh, jadi kita boleh faham sendiri mana-mana ustaz atau ulama yang sebenar, dia tidak akan menyatakan kepada umum mahupun mengaku dirinya itu alim.

“Inilah juga yang membezakan dia dengan mana-mana pihak cuba menyamar sebagai ustaz, kita boleh nampak perbezaan ini sebab itu jangan mudah sangat terpedaya...lagipun sekarang ini cara tipu ada macam-macam, guna identiti pelbagai.

“Bukan ustaz saja tapi mereka (orang menipu) pun guna identiti doktor dan sebagainya...kitalah yang kena lebih berhati-hati,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Harussani berkata, dari segi imej ustaz perbuatan itu tidak mencemarkan nama baik golongan tertinggi agama kerana ia membabitkan isu penipuan oleh orang yang cuba menyamar, bukan dikalangan ustaz sendiri yang cuba menipu.

“Ini kes orang cuba menyamar ustaz, jadi dia kira menipu tapi kalau ustaz sendiri yang buat kegiatan penipuan baru kita kata dia merosakkan nama baik seluruh ustaz di Malaysia kerana melakukan perbuatan terkutuk...dikeji dalam Islam,” katanya.

Sehubungan itu, beliau menasihati orang ramai supaya mengamalkan sikap berwaspada dalam segala aspek serta tidak cepat mempercayai mana-mana individu hanya berdasarkan penampilan dan perwatakan tertentu kerana bukan gambaran sebenar.

Muka depan Harian Metro semalam memaparkan kisah seorang ustaz temberang menggunakan topeng perwatakan alim dan bacaan doa murah rezeki untuk menjerat mangsa bagi melabur dalam perkongsian perniagaan kad prabayar, namun akhirnya lari bersama wang modal jutaan ringgit.

Sehingga kini, lebih 10 individu yang menjadi mangsa ‘ayat pemanis’ ustaz terbabit hanya mampu menepuk dahi apabila kerugian hampir RM2 juta selepas setiap mereka menyerahkan RM200,000 bagi mendapatkan keuntungan berlipat ganda.

Geng buka pintu untuk semua tapi sapu semua duit untuk perut sendiri dan kroni

|


NAJIB Tun Razak bersama Muhyiddin Yassin (dua dari kanan), Hishammuddin Tun Hussein (kiri), Mahathir Mohamad (kanan) dan Syed Ali Alhabshee pada Majlis Sambutan Ulangtahun ke-15 UMNO Bahagian Cheras di Kuala Lumpur, malam tadi.

Percayalah, dalam UMNO manusia akan kerja siang malam untuk masuk neraka

|

Ketua Penerangan baru UMNO mahu kerja siang malam

KUALA LUMPUR 27 April - Ketua Penerangan UMNO yang baru, Ahmad Maslan (gambar) berjanji akan bekerja siang dan malam demi membantu memperkukuhkan kembali UMNO.

Katanya, komitmen yang jitu diperlukan bagi memastikan UMNO terus relevan di mata dan hati rakyat.

"Saya berjanji untuk melakukan yang terbaik dan mahu memastikan UMNO memainkan peranan bagi membantu Barisan Nasional (BN) menang lebih dua pertiga majoriti dalam pilihan raya umum akan datang," katanya pada sidang akhbar pada hari pertama beliau memasuki pejabatnya di Menara Dato' Onn di sini hari ini.

Tanpa kedudukan dalam kerajaan susahla nak songlap duit, standard UMNO

|

5 tahun menyeksakan – Annuar

KOTA BHARU 27 April – “Berdasarkan pengalaman memimpin UMNO Kelantan tanpa kedudukan dalam kerajaan amat-amat menyeksakan, cukuplah lima tahun saya terseksa.”

Itu reaksi bekas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Tan Sri Annuar Musa (gambar) mengenai pelantikan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mustapa Mohamed menggantikannya untuk menerajui parti itu di negeri ini.

Beliau berkata, pelantikan Mustapa dan timbalannya, Datuk Dr. Awang Adek Hussein amat tepat kerana mereka mempunyai kedudukan dalam kerajaan untuk memudahkan melaksanakan tugas.

“Saya ucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana terima permintaan saya yang mahu digantikan pada mesyuarat Majlis Tertinggi dan Badan Perhubungan UMNO Negeri, saya sendiri sebut kedua-dua mereka layak untuk menggantikan saya.

“Mereka ada jawatan dalam kerajaan dan boleh tunaikan tanggungjawab dengan baik, saya yakin mereka dapat ambil alih tugas ini,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Annuar berkata, beliau tidak dapat melaksanakan tugas dengan baik kerana tidak mempunyai jawatan dalam kerajaan.

‘‘Memang berat kalau tidak ada jawatan dalam kerajaan kerana sebagai Pengerusi Badan Perhubungan bukan saja untuk menjaga parti tetapi perjalanan urusan-urusan kerajaan.

‘‘Saya tidak efektif sebab banyak arahan tidak diendahkan oleh jabatan kerana tidak mempunyai jawatan dalam kerajaan, sebab itu saya berharap kalau ada Menteri Besar eloklah Menteri Besar yang pegang kalau tidak ia perlu dipegang oleh mereka yang ada jawatan,” katanya.

Hensem cakap lu... bekas laki Norish Karman rupanya bekas ADUN UMNO

|


Lagu untuk Zambry Keldai dan Najib Laki Rosmah

|


Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku

Andai ku tahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku
Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku

Andai ku tahu
Malaikatmu kan menjemputku
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu
Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku
Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu
Aku manusia yang takut neraka
Namun aku juga tak pantas disurga

Andai ku tahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu
Aku takut akan semua dosa dosaku
Aku takut dosa yg terus membayangiku
Ampuni aku dari segala dosa dosaku
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu

Song by : UNGU

Tangan kiri minum air, tangan kanan bunuh rakyat Mongolia dan rakyat miskin...

|

[najib+minum.jpg]



Sementara itu Ketua Bilik Gerakan MTD Trong, saudara Zainon memberitahu bahawa bapa kanak-kanak tersebut (Nordin Md Noor) adalah petugas Pakatan Rakyat yang amat dedikasi sepanjang tempoh menjelang pilihanraya kecil Bukit Gantang baru-baru ini. Nordin menyewa rumah kecil milik kuari pasir di Kampung Sungai Rotan dengan kadar sewa RM40 sebulan. Sebelum rampasan kuasa negeri Perak, keluarga Nordin telah dipilih untuk menduduki tanah kerajaan di tepi jalan besar Kg. Batu 26. Malangnya urusan itu terhenti selepas rampasan kuasa. Kerajaan rampasan kuasa kemudiannnya berura-ura menempatkan keluarga Nordin di kawasan penempatan berhampiran Kg. Padang Gajah tetapi ura-ura itu dibatalkan apabila Nordin aktif berperanan sebagai petugas Pakatan Rakyat ketika pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Pusat Khidmat Masyarakat DUN Trong telah pun mengenalpasti tapak untuk dibina kediaman baru bagi pasangan suami isteri itu di kampung Batu Hampar sebelum kejadian hari ini. Berikutan tragedi hari ini, Pusat Khidmat telah menyediakan sebuah rumah sementara untuk didiami oleh pasangan suami isteri itu. Kos sewaan rumah itu dibiayai sepenuhnya oleh Pusat Khidmat. Pembinaan rumah baru yang dirancang oleh Pusat Khidmat sebelum ini juga akan disegerakan.

Sehubungan dengan itu Pusat Khidmat Masyarakat DUN Trong merayu sumbangan kewangan daripada seluruh rakyat Malaysia yang prihatin supaya pembinaan kediaman baru Nordin dan Mah dapat disempurnakan dengan segera.

Sumbangan boleh dihulurkan ke Akaun Bank Islam, nombor akaun 08040010034554 atas nama PUSAT KHIDMAT MASYARAKAT DUN TRONG.

UMNO Penyeru Neraka Jahanam

|

Kah kah kah, BN sokong SPR tak suka benda panas dan tegang!

|

Pondok panas: Larangan SPR baik elak ketegangan, kata BN
Monday April 27, 2009

Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

PUTRAJAYA: Barisan Nasional (BN) menyambut baik larangan yang diputuskan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar parti-parti politik tidak mengadakan pondok panas selain meraih undi pada hari pengundian.

Pengerusinya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, tindakan yang diputuskan SPR itu merupakan pendekatan yang baik untuk kepentingan semua pihak.

"Saya fikir itu satu langkah yang baik," kata beliau di sini hari ini.

Perdana Menteri juga berkata, larangan berkenaan boleh mengelakkan wujudnya ketegangan di kalangan penyokong parti-parti potik yang bertanding.

"Kita lihat bahawa bila ada pondok panas dengan bilangan penyokong yang terlalu ramai boleh menimbulkan ketegangan atau kekacauan antara penyokong dan juga boleh mengganggu pengundi untuk mengundi.

"Jadi kalau tak ada pondok panas, saya fikir ia akan menimbulkan suasana yang lebih tenteram dan mengelakkan kerisauan pengundi untuk mengundi nanti," katanya.

SPR hari ini mngumumkan hari penamaan calon bagi kerusi DUN Penanti ialah pada 23 Mei dan jika ada pertandingan, hari pengundian telah ditetapkan pada 31 Mei depan.

Kah kah kah, lembu pulak kena saman!

|

Isu lembu: MB Selangor saman fitnah Ketua SPRM
Monday April 27, 2009

PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengemukakan saman fitnah terhadap Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Ahmad Said dan dua yang lain kerana mendakwa menyalahgunakan dana kerajaan bagi membiayai pembelian 46 ekor lembu korban dan menyelenggara kereta.

Kes saman fitnah difailkan di Shah Alam hari ini.

Peguamnya, Sankara Nair berkata, Ketua Pesuruhjaya SPRM, di bawah Akta SPRM tidak diberikan kuasa menyatakan kepada media mengenai hasil siasatan.

"Oleh itu mereka telah melanggar akta tersebut," katanya dalam kenyatan dikeluarkan hari ini.

Kata beliau, kuasa mutlak untuk menentukan sama ada terdapat cukup bukti terletak pada Peguam Negara.

"Tindakan Ketua Pesuruhjaya (SPRM) mendakwa anak guam saya telah terlibat dalam salah laku, dalam kenyataan rasminya pada 21 Februari lalu, merupakan satu serangan ke atas reputasi dan bertujuan memfitnah beliau," katanya.

Khalid yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menjadi tumpuan berhubung isu menggunakan dana kerajaan untuk membiayai usaha pemberian lembu-lembu korban bernilai lebih RM110,000.

Dana itu dikatakan daripada sumbangan daripada enam anak syarikat dan syarikat bersekutu Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), yang ingin mengagihkan lembu berkenaan di surau-surau di kawasan Parlimennya, Bandar Tun Razak, pada Hari Raya Aidiladha, Disember lepas.

Sebelum ini, Khalid menafikan dakwaan sedemikian.

Gerakan Rakyat Anti Korupsi (Gerak) hari ini membuat aduan kepada SPRM Selangor dan meminta badan itu menyiasat kemungkinan wujud unsur rasuah dan penyalahgunaan kuasa dalam urusan pembelian lembu korban itu.

Pada 20 Februari lalu, Ahmad Said mengeluarkan kenyataan bahawa pihaknya ada bukti dan keterangan kukuh berhubung dakwaan Khalid menyalah guna wang kerajaan negeri bagi menyelenggara kereta peribadi dan pembelian 46 lembu untuk korban sempena Aidiladha Disember lalu.

Zambry Keldai dikenali sebagai Pelir Pangkor pulak dah!!!

|

'Pele Pangkor' bergelut di Perak
Rahmah Ghazali | Apr 27, 09 4:08pm

Warna kulit serta kelicikannya di padang bola membuat beliau digelar sebagai 'Pele Pangkor', begitulah menurut pembantunya. Tetapi itu dulu. Sekarang Datuk Seri Zambry Abd Kadir berdepan dengan 'pergelutan' paling sukar dalam karier politiknya.


zambry abdul kadir interview 200409 10Beliau bukan sahaja memikul tugas mentadbir negeri, tetapi juga perlu bekerja keras untuk memenangi hati rakyat selepas Perak terlepas dari tangan pembangkang dan jatuh ke tangan BN sekarang.

Walaupun BN sehingga ini dilihat menang di mahkamah, tetapi ia masih 'tewas' di mahkamah rakyat.

Keadaan menjadi semakin sukar selepas BN tewas dalam pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang 7 April lalu, yang dianggap sebagai satu penolakan rakyat terhadap tindakan BN mengambil alih pentadbiran negeri Perak Februari lalu.

Dan yang lebih memedihkan lagi ialah apabila BN tewas kepada tidak lain dan tidak bukan, Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak yang ditumbangkan BN, Datuk Mohd Nizar Jamaluddin sendiri.

zambry abdul kadir interview 200409 11Jelas bahawa Zambry tidak bermain di padang yang sama rata dan oleh itu 'Pele Pangkor' itu terpaksa bekerja lebih keras lagi untuk menang.

Malaysiakini menemui menteri besar BN Perak ini di sebuah hotel di Kuala Lumpur baru-baru ini untuk mengetahui langkah beliau selanjutnya dan bersoal jawab dengannya mengenai kemelut politik di negeri itu sekarang.

Dalam siri pertama ini, Zambry antara lain bercakap mengenai apa yang dijangka apabila sidang DUN Perak bersidang pada 7 Mei depan.

PART 2: Bergembira makan gaji buta dalam Barisan Nasional yang diterajui UMNO

|

My happy weekend is disturbed as Monday blues come tomorrow.

It's the nagging question of KPIs, but this time, the loud-mouthing comes from yet another political reject (though he didn't make it through the 'backdoor listing'.

He talks about how policy implementers, the civil servants, who can drum up formidable resistance just to hamstring a minister and derail his plans. Quote The NST:

Relating his experience, Kayveas tells of how a plan could not get off the ground quickly because the officer in charge was away on course.

When the officer returned, months were spent on getting a proper working paper drawn up.

More months passed before the necessary approvals were received.

"By the time we could really move ahead with it, the general election was already called."

According to Kayveas, the number one reason why ideas do not get translated into working policies is because "there is a yawning chasm in motivation and incentive between political appointees and civil servants".

I beg to disagree as besides positions, perks, privileges and authority, entrenched politics of civil service had come into play.

'Super Big Devils'

Gone are the days where super time-scale officers under the Pegawai Tadbir dan DiplomatJUSA (Jawatan Utama Sektor Awam) that shelters some of the crème de la crème of the Super Big Devils. (PTD) called the shots from upstairs. Nowadays, it's the super-elite group called the

The head at Biro Tatanegara -- that splits the nation rather than uniting it -- and the head at the FIC (Foreign Investment Committee) within the EPU within the PM's Department, are but some of those demons.

In Penang and Selangor, where the ruling party is not BN, the big challenge is exercebated by senior civil servants who still pledge their allegiance to state government of yesterday's -- and they are protected, using Kayveas's words, by an exclusive cabal of obvious political masters.

This, I can testify after one year being an MP in Penang.

PART 1: Bergembira makan gaji buta dalam Barisan Nasional yang diterajui UMNO

|

KPIs and Pembaharuan

It's been a long while since I last quoted AKJ The Scribe. Here's his latest I read this morning. KPI.

Najib where is the change? Change, change, change. Otherwise, rakyat will do the changing.

Najib now asked Khazanah to handle KPI. Being very efficient, Khazanah needs 6 months. Ministers can sleep in the 6 months. Tsu Koon has no idea about KPI. Najib gets Khazanah’s help. Tsu Koon gets gaji buta.

Dato’ you still want to wait 6 months? So no KPI. What do you want to comment on? [...]

Muhyiddin gave government two years to change and deliver. Six months are wasted for KPI. Then 6 months for Ministers to deliver, leaving one. So Dato’ you think this government is serious? [...]

Gerakan after poor showing in the election, got back to Cabinet. MCA got one extra seat. Najib is sending the signals that it does not matter whether you win or lose. There will always be Cabinet seats waiting.

AKJ says Malaysian triumphs on rumours and coffee-shop talks. In the same blog entry, this is about Pembaharuan Umno:

Yet another said Najib talked of efficiency and “pembaharuan”. Where is the change and the renewal? Najib only recycled. Some believe 50% of Cabinet members were recommended by Tun M and the balance by Rosmah.

Bad talk but people believe. Good luck to Najib.

Have a good weekend. You can drink and drive with lots of Irish bar jokes.

Gambar menarik: Bukan Anwar Ibrahim saja ada kat Stadium Bukit Jalil

|

manohara

MB Besar Pakatan Rakyat lebih prihatin dari MB UMNO. 50 tahun merdeka takde api air...

|

Three siblings die in hut fire

TAIPING: Three children were burnt to death yesterday when their hut in Kampung Sungai Rotan in Trong, about 35km from here, caught fire while their parents were away washing clothes at a stream about 1.6 km away.

The victims were identified as Mohd Saiful Nordin, seven, and his younger brothers, Amirul, four, and Mohd Yusof, two.

Their father, Nordin Mat Noh, 65, who was met at the Taiping Hospital mortuary last night said he and his wife, Mah Abdullah, 35, had left the house for less than one hour when the fire broke out.

“Our hut does not have water or electricity supply and so we normally go to the stream to do our laundry,” he said in between tears.

Words of sympathies: Mohammad Nizar and Fatimah consoling Mah and Nordin at the mortuary in Taiping yesterday.

Nordin, who works as a sand machine operator, said he and his wife left their hut on a motorcycle at about 1.45pm. On their way home, they were told by a villager that their house had caught fire.

When Nordin and Mah reached the hut, it was already burning beyond control.

Bukit Gantang MP Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin and his wife Datin Seri Fatimah Taat were at the mortuary to console the grieving parents.

Meanwhile, Housing and Local Government Minister Datuk Kong Cho Ha said he was very concerned about the incident and had directed the Fire and Rescue Department director-general Datuk Hamzah Abu Bakar to conduct a thorough investigation.

Kong, who is also Perak MCA chairman and Lumut MP, said the fire had spread rapidly.

Rosmah Glamour: Minggu lepas Permata, minggu ni Pemangkin pulak dah, boleh duit kut...

|

Derma guna SMS

Oleh HISHAM IDRIS
hisham.idris@kosmo.com.my

ROSMAH menerima replika cek bernilai RM4 juta daripada Ahmad Tajudin selepas majlis pelancaran Pemangkin di Kompleks Kraf, Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Orang ramai kini boleh menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk menderma kepada anak-anak yatim dan golongan miskin di negara ini.

Ketua Pengarah Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia (YaPEIM), Dr. Abdul Awang Kechil berkata, orang ramai hanya perlu menaip AJ1 untuk RM1, AJ5 untuk RM5 atau AJ10 untuk RM10 sebelum menghantar ke nombor 32728.

Kesemua derma itu akan disalurkan kepada Yayasan Pembangunan Anak Yatim dan Miskin (Pemangkin) yang secara rasmi dilancarkan semalam oleh isteri Perdana Menteri merangkap Penaung Rasmi Pemangkin, Datin Seri Rosmah Mansor.

"Kita akan mengadakan perbincangan dengan syarikat telekomunikasi mengenai caj yang dikenakan ketika menghantar SMS sama ada boleh dimansuhkan atau tidak," katanya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Mej. Jen. (B) Datuk Jamil Khir Baharom, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr. Mashitah Ibrahim dan Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah YaPIEM, Datuk Ahmad Tajudin Abdul Rahman.

Terdahulu, dalam ucapannya, Rosmah berkata, penubuhan Pemangkin dianggap satu usaha murni untuk memperkukuhkan lagi YaPEIM sebagai sebuah institusi amal jariah dan pembangunan sosioekonomi yang diasaskan oleh kerajaan.

Menurut beliau, menerusi Pemangkin kini segala usaha bagi menangani persoalan berkaitan anak-anak yatim dan miskin dapat diberi fokus.

Adalah lebih baik Sultan Pahang cekup MB Pahang yg approve kedai judi tu dibuka

|

Panik depan kedai judi - Enam dicekup langgar perintah Sultan Pahang

Oleh SHAHRULANOOR ISHAK
shahrulanoor.ishak@kosmo.com.my

KUANTAN - Suasana biasa pelanggan bebas berjalan keluar masuk di dua buah premis empat nombor ekor di Lorong Rusa, di sini petang kelmarin bertukar kelam-kabut dengan ramai berlari lintang-pukang.

Semuanya gara-gara sepasukan 16 pegawai penguat kuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) membuat serbuan pertama seumpamanya di negeri itu bagi menahan kaki judi.

Sebaik ternampak kelibat penguat kuasa, ada pelanggan beragama Islam melarikan diri manakala beberapa orang lagi cuba melawan sehingga bergelut dengan kakitangan JAIP.

Akhirnya, enam ditahan dalam operasi itu termasuk seorang lelaki berusia 54 tahun yang membelanjakan RM63 setiap kali membeli nombor ekor dengan kekerapan tiga kali seminggu.

Ketika disoal siasat, ada di antara mereka memberi alasan berjudi selepas mendapat mimpi nombor yang baik, pendapatan tidak cukup selain mencari wang tambahan kononnya untuk merawat anak yang sakit.

Timbalan Pengarah JAIP, Ghazali Abd. Aziz berkata, semua lelaki terbabit berumur antara 29 hingga 54 tahun ditahan mengikut Seksyen 169 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 Pindaan 1987.

Di bawah enakmen itu, mereka boleh dikenakan denda maksimum RM2,000 atau satu tahun penjara atau kedua-duanya sekali sekiranya didapati bersalah.

GOOD NEWS! Nama Hj Nizar dam masuk web Parlimen, gambo je takde

|


http://2.bp.blogspot.com/_PUqpQGtb70c/Sd3bIUl5zvI/AAAAAAAAC-k/hu4_5TJ2NPo/s320/nizar-pas.jpg

Anda mahu ketawa? Sila baca ini barang...

|

SATU MALAYSIA DAH TAHU TRICK INI !!!

RM500 JUTA PERUNTUKAN TAMBAHAN SEDIA PRASARANA DI LUAR BANDAR – berita hairan
Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah menerima peruntukan tambahan RM500 juta daripada pakej ranngsangan ekonomi kedua bagi membina prasarana awam termasuk jalan raya, bekalan air dan elektrik untuk dinikmati masyarakat luar bandar.

Perkara itu diumumkan Menterinya, Mohd Shafie Apdal pada majlis Amanat Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, di sini, pagi tadi.


kah kah kah… INI BUKAN NAK BANTU ORANG KAMPONG….kah kah kah..

kah kah kah… BESARKAN JALAN BUAT APA ?... kah kah kah..

kah kah kah…MENURAP JALAN BUAT APA?.... kah kah kah

kah kah kah… INI NAK BAGI PROJEK PADA KONTREKTOR …INI TRICK LAMA...kah kah kah..

koit… PASANG LETERIK NAK BAGI TNB BUAT DUIT…kah kah kah..

koit… PASANG PAIP NAK BAGI SYARIKAT AIR BUAT DUIT… kah kah kah..

woit… LAINLAH KALAU TNB DAN SYARIKAT AIR NI MILIK NEGARA…kah kah kah

woit… BAGI BAJA… BAGI BENIH… BAGI ANAK IKAN… BAGI ANAK POKOK BUAH BUAHAN… BAGI ANAK AYAM… BARU BETUL…kah kah kah..

woit…PERTANIAN .. PERTANIAN… PERTANAIN…TANAM.. TANAM >> TANAM… TANAM BAHAN MAKANAN…. JALAN RAYA NAK BUAT APA… BUKAN BOLEH MAKAN…kah kah kah

Taktik bodoh Zambry, tak dapat Camry AGS 10 (Nizar simpan) jual semua sekali

|

Otak Zambry ni jenis penuh taik!

Mat Said perlu bubar DUN utk balas dendam, Zambry pulak sebab dah habis gas!

|


SAMA tetapi tiak serupa. Itulah perumpamaan atau konotasi yang tepat untuk digambarkan kepada nasib dua Menteri Besar UBN, Ahmad Said (Mat Said) di Terengganu dan Zambry Abdul Kadir di Perak. Dua-duanya ada masalah tersendiri, dihinggapi penyakit bisul.

Zambry tidak mendapat kepercayaan rakyat, manakala Mat Said pula tidak mendapat kepercayaan partinya sendiri. Rakyat Perak yang masih hangat dengan keindahan dan kebahgaiaan (honey moon) dengan kerajaan Pakatan Rakyat masih terkenang-kenang kepada Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai MBnya menyebabkan mereka merasakan Zambry hambar dan tak ubah persis maling saja.

Walaupun berbagai keputusan mahkamah yang dibuat memihak kepada Zambry sebagai MB yang sah namun rakyat tidak dapat menerimanya. Dakwa dakwi masih berlaku sampai sekarang, belum ada keputusan tuntas. Keputusan pilihan raya kecil Bukit Gantang yang lalu juga memberi mesej jelas yang Nizar Jamaluddin diterima rakyat Perak!

Zambry pula sudah habis cara dan mekanisme untuk menyakinkan rakyat bahawa beliau adalah menteri besar yang patut disanjung dan dijunjung. Mahkamah, NGO – Badan Bertindak dan Perpaduan Melayu, istana dan sebagainya semua digunakan Zambry untuk mengesahkan jawatan itu.

Bomoh juga turut sama digunakan; Bomoh Siam, Melayu, Cina, India dan Orang Asli tidak terkecuali semuanya digunakan bagi mengatasi kemelut politik di Perak. Ikhtiar katakan! Namun rakyat yang ditunggangi pembangkang masih tetap menolak Zambry sebagai Menteri Besar.

Terbaru Zambry mahu meminta mahkamah membuat pengisytiharan yang beliau adalah MB Perak. Mungkin itu jalan terbaik dan jalan terakhir. Sangat jelas sekali apabila beliau meminta jasa baik mahkamah bermakna beliau sudah benar-benar terdesak dan ‘tertohok’.

Tetapi percayalah biarlah seribu mahkamah buat keputusan, namun beliau tetap akan ditolak rakyat. Mahkamah dari London, India atau Ethiopia sekalipun membuat keputusan yang memisahkan kepada Zambry ia tidak mengalih sikap rakyat yang mencemuhnya.

Apa yang berlaku di Perak bukan bermakna mahkamah tidak adil dan saksama lagi tetapi kerana rakyat sudah dituba dan diracuni dengan persepsi politik. Persepsi adalah satu penyakit politik yang sukar untuk diatasi mungkin sama jenis dengan darah tinggi, kencing manis atau pun gout.

Rakyat Perak juga tidak dapat membaca maknawi politik yang berlaku, mereka hanya mentafsirkan apa yang ada dipermukaan daratan sahaja. Hal-hal yang zeni dan terahsia (penuh muslihat) di bawah sana rakyat tidak peduli.

Demikian juga halnya dengan Mat Said di Terengganu. Lakukan apa juga tindakan Umno Terengganu seluruhnya akan menghormati dan menolak Mat Said. Kumpulan 10 Adun yang kini sudah menjadi 18 tetap akan menolak Mat Said.

Terbaru satu aku janji dibuat bagi menyatakan sokongan kepada Mat Said. Aku janji itu hanya sandiwara saja yang nilainya lebih rendah daripada janji budak atau janji isteri tua yang menuntut itu ini sebagai syarat membenarkan suaminya kahwin satu lagi. Apabila semua syarat dipenuhi si isteri akan mencari alasan-alasan lain untuk menghalang si suami kahwin satu lagi.

Maka jalan terbaik bagi Mat Said dan Zambry ialah pulangkan mandat kepada rakyat. Bubar DUN biar rakyat menentukannya. Kalau mereka mengharapkan kepada simpati dan sokongan isteri mendokong mereka, selama manalah sangat kuasa itu akan berpihak kepada mereka.

Istana akan melakukan yang terbaik untuk rakyat. Istana tidak memihak kepada mana-mana. Sekiranya istana melihat kuasa yang ada itu; kedudukan Mat Said dan kerajaan BN tidak mampu membawa kedamaian akhirnya Sultan akan membubarkan juga Dewan Undangan Negeri.

Jadi sebelum mendapat malu besar elok kalau Mat Said dan Zambry Abdul Kadir mengambil langkah bijak meletak jawatan atau membubar dewan sebelum rakyat menggelarkan kita sebagai hidung tidak mancung pipi pula tersorong-sorong. [wm.kl 10:00 pm 23/04/09]

Inilah jawapan kepada hasil kerja bodoh ADUN BN

|

Mohamad Sabu tidak tahu jumlah elaunnya

KUALA LUMPUR 23 April - Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu menjelaskan bahawa beliau tidak tahu jumlah elaun yang akan dibayar berikutan pelantikannya sebagai Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP).

Mohamad memberitahu, surat pelantikan sebagai Ahli Lembaga Pengarah PBAPP hanya diterima pada awal bulan ini dan belum mendapat elaun pertama.

''Saya tidak tahu berapa jumlah elaun yang ditetapkan sebagai Ahli Lembaga Pengarah malahan belum menghadiri sebarang Mesyuarat Lembaga Pengarah.

''Bagaimana Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) dari Sungai Dua, Datuk Jasmin Mohamed tahu berapa elaun yang saya terima sedangkan elaun pertama sebagai Ahli Lembaga Pengarah pun belum dapat,'' katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Mohamad mengulas mengenai tindakan Jasmin semasa persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) membidas pelantikan beliau sebagai Ahli Lembaga Pengarah PBAPP dan jumlah elaun besar yang diterimanya.

Jasmin semasa membahaskan usul ucapan terima kasih Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas pada persidangan DUN semalam memberitahu, Mohamad menerima elaun tetap RM1,500 sebulan dan elaun luar kawasan RM1,500 serta elaun mesyuarat RM300.

Why so desperate Zambry?

|

Zambry seeks Federal Court ruling on his position as MB


Zamry Abdul Kadir

PUTRAJAYA (April 22, 2009) :
Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir has filed a notice in the Federal Court for a legal interpretation on Clause 63 of the

Perak State Constitution so that the court could declare that he is the rightful Mentri Besar.

He filed the notice at the Federal Court Registrar's office, here yesterday through Mssrs Rafique and Partners. The notice was distributed to the media this afternoon.

In his application which was attached with his supporting affidavit, Zambry wants the Federal Court to decide and interpret the provisions under Clauses 16(2) and 16(6) of the Perak State Constitution namely:


Mohammad Nizar

>> whether the Sultan of Perak had the right to refuse consent to the dissolution of the State Assembly by former Mentri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin when Mohammad Nizar no longer had the confidence of the majority of the Assemblymen;

>> whether upon refusal by the Sultan of Perak to dissolve the Assembly, should Mohammad Nizar and his executive councillors tender their resignations under Clause 16(6) of the State Constitution;

>> whether the Sultan of Perak had the right to appoint Zambry as the Mentri besar following Mohammad Nizar's and the executive councillors' refusal to resign.

If the above questions were decided by the Federal Court in Zamry's favour, he wanted the court to declare that his appointment as Mentri Besar on Feb 6 was in accordance with the Perak State Constitution.

The Federal Court fixed Tuesday for hearing of the application. - BERNAMA

Five ministers to do one job! Is that the meaning of One Malaysia?

|

~ COMMENT: What a waste of public funds! Najib's kitchen cabinet is clearly worse than Dollah's.

Five ministers to tackle conversion case

KUALA LUMPUR, April 23 — Five ministers have been tasked to look into the case of three Indian children converted to Islam by their father without the mother's consent — the first time the government has done this.

The sensitive issue of religious conversion involving children after one spouse becomes a Muslim has become a headache for the Barisan Nasional ruling coalition.

The ministers will have to resolve the case, which surfaced recently when an Indian woman claimed her estranged husband had secretly converted their three young children to Islam in Ipoh.

The five comprise three ministers in the Prime Minister's Department — Tan Sri Dr Koh Tsu Koon (Unity), Datuk Jamil Khir Baharom (Islamic Affairs) and Datuk Seri Nazri Aziz (Law) — as well as Women, Family and Community Development Minister Datuk Shahrizat Jalil and Human Resources Minister Datuk S. Subramaniam. How they deal with the matter will reflect Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's plan to tackle this sensitive issue.

In the latest case, K. Patmanathan, 40, converted on March 11 without the knowledge of his wife, Indira Ghandi, a 35-year-old kindergarten teacher. Indira claimed her husband also converted their children — aged one, 11 and 12 years — by using their birth certificates.

The couple have been married for 16 years, but their relationship has been in trouble for a long time.

Indira said she was now living in fear of losing her children as her husband was seeking custody through the Syariah Court.

The youngest child is with him, while the two older children live with her. “I am worried about my children's studies. Their lives have been disrupted as a result of this. They can't go anywhere as I fear they will be taken from me,” Indira told reporters on Tuesday.

On Tuesday, Koh urged all parties to remain calm and not to make comments in public as the matter was now with the court.

Despite the government's prompt action in this case, many were still not satisfied and wanted the ministers to come up with a solution soon.

The Malaysian Consultative Council of Buddhism, Christianity, Hinduism, Sikhism and Taoism said it would help Indira appeal to the Conference of Rulers to intervene in the case. The sultans are the heads of Islam in their respective states.

“We are appealing to the sultans as the Rulers of the people in their respective states in the country. We will appeal to them and will write to them once we have determined how to go about it,” said council president A. Vaithilingam.

During Tun Abdullah Ahmad Badawi's administration, there were several cases of disputes over religious conversion, and the opposition had used the issue to attack the government.

Last year, then Law Minister Datuk Zaid Ibrahim assured the people that the government was prepared to amend marriage laws and Islamic laws to resolve the issue. However, the proposal was never brought up again after he resigned. — The Straits Times



Pelajari skill hina orang dari Zambry yg tak sedar diri makan gaji haram

|

~ Semoga Allah membalas dosa kamu setimpal dengan apa yg kamu lakukan. Amin...

Nizar diberi keutamaan bida Camry lelong

IPOH: Bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin kemungkinan besar akan menjadi pembida pertama berjaya memiliki salah sebuah daripada 16 kereta Toyota Camry 2.4 liter yang bakal dilelong kerajaan Perak.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata beliau dimaklumkan Mohammad Nizar sudah membuat permohonan tender bagi membeli kereta nombor pendaftaran AGS 10 yang pernah digunakannya ketika menjadi Menteri Besar dan kini masih dipakainya secara haram.

“Baguslah dia nak beli kereta itu. Kita akan ambil kira hakikat bahawa dia bekas menteri besar. Walaupun ada pembida meletakkan harga lebih tinggi daripadanya, tetapi kita sebagai kerajaan berhemah, tetap akan memberi keutamaan kepadanya.

“Cara kita (kerajaan Barisan Nasional) memang macam ini. Kita tetap menghormatinya sebagai bekas menteri besar biarpun dia bersikap sebaliknya,” katanya pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco yang diadakan di Bangunan Perak Darul Ridzuan, di sini, semalam.

Beliau berkata, selepas menjual emua 16 Toyota Camry 2.4 itu, kerajaan Perak memutuskan untuk menggunakan kembali Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi.

Bestnya dapat merompak dan lelong barang curi di siang hari, TAPI INGAT!!!

|

http://www.thenutgraph.com/user_uploads/images/2009/04/01/010409Zambry.gif[stupidity.jpg]

~ KOMEN: Ape ke bende ni... Perak dapat MB taraf pencuri getah sekerap. Haram pulak tu... PHD yg dapat tu buang dalam laut lagi baik!

Tak payah bohong la Najib. SATU MALAYSIA dah tahu...

|

~ KOMEN: Jenis UMNO ni selalu sangat cakap terbalik! Inilah skil UMNO dulu, kini dan selamanya

'Saya tidak terfikir lagi'

PUTRAJAYA 22 April - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau belum memikirkan saf baru melibatkan rombakan jawatan utama parti termasuk pengerusi perhubungan negeri yang dijangka diumumkan oleh Majlis Tertinggi (MT) Jumaat ini.

''Saya tidak terfikir lagi, balik dari Indonesia baru fikir," kata Presiden UMNO itu.

Perdana Menteri berkata demikian pada sidang akhbar mengumumkan liberalisasi dalam sektor perkhidmatan di pejabatnya di sini hari ini.

Najib ditanya mengenai kemungkinan terdapat perubahan besar yang akan diumumkan beliau melibatkan pengerusi-pengerusi badan perhubungan UMNO negeri.

Turut dijangka terlibat ialah jawatan Ketua Penerangan, Setiausaha Agung dan Setiausaha Kerja serta Bendahari yang baru untuk parti.

Rupa-rupanya Melayu berperangai dengki bersepah dalam UMNO!

|

~ KOMEN: Korang sapu berjuta-juta takpe, Mat Sabu dapat RM3,000 je dah kecoh. Ek eleh...

ADUN bidas Mat Sabu dapat banyak elaun

PULAU PINANG 22 April - Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) hari ini membidas pelantikan serta pemberian elaun kepada Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP), Mohamad Sabu yang dilantik baru-baru ini.

Datuk Jasmin Mohamed (BN-Sungai Dua) berkata, selain mendapat elaun RM1,500, beliau juga menikmati elaun luar kawasan melibatkan jumlah yang sama sedangkan Mohamad yang juga Naib Presiden Pas difahamkan berasal dari negeri ini.

Malah, beliau mendakwa, elaun tetap Mohamad sebagai Ahli Lembaga Pengarah Bebas juga lebih daripada yang diterima Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan juga Ahli Lembaga Pengarah Tidak Bebas PBAPP.

''Saya pun hairanlah, mengapa beliau ini istimewa sikit sampai dibayar elaun luar kawasan, entahlah kita pun tak tahu mungkin dia duduk di tempat lain," katanya sambil disambut gelak ketawa ADUN BN pada sidang DUN di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan usul ucapan terima kasih Yang Dipertua Negeri, Tun Abdul Rahman Abbas pada mesyuarat pertama penggal kedua sidang DUN ke-12 itu.

Mohd. Hamdan Abdul Rahman (Pas-Permatang Pasir) yang terasa 'panas' dengan kenyataan itu lantas bangun dan berkata:

''Rasanya isu tersebut tidak perlulah dicakap di dalam dewan ini, orang yang tidak ada di sini tak payahlah disebut-sebut."

Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim (BN Penaga) kemudiannya mencelah dan menjelaskan bahawa perkara dibangkitkan adalah mengenai duit rakyat yang digunakan untuk dibayar kepada Ahli-ahli Lembaga Pengarah PBAPP termasuk Mohamad.

Jasmin kemudiannya menyambung usul ucapan beliau dengan menyatakan jumlah yang diterima oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng termasuk gaji, elaun khas dan elaun ADUN adalah sebanyak RM34,787.94.

Malah, tambah beliau, itu tidak termasuk elaun tambahan lain yang dinikmati Guan Eng, sambil beberapa ADUN BN yang lain dengan selamba mencelah: ''Lebih daripada itu, hampir RM50,000."

''Selain itu, saya juga hendak tanyalah mengapa jumlah yang dibelanja untuk lawatan ke Medan, Indonesia yang disertai seramai 17 orang menggunakan duit kerajaan negeri mencecah RM164,000 iaitu kira-kira RM9,000 seorang. Bukan jauh pun tempat itu, tapi ke Medan sahaja,'' katanya.

Kalau Zambry nak kerjasama dengan Pas senang je, BUBARKAN DUN!

|

~ KOMEN: Zambry mangkuk ayun yang bodoh bangang ni benda mudah pun susah nak paham. Bila reporter tanya soalan panas mula la buat muka tersengeh, macam kerang busuk!

UMNO sedia kerjasama dengan Pas

IPOH 22 April - UMNO sedia bekerjasama dengan Pas dan parti-parti pembangkang lain dalam usaha mewujudkan kestabilan politik di negeri ini, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

Bagaimanapun, katanya, keinginan untuk bekerjasama itu perlu datang daripada kedua-dua belah pihak dan bukannya UMNO sahaja.

''Kita sentiasa terbuka untuk menjalinkan kerjasama bukan sahaja dengan Pas, malah dengan semua pihak bagi mengekalkan kestabilan politik di negeri ini.

''Namun demikian, kita tidak boleh bertepuk sebelah tangan sahaja, kena dua-dua belah," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco negeri di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang mahukan para pemimpin yang mewakili kumpulan parti politik berbeza mencari titik pertemuan dan kaedah kerjasama antara mereka demi kepentingan negara dan rakyat.

Bagaimanapun, seruan tersebut ditolak oleh Pas yang tetap berkeras mahu Sultan Perak, Sultan Azlan Shah supaya membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan.

Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, pembubaran DUN merupakan jalan penyelesaian terbaik ke arah mencapai kestabilan politik di negeri ini.

Beliau berkata, mengikut amalan demokrasi raja berperlembagaan, Sultan perlu mengembalikan hak kepada rakyat untuk membuat penentuan menerusi pembubaran DUN dan pilihan raya negeri.


Pas tetap syarat kerjasama

IPOH 22 April - Sokong pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) dulu! Itu syarat yang ditetapkan oleh Pas untuk bekerjasama dengan UMNO.

Pesuruhjaya Pas Perak, Ahmad Awang berkata, parti itu sedia bekerjasama untuk memastikan kestabilan politik dan ekonomi di Perak sekiranya syarat itu dipenuhi.

''Pada dasarnya Pas sedia berbincang dan berunding dengan UMNO demi kepentingan orang Melayu dan Islam serta rakyat di negeri ini.

''Kita boleh berbincang mengenai formula ke arah (kestabilan politik dan ekonomi) itu dengan syarat UMNO sedia membenarkan DUN Perak dibubarkan," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, Ahad lalu yang mahu para pemimpin mewakili kumpulan parti politik berbeza mencari titik pertemuan dan kaedah kerjasama antara mereka demi kepentingan negara dan rakyat.

Apa pandangan anda tentang Obama? ISA adalah bukti Malaysia negara tidak bermoral

|

Moral AS musnah - Obama

WASHINGTON - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama kelmarin mendakwa penderaan terhadap suspek pengganas menyebabkan moral yang diperjuangkan negara berkenaan musnah.

Obama turut membuka pintu kepada sebarang kemungkinan untuk mendakwa peguam-peguam bekas Presiden George W. Bush yang meluluskan soal siasat dengan cara mencurahkan air pada muka suspek.

Beliau turut mengaku bahawa satu siasatan mungkin diperlukan walaupun terdapat jaminan bahawa pihak yang terbabit dalam skandal itu tidak akan dihukum.

Namun, katanya, siasatan Kongres AS perlu untuk memastikan ia tidak menjadi perbalahan politik yang remeh-temeh.

Obama turut mempertahankan tindakannya menyiarkan memo rasmi yang mendedahkan sekumpulan peguam kanan pada era pentadbiran Bush meluluskan teknik soal siasat tersebut.

Presiden kulit hitam pertama itu turut bertegas bahawa pegawai-pegawai Agensi Penyiasatan Pusat (CIA) kebal daripada sebarang pendakwaan kerana mereka bertindak atas arahan kerajaan.

Bagaimanapun, katanya, terpulang kepada Peguam Negara, Eric Holder, untuk memutuskan sama ada pegawai itu akan didakwa.

"Saya fikir terdapat banyak isu yang rumit terbabit," kata Obama.

Bekas Naib Presiden, Dick Cheney percaya AS tidak perlu memohon maaf terhadap dasar luarnya.

"Saya berpendapat adalah tidak perlu untuk memohon maaf kerana AS memimpin dunia," kata Cheney.

Teknik mencurahkan air ke muka seolah-olah seperti melemaskan suspek yang diharamkan oleh pentadbiran Obama.

Teknik itu diperkenalkan oleh Bush selepas serangan 11 September 2001.

Jabatan Keadilan AS menyatakan, para penyiasat CIA menggunakan teknik itu sebanyak 183 kali terhadap Khalid Sheikh Mohammed yang mendakwa dirinya terbabit sebagai perancang serangan 11 September 2001 di AS. - Agensi

Cuba nak tunjuk patriotik konon, Allah tau la hati kamu tu sangat busuk!

|

Proton perdana V6 ganti Camry

IPOH - Kerajaan Perak akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong pada 4 hingga 18 Mei ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir berkata, pemilihan Proton itu dibuat atas dasar ia lambang kebanggaan negara.

Bercakap pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini semalam, beliau tidak pula menyatakan jumlah kereta Proton Perdana Eksekutif yang akan dibeli.

Zambry berkata, kerajaan negeri akan mengadakan perbincangan dengan Proton berhubung aspek penyelenggaraan kereta berkenaan yang sebelum ini didakwa oleh kerajaan Perak terdahulu pimpinan Pakatan Rakyat sebagai mahal.

Sementara itu, rancangan melelong Toyota Camry itu mendapat reaksi memberangsangkan walaupun dokumen tender hanya akan dibuka pada 4 Mei ini dengan harga rizab RM148,000 sebuah.

Kuih istimewa dari Indon untuk semua pemimpin UMNO - 18SX

|

ini [kuihnya]


Haduh biyung... Nemu resep jalang kote ini waktu beli Sun Kara. Dibilangnya sih Pastel Isi. Tapi bentuknya kan Jalang Kote banget. Halah dasar maniak makanan Makassar.

Akhirnya langsung praktek bikin tapi ternyataaaa.... Banyak yang nggak pas takarannya! Plus nge-GILAS-nya itu lo bikin pingsan. Kudunya pake mesin gilas. Tapi kagak punya, jadinya nyeret suami yang lagi tidur ke dapur buat bantuin gilas. Maaf Pap. Tapi ini demi melestarikan makanan warisan leluhur.

Resep yang saya pake cuma kulitnya doang. Isinya sih kreasi sendiri.

JALANG KOTE

Resep dari Sun Kara (kulitnya doang 1/2 resep)

Bahan kulit A :
125 gr terigu protein tinggi
50 gr mentega
1 pak santan instan 65 ml (kayaknya kurang deh ni. jadi saya tambahin air)
1/2 sdt garam

Aduk rata bahan A. Diamkan 20 menit.

Bahan kulit B :
50 gr terigu protein sedang
40 gr margarin (saya ditambahin jadi 60 gr)

Praktisnya gini : Ambil bahan A, isi dengan bahan B. Gilas tipis. Biarkan 15 menit. Baru beri isian dan dilipat kayak ginih :


Isian :
1 buah kentang potong dadu kecil
1 buah wortel potong dadu kecil
50 gr daging cincang
1/2 buah bawang bombay cincang
1/2 sdt garam
1 sdt gula pasir
1/2 sdt merica
200 ml air
1 sdm margarin

Cara membuat :
- Tumis bawang bombay dengan margarin sampai harum
- Masukkan daging cincang. Aduk sampai berubah warna
- Masukkan wortel dan kentang
- Tambahkan air dan bumbu
- Masak sampai wortel dan kentang lunak dan air habis (api kecil)
- Biarkan dingin baru isikan ke dalam kulit

Setelah dilipat dan dipilin (susah ya booo....), lalu goreng dalam minyak banyak dan api sedang sampai garing. Sajikan dengan sambal asam manis atau sambal kacang.