Angan-angan mat jenin Dolah Badawi di penghujung karier

|

Kg. Baru bertaraf dunia

Ismail Sapian dicadang berjogging seluruh Bukit Gantang untuk lawan Nizar

|



Ganesan berkempen sambil joging 6KM



GANESAN berjoging sambil membawa risalah kempen untuk diagihkan kepada penduduk taman perumahan Kelab Cinta Sayang, Sungai Petani semalam.

KEMPEN SIHAT. Calon Barisan Nasional (BN), Datuk S. Ganesan ada cara tersendiri untuk mendekati para pengundi di kawasannya.

Seawal pukul 7 pagi semalam, Ganesan bersama isterinya, R.Vatsala, memulakan langkah joging di sekitar kawasan rumahnya di Kelab Cinta Sayang, Sungai Petani untuk bertemu jiran dan berkempen.

“Pagi ini (semalam) saya sudah jalan sampai enam kilometer untuk edar profil sambil berkempen,’’ katanya.

Beliau mengharapkan aktiviti joging itu bukan sahaja untuk berkempen tetapi juga memberi semangat serta kesihatan.

Katanya, berdasarkan maklum balas yang diterima, semakin ramai pengundi sudah memberi sokongan kepada BN.

“Ada juga menelefon saya untuk memberi sokongan. Inilah yang memberi kekuatan tambahan kepada saya,’’ katanya.


Nizar meeting rakyat: Smiling faces everywhere...

|

from Zorro






















Cerun bukit jadi grand stand pesta rakyat lawan UMNO

|

[bg35.jpg]

[bg7.jpg]

[bg28a.jpg]

Rupa-rupanya Imam Masjid Kuala Simpang pun tak tau UMNO buat program kat situ

|

dari blog Anak Sengat

KISAH BENAR MASJID SIMPANG TAIPING SEMALAM
Saya menerima tel sahabat bertanyakan tentang kejadian "Rampasan Kuasa" di satu Masjid di Bukit Gantang. Melihat laporan akhbar melaporkan ia angkara bekas Menteri Besar yang juga Calon PAS- DS Nizar Jamaludin. Setelah menyelidiki masjid saya difahamkan berlaku di Masjid Simpang Taipig... Cantikkk. Imamnya adalah sahabat baik saya...

Terus mendail nombor hpnya. Semalam baru bertemu beliau di taiping. Ketika menjawab telefon beliau dalam perjalanan ke Kuala Lumpur... " Memang ana imam yang bertugas masa tu dan memang ana yang jemput DS Nizar jadi imam" saya lega..beliau bercerita...

Masa ana datang Maghrib, DS Nizar telah ada,. Memang ana difahamkan beliau akan solat di situ..tak pulak dengar cerita umNO nak buat bacaan Yasiin. Mungkin depa dah tahu DS Nizar nak ke situ... ( mengikut catatan, Zamri memang banyak kali didapati menjejaki DS Nizar setelah DS Nizar hadir di sesuatu tempat sejak mula merampas kuasa.)Ana tak perasan ada Zamri dan Muhyidin Yasin.. Ana terus bagi pada DS Nizar jadi imam.

Selesai menjadi imam dan wirid DS Nizar melepaskan Pembesar suara lalu di ambil oleh seorang imam luar yang diangkut ke situ( katanya usatz MPT- Terompah le tu ustaz jelmaan -MPT mana ada jawatan ustaz). Ana minta pembesar suara tetapi beliau tak bagi...ana jerkah bagi tau "ana imam di sini". Terkejut lalu terus menyerahkan kepada ana mikrofon tu. Ana pun jemput orang yang jadi imam tadi hurai ayat " wa'tasimu" (aliImran) untuk beri tazkirah. Tiba tiba orang umNO bantah tak mahu tazkirah..politik katanya. Oleh kerana agak kecoh ana pun serah untuk baca Yasin..DS Nizar turut berada bersama ketika membaca Yasiin. Zamri telah keluar sebelum Yasiin dibacakan..tinggal Muhyidin dan Calon.

Kalau DS Nizar bagi Tazkirah ana cadang nak jemput pulak Zamri lepas tu...sahabat saya menambah... Lepas ni mungkin kena pecat le ana.... Beliau menghabiskan cerita... Tahniah saya menyambut... Agaknya sahabat itu akan jadi seperti Ramlan Porigi le gamaknya....

Kesimpulan; Nizar dijemput oleh imam bertugas bukan merampas sebagaimana cerita Zamri penipu.
Nizar bertolak ansur dan bersedia membaca Yasiin bersama dalam majlis walaupun imam luar yang diangkut menjadi khalifah hari tu..

Inilah cerita dari mulut insan yang terlibat dan tiada kepentingan dalam cerita ni... Zamri.... Dari dulu hingga kini dan selamanya tak boleh dipercayaiiii

Nak dengar sendiri dari sahabat tu boleh hubungi saya..tapi kalau saya tak kenal sedara...jangan harap saya nak bagiiii.maaf le... Cerita penuh juge ada dalam Al Banjari sahabt yang hidup mati di Bukit Gantang..Tahniah! Blog MB pun ada Setpol pun ada...macam macam ada..

Ketika Zambry terkial2 burukkan Nizar, rakyat Bukit Gantang tetap gembira bertemu beliau

|

Lain kali jangan le sebut perkataan yg bukan-bukan kalau masuk TV

|

Wan Farid dikesan berkeliaran dengan anggota2 FRU di Tesco Taiping

|

Ade lagi mamat nih. Mungkin sebab dah tak jadi timbalan menteri dia jadi koordinator FRU.

http://umnojb.com.my/pemudajb/wp-content/uploads/2009/01/wfarid.pnghttp://2.bp.blogspot.com/_xCW4Jfa-SWE/SXBKjVSmTyI/AAAAAAAAFqk/oWsNe-8r3B8/s400/KT-wan+farid.jpg

Flyover keretapi di Larut Tin saksi keris-keris UMNO jadi bucu bintang Zionis Yahudi

|

dari blog Amin Iskandar

Kita seringkali didendangkan dengan slogan-slogan Anti Israel oleh kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh Umno/BN. Malahan banyak kutipan wang telah dilakukan untuk mangsa-mangsa kekejaman Israel.

Di Bukit Gantang lain yang berlaku, lihat gambar dibawah:

Gambar diatas ialah rupa bentuk “Star of David” yang terdapat di bedera Israel. Lihat gambar bendera Israel dibawah:

israel

Apakah maksudnya semua ini? Mengapakah Barisan Nasional mempamerkan ini semua? Apakah dalam sembunyi kerajaan Malaysia mempunyai hubungan yang akrab dengan Israel?

Lagu Yahudi

Zambry Kadiaq MB Fotostat buat perangai monyet luar dan dalam masjid

|

dari blog Setiausaha Politik Hj Nizar

CALON PAS & CALON BN BERTEMBUNG DI MASJID SIMPANG
Kempen pilihanraya sudah mulai rancak, masing-masing calon sudah pasti akan guna kesempatan terbaik untuk bertemu rakyat. Tidak ketinggalan masjid juga tempat terbaik bertemu dengan rakyat. Tidak ada apa salahnya baik calon PAS mahupun calon BN menggunakannya bagi memperkenalkan diri kepada rakyat.

Semalam, calon PAS bertembung dengan calon BN di masjid Simpang. Sebagaimana amalan biasa sebelum ini, apabila Hj Nizar berjamaah di mana-mana masjid di Perak, Imam bertugas ketika itu akan memberi peluang kepada Hj Nizar menjadi imam dan memberi sedikit tazkirah. Peluang ini juga diberikan oleh imam bertugas untuk Hj Nizar mengimami solat. Dan Hj Nizar tampil ke hadapan mengimami solat yang makmumnya calon BN, Tim. Presiden UMNO yang baru, Zambry Kadir dan lain-lain ahli Jamaah.

Setelah selesai wirid dan doa, UMNO pula menganjurkan Solat Hajat yang diimami oleh Imam mereka sendiri. Dan Hj Nizar turut menjadi makmum tanpa sebarang masalah. Selepas itu, Imam bertugas ingin memberi peluang Hj Nizar memberi sedikit tazkirah untuk memberi tafsiran ayat yang dibaca dalam rakaat pertama, tetapi dibantah oleh UMNO yang ada di masjid tersebut, demi menjaga keharmanonian, Hj Nizar tidak bangun memberi tazkirah sebaliknya bersetuju sama-sama membaca Yaasin sehinggalah selesai.

Tuduhan yang dilemparkan oleh Zambry dalam kenyataan akhbarnya yang kononnya Hj Nizar merampas tugas Imam adalah tidak betul. Hj Nizar mengimami solat kerana diminta oleh Imam bertugas, dan beliau juga menjadi makmum solat Hajat anjuran UMNO yang diimami oleh Imam UMNO. Hj Nizar tidak memberi tazkirah setelah diberi peluang oleh Imam bertugas kerana menghormati bantahan dari UMNO. Ini cerita yang sebenar. Pada saya sepatutnya dua-dua diberi peluang jadi Imam, Maghrib Hj Nizar jadi Imam, Isya' Ismail Shafian pula jadi Imam. Begitu juga tazkirah, lepas Hj Nizar bagi tazkirah, bagi peluang pula Ismail Shafian beri tazkirah. pendengar nilai sendiri tazkirah yang disampaikan. Itu baru demokrasi namanya.

Puteri UMNO: Fenomena Tomboy -> Comel -> Big Size

|

Pembangkang diingat 'jangan jolok sarang tebuan'

KETUA Puteri Umno, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin memberi amaran kepada pembangkang supaya tidak sesekali menjolok sarang tebuan atau mereka akan berhadapan dengan tindak balas pergerakan itu.

"Dalam menghadapi pembangkang, mesej Puteri amat mudah, jangan sesekali jolok sarang tebuan, lembut gemalai kami bukan sebarangan, jika terdesak Puteri boleh dan sanggup bersilat di gelanggang," katanya dalam ucapan penggulungannya pada hari terakhir Perhimpunan Agung Umno, di sini, semalam.

Rosnah juga menafikan tanggapan pembangkang Puteri tidak lagi kuat dan hebat serta perlu dilenyapkan. - Bharian

Tak puas hati dgn imam tempatan Zambry Kadiaq (MB Fotostat) fitnah Hj Nizar (MB Ori)

|

Ulasan blog Hj Nizar:

SAYA TELAH MENGIMAMKAN SOLAT MAGHRIB
Terlebih dahulu beribu maaf kerana lama sangat tidak update blog saya kerana maklumlah mengirakan kerenah pindah randah dan naik turu mahkamah Tinggi KL dan Persekutuan, Putrajaya. Pohon sembah derkaha!

Hari penamaan calun PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pimpinan PAS lain memasuki pintu pagar dewan perbanadaran Taiping jam 8.45pagi.

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Hj Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju. Sewaktu masuk kemasjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden UMNO, dato Zambry Kader , calun Ismail Saffian dan ramai lagi pimpinan UMNO pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan UMNO berada disaf pertama.

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamiian, walaa tafarraqu.... " dan rakaat kedua surah Al-kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pimpinan tinggi UMNO.

UMNO menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam impot, Hj Jama'iy namanya. Habis solat, imam Hj Hashim bangun dan berucap dihadapan dgn menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.

Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi Tafsir ayat Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

Namun beberapa pimpinan UMNO setempat telah protes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus adakan majlis baca yaasin, berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

Habis baca yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya , kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi. katanya lagi dengan nada kuat dan marah, "jika mahu jadi imam saya bolih jadi imam, jika nak tafsir saya bolih tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain . Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan "ajaib" tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid. Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.

Artikel fitnah Zambry Kadiaq di Berita Hairan

Nizar cuba 'rampas' majlis BN: Zambry
oleh Nurhayati Abllah
TAIPING: Pada hari pertama berkempen, bekas Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamalaluddin cuba mencetuskan kekecohan apabila 'merampas' majlis bacaan Yassin dan solat hajat anjuran Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, 7.30 malam.

Perkara itu didedahkan Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir yang mendakwa Nizar bersama beberapa penyokongnya memasuki masjid itu dan terus mengimamkan solat Maghrib.

"Bagaimanapun, dia kemudian bertindak keterlaluan apabila cuba mengambil alih jemaah dengan meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak," katanya kepada pemberita selepas mengadakan program lawatan dan memperkenalkan calon BN, Ismail Saffian di Tokong Nyee Wong Kong, di sini,

Zambry berkata kejadian turut disaksi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Beliau berkata, tindakan Nizar itu seperti dirancang dan jelas calon Pas itu sanggup menggunakan masjid sebagai gelanggang berpolitik untuk berceramah.

"Perbuatan Nizar sangat menyedihkan dan satu tindakan provokatif.

"Saya percaya beliau, selepas ini tidak teragak-agak menggunakan pelbagai alasan untuk menjadikan masjid sebagai tempat melakukan perbuatan seumpama itu.

Mahathir geli pegang tangan Dolah Badawi

|

[Copy+of+Copy+of+pic+tun.jpg]

Orang India pun sokong PAS, orang melayu?

|

Klik untuk paparan lebih besar...

Pemuda UMNO tidur sampai nak terlentang masa Perhimpunan Perompak dan Perasuah

|

Fuiyo!
[sial+(5).jpg]

Oh no...
[sial+(4).jpg]

And the winner...
[sial+(6).jpg]

Lagi gambar penyokong PAS. Kalau ada orang kata 100,000 aku percaya

|