Cerita restoran mamak di Jln Tuanku Abdul Rahman, KL

|

RESTORAN INSAF, JLN TUANKU ABD RAHMAN
-Kisah Benar-Nasi Beriani-

Assalamualaikum. Last week kawan saye gi makan kat RESTORAN
INSAF kat Jln TAR.. Lepas makan tu, dia nak gi basuh tangan kat belakang kedai. Lepas selesai membasuh & menyabun tangan yang bau kari tu....dia gi kat tempat lauk untuk tapau sebungkus nasi beriani lagi untuk member.

Nak dijadikan citer......kawan saya ni ternampak
bekas nasi beriani yang digunakan disaluti dengan SPENDER LELAKI CAP BUAYA BERWARNA PUTIH.. TANG GETAH SPENDER DIIKAT NGAN GETAH....apa lagi......... dia terus mintak cancel dan bayar nasik yang telah ditelan tadi........ sampai kat opis.... dia terus muntahkan nasik tadi dan sebarkan kat kengkawan lain yang tak pergi..........

Satu lagi sesiapa yang suka makan makanan mamak, AWASLAH! BUKAN SEMUA MAMAK TU ISLAM!! Jangan asal nampak macam mamak jer terus
pergi makan. Contoh paling jelas, sesiapa yang selalu ke Wisma Central, ada satu stall bawah accelator/tangga, dekat2 dengan kedai2 handphone tu...

Tengok
satu stall namanya "BK CORNER" (mungkin Bala Krisnen Corner!!). Kalau terlalu lapar dan tengok sekali imbas nampak OK! Yang kerja kat situ ada dua orang pompuan Indon! TAPI CUBA TELITI SIKIT...!

Tengok pada dua orang India/Mamak tu... tengok kat tangannya ada ikat benang kuning??!! Dan kalau datang awal2 pagi 7..00-7.30 , mereka akan
pakai 'calit sarjan' kat dahi...??? MAMAK ISLAM KE TU??

0 comments: